خانواده رابینسون به شبکه نمایش رسید

خانواده رابینسون از امروز مهمان بینندگان شبکه نمایش و دوستداران مجموعه‌های داستانی کلاسیک خواهد شد.
کد خبر: ۸۰۹۹۲۶
خانواده رابینسون به شبکه نمایش رسید

این سریال محصول 1998 نیوزیلند است و از امروز ساعت 22 از شبکه نمایش پخش خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی معاونت سیما، این سریال که در ده قسمت ساخته شده داستان یک خانواده سوئیسی است که هنگام سفر با کشتی به پورت جکسون استرالیا، دچار حادثه میشوند و خود را تنها در جزیرهای ناشناخته میبینند اما با گذشت زمان متوجه میشوند آنها تنها ساکنین جزیره نیستند.سریال خانواده رابینسون برگرفته از کتابی با همین عنوان نوشته یوهان داوید ویس، نویسنده سوئیسی است که با اقتباس از داستان رابینسون کروزو به خلق این داستان پرداخته است.

این سریال ساخته کارگردان استرالیایی دیکلان ایمز است و ریچارد توماس به همراه مارگو گان در آن نقشآفرینی کردهاند. این سریال هر شب ساعت 22 پخش و روز بعد ساعت 3 بامداد و 11 صبح تکرار خواهد شد.

همچنین پخش سریالهای جک هالبورن و سرنوشت یک مبارز هم از این شبکه ادامه خواهد یافت.

شبکه نمایش برای هفته پیشرو تعدادی از فیلمهای کلاسیک مطرح تاریخ سینما را هم تدارک دیده است. زمان پخش این فیلمها ساعت یک و 30 دقیقه بامداد و بازپخش آن ساعت 7 صبح روز بعد خواهد بود.

روز شنبه فیلم «مرد عوضی» به کارگردانی آلفرد هیچکاک به دوستداران سینمای کلاسیک ارائه خواهد شد. مرد عوضی یکی از زیباترین فیلمهای هیچکاک است و ساختاری مستند دارد. این فیلم محصول سال 1956آمریکا است که در مدت زمان یک ساعت و 45 دقیقه به شیوه سیاه و سفید ساخته شده. مرد عوضی را مکسول اندرسون نوشته و هنری فوندا، ورا میلز و آنتونی کوایل در این فیلم هنرنمایی کردهاند.

برای روز یکشنبه هم فیلم «دایره سرخ» به کارگردانی ژان پیر ملویل و محصول سال ۱۹۷۰ میلادی فرانسه در نظر گرفته شده است. در این فیلم جنایی بازیگران مشهوری مانند آلن دلون، آندره بورویل، جان ماریا ولونته و ایو مونتان بازی کردهاند. این فیلم به خاطر سکانس سرقت پایانی که نیم ساعت به طول میانجامد مشهور است.

در دوبلهای فارسی از این اثر که به مدیریت سعید مظفری انجام شده خسرو خسروشاهی به جای آلن دلون، اصغر افضلی به جای آندره بورویل، منوچهر اسماعیلی به جای ایو مونتان و ایرج رضایی به جای فرانسوا پریه گویندگی کردهاند.

علاقهمندان سینمای کلاسیک روز دوشنبه میتوانند شاهد فیلم «مردان» ساخته فرد زینهمان باشند. این فیلم محصول سال 1950 نخستین حضور مارلون براندو بر پرده سینما نیز هست.

براندو برای آماده کردن نقشاش در این فیلم بیش از یک ماه خود را در بیمارستان بستری کرد.

بامداد روز سهشنبه هم فیلم «تام ادیسون جوان» از شبکه نمایش پخش میشود. این محصول 1940 آمریکا را نورمن تاروگ کارگردانی کرده و بازیگرانی همچون میکی رونی، فی بینتر، جورج بنکرافت، ویرجینیا ویدلر، یوجین پالت و هاری شانن در آن به ایفای نقش پرداختهاند. مدت این فیلم 82 دقیقه است و به روش سیاه و سفید فیلمبرداری شده.

تام ادیسون جوان نخستین قسمت از سرگذشتنامه دو قسمتی توماس آلوا ادیسون است که البته چندان وابسته به واقعیت و تاریخ نیست.

دوستداران سینمای کلاسیک میتوانند روز چهارشنبه به تماشای فیلم خاطرهانگیز «او ادعا کرد قتلی رخ داده است» محصول سال 1961 انگلستان بنشینند. جورج بولاک این فیلم را کارگردانی کرده و مارگارت راتر فورد، آرتور کندی، چارلز تینگول، موریل باولف و استرینگر دیویس بازیگران آن هستند. فیلمنامه این فیلم جذاب و تماشایی با اقتباس از یکی از ماجراهای خانم مارپل نوشته شده است.

برای روز پنجشنبه نیز فیلم «اومالی بزرگ» به کارگردانی ویلیام دیترله و محصول 1937 آمریکا پیشبینی شده است. پت اوبراین، سیبل جیسن، همفری بوگارت آن شرایدن گروه بازیگران این فیلم را تشکیل میدهند.

مرد کوشا و خانوادهدوست (بوگارت) به سبب یک کژروی ناچیز، چنان از سوی شهربان خشکمغز (اوبراین) نقرهداغ میشود که در ناچاری میماند و به بزه دست میزند...

و برای روز آدینه هم فیلم «قطار 3:10 به یوما» محصول سال 1957 آمریکا در نظر گرفته شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها