کارشناس شکایات واحد نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: برخی آرایشگران طی سال های اخیر فعالیت خود را از محدوده آرایش و پیرایش فراتر برده و اقداماتی انجام می دهند که در حیطه فعالیت یک پزشک است.
کد خبر: ۸۰۲۷۶۵
آرایشگرانی که پزشک شده اند!

منصور شیرمحمدی گفت: این در حالی است که انجام هرگونه مداخلات درمانی در آرایشگاه ها ممنوع است لذا با متخلفان از این امر برخورد جدی صورت می گیرد.

وی افزود: برداشتن خال و زگیل، لایه برداری پوست، ارائه رژیم های چاقی و لاغری، ماساژ درمانی، لیزر، تزریق بوتاکس و کاشت مو از جمله مداخلات درمانی است که در برخی آرایشگاه های زنانه و مردانه انجام می شود.

کارشناس شکایات واحد نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد ارائه و گذاشتن لنز در آرایشگاه ها را نیز تخلف عنوان کرد و گفت: آرایشگران حق ارائه لنز را ندارند لذا هرگونه لنز در آرایشگاه ها جمع آوری شده و با متخلفان برخورد می شود.

وی افزود: از سوی دیگر ماساژ درمانی نیز در حیطه فعالیت مجاز آرایشگاهها نیست و ماساژ ورزشی نیز باید با اخذ مجوز از هیات پزشکی و ورزشی صورت گیرد.

شیرمحمدی همچنین با اشاره به گزارش های رسیده پیرامون استفاده از ماده ای با عنوان معجون بیرجندی در برخی از آرایشگاه ها گفت: استفاده از مواد مخدر صنعتی در آرایشگاه ها برای رژیم های چاقی ممنوع است و با متخلفان برخورد جدی می شود.

وی افزود: هفته پیش دو آرایشگاه در مشهد به دلیل انجام مداخلات درمانی پلمپ شدند.

کارشناس شکایات واحد نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به برنامه ریزی برای ساماندهی انجام خالکوبی(تاتو) در آرایشگاهها نیز گفت: با توجه به نیاز جامعه انجام این امور زیبایی در برخی آرایشگاهها که شرایط محیطی، فضای فیزیکی و تخصص لازم را دارند مجاز خواهد شد.

هم اکنون دو هزار و 600 آرایشگاه بانوان در سطح مشهد فعالیت دارند که طبق گزارش اتحادیه صنف آرایشگران مشهد دو هزار مورد از این تعداد پروانه کسب داشته اما حدود 600 آرایشگاه بدون پروانه فعالیت می کنند.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها