تجاوز نظامی عربستان به یمن، گرچه از ابعاد مختلف یک خطای استراتژیک محسوب می‌شود و تمام کارشناسان نظامی و حتی متحدان ریاض نیز به این اذعان دارند که رژیم آل‌سعود از این تجاوز نمی‌تواند به هیچ یک از مقاصدش دست یابد، اما یکی از ابعاد این تجاوز بیش از همه جای تاسف دارد و آن تجاوز کشوری که داعیه رهبری جهان اسلام را دارد به یک کشور مسلمان دیگر است.
کد خبر: ۸۰۶۳۰۲
تجاوز نظامی آل سعود به یمن؛ موضوعی فراتر از دین و مذهب

از زمان تجاوز عربستان به یمن بیش از هفتاد روز می‌گذرد و در این مدت تعداد زیادی از مسلمانان یمنی به‌دست وهابیون عربستان کشته شده‌اند. این اتفاقات آن‌قدر دردناک است که برای محکومیت آن نیازی نیست به یک دین و مذهب خاص، تعلق داشته باشی، بلکه هر انسان آزاده‌ای، چنین تجاوز وحشیانه‌ای را محکوم می‌کند.

در همین راستا در جمهوری اسلامی ایران نیز مردم از هر دین و مذهبی به‌صورت یکپارچه، تجاوز آل‌سعود به یمن را محکوم و علما و مسئولان نیز از روش‌های مختلف، اشتباه رژیم آل‌سعود را گوشزد کرده‌اند. جمعی از علما و روحانیون، ائمه جمعه، مدیران و مدرسین مدارس علمیه اهل سنت خراسان شمالی هم در گفت‌وگو با جام‌جم با محکوم کردن اقدام عربستان سعودی و هم‌پیمانانش در تجاوز به کشور یمن از نخبگان و دانشمندان جهان اسلام می‌خواهند در ایجاد اتحاد و همدلی بین مسلمانان و کشورهای اسلامی تلاش خود را مضاعف کنند. این علما و روحانیون از جهان اسلام خواسته‌اند در مقابل ترفند‌های غرب و استکبار بایستند و خوشحالی و شادی ایجاد شده در جامعه کفر به بهانه افروخته شدن جنگ بین مذاهب اسلامی را به یاس و ناامیدی تبدیل کنند.

حاج آخوند رحیم صمدی، امام جمعه اهل سنت یکه صعود از توابع شهرستان راز و جرگلان (خراسان شمالی) ضمن محکوم کردن اقدام رژیم آل‌سعود علیه مردم بی‌گناه یمن می‌گوید: اقدام ناجوانمردانه و کشتار بی‌رحمانه مسلمانان یمن از سوی عربستان سعودی برخلاف قوانین مجامع بین‌المللی است و ما این اقدامات ناجوانمردانه را بشدت محکوم می‌کنیم؛ به فرموده خداوند متعال پیروزی نهایی سرانجام از آن حق‌طلبان خواهد بود و به یقین با وحشیگری‌ها و جنایت‌های آل‌سعود، یمن از بین نمی‌رود اما در این میان روسیاهی به عاملان و ساکتان این جنایت‌ها خواهد ماند، چراکه کشتار کودکان بی‌گناه و سکوت مدعیان جهانی، آبروی انسانیت را برای همیشه تاریخ خدشه‌دار می‌کند. وی افزود: نیاز امروز جهان اسلام وحدت و یکپارچگی مقابل استکبار جهانی، انگلیس و اسرائیل غاصب است، مسلمانان جهان باید یکصدا، زیر لوای اسلام یگانگی و وحدت خود را اعلام کنند.

عربستان، بازیچه‌ دشمنان اسلام است

حاج غفور آخوند یزدانی، امام جمعه اهل سنت باغلق از توابع شهرستان راز و جرگلان ضمن محکوم کردن حملات رژیم آل‌سعود به یمن می‌گوید: مسلمانان باید در مقابل ترفند‌های غرب و استکبار بایستند امروز آل‌سعود بازیچه‌ آمریکا شده است، عربستان و دیگر کشور‌های عربی نباید خودشان را بازیچه‌ دشمنان اسلام قرار دهند تا آنها از این آب گل آلود ماهی صید و ثروت مسلمانان را غارت کنند، امروز اگر وحدت مسلمانان در جهان اسلام مطرح می‌شود به این دلیل است که دشمنان اسلام دست به دست هم داده‌اند تا ما وحدت نداشته باشیم، در شرایطی که دشمن ریشه اسلام و مسلمانان را هدف گرفته است، مسأله وحدت از اوجب واجبات است.

عربستان چهره رحمانی اسلام را خدشه‌دار کرد

حاج آخوند عبدالله خوش‌نظر، امام جمعه اهل سنت روستای تازه‌یاب از توابع شهرستان مانه و سملقان درباره جنگ عربستان با یمن و اقدام‌های تهاجمی ریاض علیه حوثی‌ها در یمن اظهار کرد: تهاجم زشت و غیرانسانی و غیر اسلامی عربستان به یمن را نمی‌توان با هیچ توجیهی شرح داد، در حالی که اسلام واقعی دین مهربانی و عطوفت است، عربستان با تهاجم نظامی به یمن، چهره رحمانی اسلام را خدشه‌دار کرده و سیمای خشنی از اسلام به جهان معرفی کرد و تهاجم نظامی این کشور به ملت مظلوم یمن تفاوت چندانی با تهاجم اسرائیل جنایتکار به غزه و فلسطین ندارد.

وی افزود: از آنجا که عربستان ادعای پدری معنوی جهان اسلام را دارد، با تهاجم نظامی به یمن و با ممانعت از ورود کشتی کمک‌های بشردوستانه ایران به این کشور آسیب‌دیده، محبوبیت خود را در بین تمام آحاد کشورهای اسلامی از دست داد و دیگر ملت‌های جهان، سران عربستان را همچون سران کشورهای غربی و اسرائیل می‌شناسند و نفرت زیادی از سران جنایتکار خواهند داشت، هیچ دین و مذهبی برادرکشی را قبول ندارد و این اقدامات غیرانسانی عربستان سعودی، خارج از دستورات اسلام است و ما علمای اهل سنت خراسان شمالی، کشتار بی‌رحمانه کودکان یمن به دست عربستان سعودی را بشدت محکوم می‌کنیم.

مردم یمن پیروز نهایی خواهند بود

حاج آراز آخوند محمدی، مدیر حوزه علمیه محمدیه اهل‌سنت روستای اشرف دره از توابع شهرستان راز و جرگلان نیز در محکومیت حمله عربستان به یمن، می‌گوید: قطعا این گونه حملات ناجوانمردانه و ددمنشانه که امروزه از سوی آل‌سعود به مردم یمن می‌شود، با دستورات از پیش تعیین شده استکبار جهانی و جیره‌خوارانش برای ایجاد تفرقه بین مسلمانان جهان صورت گرفته که امروز عربستان بازیچه دست این دشمنان قسم خورده شده و با اجرایی کردن دستورات مستکبران جهان درصدد ایجاد اختلاف و تفرقه و جنگ قومی بین مسلمانان جهان است.

وی افزود: این گونه حملات از سوی استکبار جهانی و صهیونیسم غاصب با هدف اسلام‌هراسی و اسلام‌ستیزی صورت گرفته است و علما، روحانیون و نخبگان تشیع و اهل سنت جهان اسلام وظیفه دارند با تقویت و حفظ وحدت، این اقدامات غیرانسانی را قاطعانه محکوم کنند و از مجامع بین‌المللی بخواهند در برابر رفتارهای وحشیانه رژیم مزدور آل‌سعود سکوت نکنند.

محمدی اظهار کرد: همان‌طور که مسلمانان جهان شاهد بودند که استکبار جهانی در سوریه، افغانستان و عراق با شکست مواجه شد و نتوانست به خواسته‌های شوم خود در راستای شکستن زنجیره اتحاد و وحدت مسلمانان جهان دست پیدا بکند، در یمن نیز به حول و قوه الهی پیروز نخواهد شد و برای رژیم آل‌سعود نیز جز شرمساری و رسوایی چیز دیگری در پی نخواهد داشت. از آنجا که ریشه اختلاف و تفرقه تمام مسلمانان جهان و جوامع اسلامی، استکبار جهانی و انگلیس و اسرائیل جنایتکار است، این حمله نیز با هدف اسلام‌هراسی و اسلام‌ستیزی از سوی مستکبران جهان صورت گرفته است که در این بازی، رژیم آل‌سعود نقش اصلی را بر عهده دارد و تمام دستورات دشمنان اسلام را با برادرکشی خود اجرا می‌کند.

وی با بیان این که بمباران مدارس، بیمارستان‌ها و مراکز فوریت‌های پزشکی یمن، خارج از انسانیت است افزود: امروز رژیم آل‌سعود با کشتار کودکان بی‌گناه یمن و اجرایی کردن نقشه‌های دشمنان می‌خواهد تفرقه را بین مسلمانان گسترش دهد، غافل از این که برادرکشی و کشتار کودکان بی‌گناه، آتشی است که آن‌قدر شعله‌ور می‌شود تا دامن کسانی که این نقشه شوم را طراحی کرده‌اند، بگیرد و باعث تقویت بیش از پیش وحدت مسلمانان و نفرت بیشتر مسلمانان از مستکبران جهانخوار خواهد شد.

این روحانی اهل سنت اظهار کرد: برادران شیعه و اهل سنت می‌توانند با پیروی از دستورات پیامبر(ص) و اطاعت از فرامین رهبر معظم انقلاب باعث حفظ و گسترش بیش از پیش وحدت بین مسلمانان شوند و دست دشمنان را در رسیدن به اهداف شوم کوتاه کنند. ریسمان الهی همان قرآن و رسول اکرم(ص) است. مسلمانان دنیا باید در سایه قرآن به وحدت واقعی دست یابند و در این برهه از زمان که دشمنان رسول اکرم با یکدیگر متحد شده‌اند و می‌خواهند اسلام را از بین ببرند، ما نیز وظیفه داریم بیش از پیش با اجرایی کردن دستورات باری‌تعالی در برابر حملات دشمنان اسلام بایستیم و با حفظ و تقویت وحدت پیروز شویم، همان گونه که خداوند فرموده است پیروز نهایی مستضعفان خواهند بود.

عربستان سعودی خارج از دستورات اسلام و قرآن عمل می‌کند

حاج آبا آخوند درخشان، مدیر حوزه علمیه کریمی اهل سنت یکه صعود از توابع شهرستان راز و جرگلان می‌گوید: امروز که عربستان سعودی متولی حرمین شریفین محسوب می‌شود، آل‌سعود با حمله و بمباران هوایی به یمن، به امت اسلام ثابت کرد از دستورات اسلام و قرآن پیروی نمی‌کند و هیچ سنخیتی با اسلام و قرآن ندارد، بلکه فقط بازیچه دست دشمنان رسول‌الله شده و جز این چیز دیگری نیست؛ آل‌سعود با عمل کردن خارج از دستورات اسلام و قرآن، شأن و منزلت خود را بین مسلمانان جهان از دست داد و با حمله به یمن، خدشه‌ای به اتحاد و یکپارچگی بین شیعه و سنی وارد نکرده و این توطئه استکبار جهانی هرچه زودتر توسط مسلمانان جهان خنثی خواهد شد.

وی افزود: دست خداوند یار و یاور محرومان و مستضعفان جهان است و نتیجه این تجاوزات، پیروزی انصارالله و نابودی رژیم آل‌سعود است و از آنجا که آمریکای جنایتکار و اسرائیل غاصب با بازیچه قراردادن آل‌سعود، به دنبال شعله‌ور شدن جنگ بین مذاهب اسلامی هستند، مسلمانان جهان بخصوص برادران شیعه و سنی ایران با حمایت‌های همه‌جانبه و انزجار علیه اقدات ضدبشری عربستان سعودی، این تلاش‌های شوم استکبار جهانی را ناکام خواهند گذاشت.

بهنام وحیدی / جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها