مردم شرق اصفهان از اینکه پس از 10 سال آب رودخانه زاینده رود به تالاب بین المللی گاوخونی می رسد شادمان هستند.
کد خبر: ۸۱۲۰۷۰
احیای تالاب گاوخونی با آب زاینده رود

اکنون پس از یک دهه جریان رود در آستانه ورود به منزلگاه اصلی خود یعنی تالاب بین المللی گاوخونی و تحقق یکی از مطالبات مردم شرق اصفهان است مردمی که از هفته گذشته پس از نوید مدیرکل حفاظت محیط زیست برای این رخداد لحظه شماری می کنند .

حمید ظهرابی مدیر کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان سه شنبه هفته گذشته با اشاره به اینکه آب زاینده رود به تالاب بین المللی گاوخونی می رسد، گفت: با مشارکت مردم و دستگاههای مرتبط و اجرای برنامه های دولت تدبیر و امید، پس از 10 سال آب رودخانه زاینده رود به تالاب بین المللی گاوخونی می رسد.

معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست نیز فروردین امسال در بازدید از تالاب بین المللی گاوخونی از عزم جدی دولت برای احیای این تالاب خبر داد و گفت: طرح احیای این عرصه طبیعی در دستور کار دولت قرار دارد.

معصومه ابتکار در سفر به شهر ورزنه واقع در شرق اصفهان از تالاب گاوخونی به عنوان یکی از عرصه های طبیعی در معرض تهدید بازدید کرد.

ابتکار در جریان بازدید از تالاب گاوخونی، این عرصه را یکی از با ارزش ترین تالابهای ثبت شده کشور در کنوانسیون رامسر برشمرد و افزود: دولت در نظر دارد با همکاری وزارتخانه های نیرو و جهاد کشاورزی و کشاورزان منطقه با تعیین و تغییر الگوی کشت، این تالاب را احیا کند.

وی همچنین در همایش گردهمایی مدیران کل حفاظت محیط زیست استانهای کشور در اصفهان، برجاری ماندن آب در زاینده رود تاکید کرد.

این روزها مردم شرق اصفهان از جاری شدن زاینده رود و احیای تالاب بین المللی گاوخونی شور و نشاطی خاصی دارند.

تالابی که به گفته کشاورزان منطقه شرق اصفهان و دوستداران محیط زیست فردا آب را در خود می بیند و بعد از 10 سال سیراب می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها