2 قاتل پای چوبه دار از اولیای دم مهلت گرفتند

قاتل نامادری قصاص شد

سه قاتل دیروز در حالی در زندان رجایی‌شهر پای چوبه دار رفتند که دو نفر از آنها قبل از اجرای حکم توانستند از اولیای دم مهلت بگیرند.
کد خبر: ۸۰۶۹۲۹
قاتل نامادری قصاص شد

به گزارش جام‌جم، نخستین اعدامی که پای چوبه دار رفت مرد جوانی به نام احمد بود که به خاطر قتل نامادری خود و با اصرار اولیای دم قصاص شد.

براساس محتویات پرونده، سیزدهم بهمن سال 88 ماموران پلیس شهریار در تماس مرد میانسالی از قتل زن جوانی با خبر شدند.

با حضور تیم جنایی این مرد در شکایتش گفت: ساعتی قبل به خانه آمده و با پیکر شعله ور همسرم روبه رو شدم. پسرم احمد نیز با مشاهده من از خانه فرار کرد. آتش را خاموش کردم اما همسرم به دلیل شدت سوختگی جانش را از دست داده بود.

با اظهارات این مرد تحقیقات برای شناسایی جوان 26 ساله آغاز شد و احمد یک هفته بعد در حوالی تهران شناسایی و دستگیر شد.

پسر جوان با اعتراف به قتل محبوبه اول مهر سال 90 در شعبه 71 دادگاه کیفری محاکمه شد.

متهم در جلسه دادگاه با قبول قتل محبوبه 37 ساله گفت: پدرم چند سال قبل مادرم را طلاق داد و بازنی میانسال ازدواج کرد. هنوز چندماهی از ازدواجش نگذشته بود که او را طلاق داد و با محبوبه ازدواج کرد. روزهای اول اخلاق او خوب بود، اما به مرور زمان رفتارش تغییر کرد و با من بدرفتاری می‌کرد. کارهای محبوبه باعث شد پدرم به من و خواهرم توجه نداشته باشد. چندی بعد به خواستگاری دخترعمه‌ام رفتم، اما به دلیل مخالفت‌های محبوبه این ازدواج صورت نگرفت.

روز حادثه با محبوبه در خانه تنها بودم که او خواست تا آمدن پدرم از خانه بیرون بروم. عصبانی شده و با او درگیر شدم. یک لحظه گلویش را فشار دادم و خفه اش کردم. بعد جسد را به حیاط آورده و آتش زدم. در همین زمان پدرم سر رسید و من فرار کردم.

با اعترافات احمد، قضات دادگاه او را به قصاص محکوم کردند. با تائید حکم قصاص از سوی قضات دیوان عالی کشور پسر جوان سحرگاه دیروز در زندان رجایی‌شهر به دار مجازات آویخته شد.

مهلت به 2 مرد اعدامی

همچنین روز گذشته دو مرد که در جنایت‌های جداگانه مرتکب قتل شده بودند پای چوبه اعدام توانستند از اولیای دم مهلت بگیرند.

نخستین قاتلی که مهلت گرفت مردادماه سال 82 به علت اختلافات مالی پسر 32 ساله‌ای را در صالح‌آباد شهریار به قتل رسانده بود.

رضا در جلسه دادگاه در دفاع از خود مدعی شد: با مقتول اختلاف مالی داشتم و برای تسویه حساب با او قرار گذاشتم، اما حسن با دوستش آمد. بار دیگر دعوایمان شد که من هر دوی آنها را با چاقو زدم و فرار کردم.

با اعترافات متهم، قضات شعبه 71 دادگاه کیفری استان تهران او را به قصاص محکوم کردند. با تائید حکم از سوی دیوان عالی کشور متهم روز گذشته پای چوبه‌دار رفت و توانست از خانواده اولیا دم مهلت بگیرد.

دومین مرد اعدامی که توانست مهلت بگیرد تیرماه سال 88 یک راننده تاکسی را به قتل رسانده و جسدش را به آتش کشیده بود.

متهم در جلسه دادگاه گفت: علی راننده تاکسی بود که برای اجاره خانه به بنگاه ما آمد. خانه خودم را به او نشان دادم. مقتول برای قولنامه پنج میلیون تومان ودیعه داد. چون تنها بود وسوسه شدم پولش را سرقت کنم به همین خاطر وقتی او از اجاره خانه منصرف و برای گرفتن پولش آمده بود با همدستی دوستم او را به خانه ام برده و پس از خفه کردن، جسدش را با خودروی خودش به غرب تهران برده و به آتش کشیدیم.

با اعتراف حمید 34 ساله قضات شعبه دادگاه کیفری او را به قصاص محکوم کردند که این حکم از سوی قضات دیوان عالی کشور تائید شد.

دیروز اولیای دم این2 مقتول به عامل جنایت فرصت دوباره‌ای برای زندگی دادند.

قتل پس از قمار

دیروز مرد جنایتکاری که پس از باخت در قمار دوست و رقیب خود را کشته بود در قزوین قصاص شد.راز این جنایت 28 دی سال 91 فاش شد. ماموران پلیس قزوین پس از حضور در محل جنایت در یکی از محله‌های این شهر، با جسد مرد جوان در حالی که ضربه چاقو به سینه‌اش اصابت کرده بود، رو به رو شدند. در جریان تحقیقات از صاحبخانه مشخص شد، مقتول و قاتل همراه چند نفر دیگر در حال قمار بازی در این خانه بودند که به دلیل اختلاف، حمید 31 ساله با چاقو دوست خود را کشت و از راه پشت بام فرار کرد.

ماموران جستجوی گسترده‌ای را برای دستگیری قاتل فراری آغاز کرده و سرانجام او را در مخفیگاهش دستگیر کردند. متهم در بازجویی‌ها با اعتراف به این جنایت گفت: در بازی قمار بر سر برد و باخت و بدهی آن، درگیر شده و دوستم را کشتم.در ادامه پرونده برای محاکمه به دادگاه کیفری استان قزوین فرستاده شد که قضات دادگاه، با توجه به اعتراف متهم و درخواست اولیای دم، حمید را به قصاص محکوم کردند که حکم مجازات در دیوان عالی کشور تائید شد.

با استیذان رای توسط رئیس قوه قضاییه، مرد جنایتکار در زندان مرکزی قزوین به دار مجازات آویخته شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
لیلا
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۱
۰
۰
یعنی به خاطر 5 میلیون جان یك نفر را گرفتی و زندگی خودت را هم تباه كردی؟

نیازمندی ها