با این که قرار بود سازمان هدفمندی یارانه‌ها 15 روز پس از ثبت اعتراض شهروندان به حذف یارانه نقدی در سامانه اینترنتی، پاسخ را از طریق پیامک برای آنان ارسال کند، اما معترضان با گذشت زمان مذکور همچنان در انتظار جوابگویی این سازمان هستند.
کد خبر: ۸۰۸۱۰۴

به گزارش ایرنا، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی 19 خرداد اعلام کرد: مهلت ثبت اعتراضات حذف‌شدگان از دریافت یارانه نقدی که پیش از این از پنجم خردادماه تا بیستم این ماه در سامانه yaraneh10.ir پیش‌بینی شده بود، تا پایان خرداد تمدید شده است. برهمین اساس، وزارت کار تصمیم گرفت فرصتی دیگر به معترضان بدهد تا بتوانند در صورت اعتراض، درخواست خود را در سامانه یادشده به ثبت برسانند. با این حال در این اطلاعیه‌ها تاکید شده بود شهروندان حداکثر 15 روز پس از ثبت اعتراض، پاسخ خود را دریافت خواهند کرد.اما پیگیری‌ها حاکی است که با وجود گذشت مدت زمان گفته شده پیامکی به معترضان ارسال نشده است.

براساس بودجه سال 94، درآمد هدفمندسازی یارانه‌ها به 39 هزار میلیارد تومان کاهش یافته، بنابراین باید پرداخت یارانه طی امسال نسبت به سال گذشته تا حدود 4000 میلیارد تومان کاهش یابد. هر چند دولت در گام اول اجرای این طرح، یارانه نقدی حدود 200 هزار نفر را حذف کرده، اما برای جبران کاهش درآمدی هدفمندی یارانه‌ها باید معادل پنج تا شش میلیون نفر دیگر را از دریافت یارانه حذف کند.

واریز یارانه خرداد؛ سه‌شنبه این هفته

همچنین سازمان هدفمندی یارانه‌ها اعلام کرد: یارانه خردادماه ساعت 24 سه‌شنبه هفته جاری واریز و قابل برداشت خواهد بود.

این در حالی است که تاخیر در واریز این یارانه شایعاتی در میان مردم ایجاد کرده بود. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، در اطلاعیه سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها آمده است: «پنجاه و دومین» مرحله یارانه نقدی مربوط به خرداد امسال، همانند ماه‌های گذشته به ازای هر نفر 455 هزار ریال ساعت 24 سه‌شنبه مورخ 26 خرداد ماه 94 به حساب سرپرستان خانوارها واریز می‌شود که قابل برداشت خواهد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها