گزارش جام جم آنلاین

ژنو هنوز رسمیتی ندارد؛ انصارالله در جیبوتی

برخی منابع می گویند در حالی که بمباران شهرهای یمن هنوز ادامه دارد، سرانجام پس از کش‌وقوس‌های فراوان، هیأت‌های احزاب یمنی از جمله نمایندگان جنبش انصارالله راهی «ژنو» شدند اما دبیر کل سازمان ملل با افتتاح کنفرانس ژنو می گوید هنوز خبری از حوثی ها (انصارالله) نیست.
کد خبر: ۸۰۸۳۶۴
ژنو هنوز رسمیتی ندارد؛ انصارالله در جیبوتی

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از رویترز، بان کی مون دبیرکل سازمان ملل متحد امروز دوشنبه بعد از افتتاح کنفرانس ژنو با هدف برون رفت از بحران یمن خواستار برقراری آتش بس انسانی به مدت دو هفته و به مناسبت فرارسیدن ماه رمضان شد و همچنین از جریان هایی که آنها را «گروه های مسلح» خواند درخواست کرد تا شهرها را خالی و آتش بس را رعایت کنند.

بان کی مون گفت: بقای یمن اکنون در بوته آزمایش است... یمن در حال سوختن است.

وی افزود: حوثی ها (انصارالله) هنوز به گفتگوها نرسیده انداما انتظار می رود تا آخر وقت امروز دوشنبه برسند.

«بان کی مون» دبیرکل سازمان ملل که قرار بود امروز با هر دو هیأت یمنی از «ریاض» و «صنعا» دیدار و گفت‌وگو کند، تنها به دیدار با هیأت اعزامی از سوی «عبدربه منصور هادی» رئیس‌جمهور مستعفی و فراری یمن که در ریاض به سر می‌برد، بسنده کرد.

گفته می شود نمایندگان انصارالله همچنان در جیبوتی هستند و با شروط ظالمانه سعودی ها در ژنو همچنان مشکل دارند.

وی قرار بود امروز با هیأت اعزامی از صنعا شامل نمایندگان انصارالله، حزب کنگره مردمی و سایر احزاب یمنی نیز دیدار کند اما به دلیل مانع‌تراشی‌های عربستان و همپیمانانش، هواپیمای حامل این افراد هنوز در جیبوتی به سر می‌برد و به گفته «عارف الزوکا» دبیر کل حزب کنگره مردمی یمن این هواپیما ساعت 13 امروز عازم ژنو خواهد شد.

دبیرکل سازمان ملل لحظاتی پیش اعلام کرد که هیأت اعزامی از صنعا ظهر امروز وارد ژنو خواهد شد اما منابع یمنی اعلام می‌کنند که عصر امروز به نشست ژنو خواهند رسید.

این در حالی است که قرار است بان کی مون، امروز پس از دیدار با طرف‌های یمنی، ژنو را به مقصد نیویورک ترک کند. البته وی با سفرای 16 کشور نیز که در یمن سفارتخانه دارند، دیدار خواهد کرد. سفرای کشورهای عضو شورای همکاری، ژاپن و نیز معاون سفیر ترکیه، نماینده اتحادیه اروپا، فرستاده شورای همکاری به یمن و سفرای کشورهای عضو دایمی در شورای امنیت همگی در ژنو حضور دارند.

جام جم آنلاین- امین ماهانی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها