معاون هماهنگ کننده نمایندگی ولی فقیه در سپاه:

معنویت و ولایتمداری برکات زیادی را برای توسعه نظامی ما فراهم کرد

معاون هماهنگ کننده نمایندگی ولی فقیه در سپاه گفت: معنویت، بصیرت، ولایتمداری، شهادت طلبی و مردمی بودن برکات زیادی را برای توسعه توانمندی نظامی و امنیتی ما فراهم کرد.
کد خبر: ۸۰۲۳۵۴
معنویت و ولایتمداری برکات زیادی را برای توسعه نظامی ما فراهم کرد

آیین اختتامیه سی امین دوره مسابقات قرآن کریم نیروهای مسلح که از روز پنجم خرداد ماه به میزبانی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آغاز شد فردا ( هفتم خرداد) با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا صفایی رییس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا برگزار می شود.

سرتیپ پاسدار محمدحسین سپهر معاون هماهنگ کننده نمایندگی ولی فقیه در سپاه با اعلام این خبر افزود: در سی امین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم کارکنان و سربازان نیروهای مسلح 235 نفر از برگزیدگان قرآنی نیروهای مسلح ارتش، سپاه و وزارت دفاع و نیروی انتظامی در 10 رشته قرائت، تحقیق، ترتیل، اذان، مفاهیم، حفظ کل، حفظ 20 جزء، 15 جزء، 10 و 5 جزء قرآن کریم با یکدیگر به رقابت پرداختند و با شناخت برگزیدگان آیین اختتامیه این مسابقات فردا ( 7 خرداد) در محل ستاد فرماندهی کل سپاه برگزار می شود.

وی افزود: انس با قرآن، تربیت قرآنی و فراگیری مفاهیم قرآنی همواره به عنوان روش جاری تربیتی- آموزشی در سپاه مورد توجه قرار گرفته است

سردار سپهر گفت: از جمله انتظارات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) است که نیروهای مسلح ما بافراگیری معارف قرآنی در میان نیروهای مسلح جهان اسلام پیشتاز و پیشرو باشند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به ظرفیت های فرهنگی سپاه را غنی توصیف کرد و گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از بدو تشکیل اقدام راهبردی را در راستای ارتقای بصیرت دینی و هدایتی کارکنان و سربازان در پیش گرفته است و در این مدت مهمترین مؤلفه اقتدار نیروهای مسلح معنویت افزایی کارکنان و ارتقای تربیت دینی آنان بوده و می‌باشد.

سردار سپهر پاسداری از انقلاب اسلامی در تمامی عرصه ها را رسالت سپاه دانست و افزود: سپاه امروز یکی از راهبردی ترین راهکارهای مبارزه با هجمه‌های فرهنگی دشمنان را با توسعه فرهنگ دینی و قرآنی از طریق مجموعه نمایندگی ولی فقیه در سپاه دنبال می‌کند.

وی تربیت بیش از20 هزار مربی قرآنی در سطوح مختلف را از جمله اقدامات مهم فرهنگی و قرآنی مجموعه نمایندگی ولی فقیه در سپاه طی سالهای جاری برشمرد و افزود: در تلاشیم تا تعداد مربیان قرآنی را در سال 1394 به 30 هزار نفر برسانیم.

معاون هماهنگ کننده نمایندگی ولی فقیه در سپاه برگزاری مسابقات قرآنی نیروهای مسلح کشورهای اسلامی که برای اولین بار در کشورمان و به میزبانی سپاه برگزار شد را گام مهمی در راستای ایجاد اتحاد و همدلی کشورهای مسلمان در مبارزه با دشمنان توصیف و تصریح کرد

وی افزود:سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به منظور ایجاد وحدت و همدلی امت اسلامی در تمامی پایگاههای بسیج و مساجد کشور پایگاه توسعه و ترویج مفاهیم قرآنی ایجاد کرده است.

سردار سپهر در پایان تعالی قرآنی و معرفتی را از افتخارات سپاه برشمرد و گفت: سپاه یک ارتش مکتبی، فکری و عقیدتی است و آنچه بیشترین آثار و برکات را برای توسعه توانمندی نظامی و امنیتی فراهم کرد؛ معنویت، بصیرت، ولایتمداری، شهادت طلبی و مردمی بودن است که این پنج اصل مهم از منویات رهبر معظم انقلاب است و سپاه باید بر اساس این مؤلفه‌ها پاسدار انقلاب اسلامی باشد و مجموعه نمایندگی ولی فقیه در سپاه به این مهم پرداخته است.(سپاه نیوز)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها