پس از انتشار تیزری تبلیغاتی کوتاه، فیات کرایسلر رسماً از چشم انداز آینده محصولات سوپر اسپرت خود با نام اصلی SRT تاماهاوک ( SRT Tomahawk ) پرده برداری کرد که به صورت طرحی سه بعدی در بازی گرن توریسمو 6 انحصاری پلی استیشن، قابل بازی کردن است.
کد خبر: ۸۰۴۷۴۷
جت زمینی اختصاصی + فیلم + عکس

در حالی که این محصول تنها یک طرح فانتزی است، اما شرکت توسعه دهنده سه مدل از آن را معرفی کرده که شامل SRT S، SRT GTS-R و SRT X می‌شود که در زیر چتر حمایت شرکت زیرمجموعه فیات یعنی داج مراحل تحقیق و توسعه خود را آغاز کرده‌اند و هرکدام با خصوصیاتی مختص خود به خدمت گرفته می‌شوند، به این ترتیب که بر روی مدل S یک پیشرانه 7 لیتری 792 اسب بخاری V10 نصب می‌شود که در کنار نیروی محرک جدید پنوماتیکی که بر روی چرخ‌های جلو نصب می‌شود!

حدود 215 اسب بخار قدرت دیگر به مجموعه نیروی تولیدی پیشرانه اضافه شده و با حداکثر قدرت 1007 اسب بخاری، حداکثر سرعت 402 کیلومتر بر ساعتی را به ثبت می‌رساند.

بر روی مدل GTS-R هم یک موتور V10 به همراه سیستم محرک خودساخته پنوماتیکی چرخ‌های جلو، قرار می‌گیرد که قدرت حداکثری 1450 اسب بخاری تولید و با ارسال آن‌ها به چرخ‌های اتومبیل، حداکثر سرعت بالای 482 کیلومتر بر ساعتی را به ثبت می‌رساند!

در آخر هم مدل SRT X قرار گرفته که با فن آوری‌های جدید بکار رفته در آن، قادر به تولید حداکثر قدرت سرسام آور 2590 اسب بخاری است که منجر به رسیدن حداکثر سرعت اتومبیل به 650 کیلومتر بر ساعت می‌شود که در این خصوص شرکت فیات کرایسلر بیان کرده که برای راندن آن باید از لباس ضد جی G-Suit بکار گرفته شده توسط خلبان‌ان هواپیماهای جنگنده در جهت کاهش نیروی جاذبه بر روی آن‌ها در زمان اوج گیری، استفاده شود.

به هر حال این سه اتومبیل در حال حاضر در مرحله ابتدایی طراحی گرافیکی قرار دارند و با توجه به این که تاریخ توسعه آن در سال 2035 در نظر گرفته شده است، پس هنوز خیلی جا دارد تا تبدیل به یک اتومبیل واقعی خیابانی با سرعت بیش از 400 الی 600 کیلومتر بر ساعتی شوند! (خودروبانک)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها