گزارش مرکز آمار از شاخص قیمت تولیدکننده

تورم تولید ۱۶.۱ درصد شد

«می‌گویند تورم وجود ندارد اما مردم چیزی غیر از این را لمس می‌کنند»این جمله که برای مردم کوچه وخیابان کلمه ای عادی شده حالا دل مسئولین را هم به درد آورده وبا گلایه از وعده ها ، پای مدیریت های نادرست را به میدان انتقادها باز کرده است.
کد خبر: ۷۹۵۳۲۱
تورم نداریم اما لمسش می کنیم

صحبت از وعده هایی است که هنوز تحقق نیافته و حتی منجر به بالا رفتن تورم و فشار بی امان به مردم شده ،تورم بالای امروز جامعه که مردم را از نظر معیشتی در تنگنا قرار داده در دمام دم انتخابات مورد انتقاد نمایندگان مجلس هم قرار گرفته بطوریکه بسیاری از اعضای کمیسیون های اقتصادی با تاکید بر فشاری که خواسته یا ناخواسته به جامعه ضعیف کشور وارد می شود تاکید دارند که تنها نباید چشم به مذاکرات داشته باشیم و با نادیده گرفتن کاستی های مدیریتی منشا تمام اتفاقات را متوجه خارج از مرزها نماییم .

موسی احمدی عضو کمیسیون انرژی و عضو فراکسیون روحانیت مجلس اعلام کرده که مشکلات اقتصادی کشور با صحبت کردن و وعده و وعید دادن حل نمی‌شود و باید ضمن حمایت از تولید ملی نظارت کافی بر امور اقتصادی صورت گیرد تا شاهد حل مشکلات باشیم.

هرچند دولت یازدهم توانسته شتاب تورم را مهار کند و با آمارهای ارائه شده این اقدام را اطلاع رسانی نماید اما بنظر می رسد که ملاک کاهش نرخ تورم ،زمانی می تواند به واقعیت نزدیک باشد که بالا نرفتن قیمت ها در هر صنفی به مردم اثبات شود.

این که تورم پایین آمده و یا کنترل شده یا نه، هر روز مورد بحث کارشناسان بسیاری است که بر آمارها تکیه دارند اما آنچه هر روز در اذهان عمومی مرور می شود کاهش ارقام کالایی در سبد خانوار است.

می گویند کاهش تورم به هسته سخت رسیده و سقوط بیشتر، نیازمند مدیریتی خاص در امور بانکی و اقتصادی کشور است، اینکه تیم اقتصادی دولت یازدهم توانسته در سایه افزایش انضباط مالی و پولی و اجرای سیاست های صحیح اقتصادی در راستای کاهش تورم گام بردارد،دستاورد بزرگی است اما زمانی دستیابی به آن کامل می شود که نتایج آن در زندگی تک تک مردم به وضوح دیده شود و با بالا رفتن نرخ نان، بنزین یا مسکن و... تاثیری بر اقلام کلیدی و معیشتی مردم دیده نشود.

فاطمه امیری- جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
بی نام
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
۰
۰
زمان احمدی نژاد كجا بود خانوم امیری شاید شماازسركوچه احمدی نژاد خرید میكردید
احمد رضایی
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۷
۰
۰
از كارشناسان انتظار می رود موضوعات را بصورت علمی نقد كنند نه بصورت عوامانه ،كسی كه كمترین آگاهی به علم اقتصاد داشته باشد می داند كه نرخ تورم سرعت و شتاب گرانی را نشان می دهد و كاهش آن نه به مفهوم كاهش قیمتها بلكه به معنی كاهش سرعت و شتاب افزایش قیمتهاست.
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها