مالکان، اجاره بها را افزایش دادند

نرخ اجاره واحدهای ۵۰ تا ۶۰ متر

درحالی با نزدیک شدن به فصل اجاره، متقاضیان نگران افزایش قیمت‌ها در این بخش هستند که بخش زیادی از اجاره نشینان به واحدهای کوچکتر در محله‌های پایین تر کوچ کرده‌اند.
کد خبر: ۷۹۵۲۳۸
نگرانی مستاجران در آستانه فصل اجاره

افزایش سالانه اجاره بها موجب کاهش توان مالی مستاجران شده و آنها باید هر ساله مبلغ نسبتا زیادی را به اجاره سال گذشته اضافه کنند که این موضوع موجب کاهش توان مالی خانوارها و اجاره واحدهای کوچکتر در محله های پایین تر شده که این موضوع با توجه به نزدیک شدن به فصل اجاره، نگرانی بیشتری را در میان متقاضیان بازار مسکن به وجود آورده است.

حتی برخی از افرادی که برای اشتغال، برخی آپارتمان‌های اداری یا مسکونی را اجاره می‌کنند هم به دلیل افزایش اجاره بهای سالیانه مجبور به تعطیل کردن شغل می‌شوند به خصوص زنان که برای کمک هزینه خانواده به راه اندازی یک شغل می پردازند اما پس از مدتی اجاره های سنگین موجب تعطیلی شغل آنها شده و خانواده یکی از منابع درآمدی خود را از دست می‌دهد، بنابراین برای این دسته از متقاضیان هم خرید یک ملک می‌تواند به معنای نجات شغل آنها باشد.

اما در حال حاضر کاهش ۷۰ درصدی ساخت و ساز در نیمه دوم سال گذشته که با وضعیت کنونی احتمال ادامه آن در سال جاری وجود دارد، موجب بیشتر شدن رکود مسکن و افزایش اجاره بها خواهد شد و فشار بیشتری را بر مستاجران و متقاضیان مسکن می‌آورد.

در واقع متقاضیانی که نیاز آنها در سال‌های گذشته تامین نشده هنوز هم در بازار اجاره حضور دارند و توان پرداخت اجاره بهای آنها هم در این سال ها کاهش یافته است بنابراین هر ساله برای این تعداد از مستاجران، وضعیت از سال پیش از آن، سخت تر می‌شود.

اجاره آپارتمان‌های کمتر از ۵۰ متر

اجاره اپارتمان مبله در تهران منطقه پاسداران ماهیانه ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان تعیین شده است و در نارمک - دردشت واحدی ۵۰ متری با شرایط ۱۵ میلیون تومان رهن و ۶۰۰ هزارتومان ماهانه، اجاره داده می شود.

برای آپارتمانی در محدوده مترو علم و صنعت با متراژ ۴۶ متر، نوساز با انباری و پاسیو ۲۰ میلیون تومان رهن و ۶۵۰ هزار تومان اجاره تعیین شده است و در میدان سپاه - سرباز واحدی ۴۷ متری و نوساز، انباری با ۱۰ میلیون تومان رهن و ۹۰۰ هزار تومان اجاره داده می‌شود.

واحدی ۵۰ متری در میدان نامجو یک خوابه و نوساز با انباری، ۲۰ میلیون تومان رهن و ۵۰۰ هزار تومان اجاره ماهیانه تعیین شده است و در تهرانسر شهرک استقلال آپارتمانی به مساحت ۵۰ متر ۳۰ میلیون تومان رهن کامل داده می‌شود.

همچنین در نواب - صفدری واحدی با ۵۰متر مساحت و پارکینگ و انباری با شرایط ۲۵ میلیون تومان رهن و ۱۵۰ هزار تومان اجاره ماهانه، به اجاره می رسد و در سیدخندان - دبستان واحدی با همین مساحت با پارکینگ با شرایط ۱۰ میلیون تومان رهن و یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان اجاره ماهانه، اجاره داده می‌شود.

در محدوده اشرفی اصفهانی هم واحدی با متراژ ۵۰ متر با پارکینگ ۴۷ میلیون تومان رهن داده می‌شود و در بریانک برای واحدی ۴۸ متری با پارکینگ و انباری ۲۷ میلیون تومان رهن تعیین شده است.

براین اساس واحدی در فردوس سازمان برنامه با متراژ ۵۰ متر و فول امکانات، بازسازی شده با رقم ۴۰ میلیون تومان رهن و ۳۰۰ هزار تومان ماهانه، اجاره داده می‌شود و در کارگر - لبافی نژاد از واحدی ۵۰ متری طبقه ۴ با انباری و آسانسور ۴۷ میلیون تومان رهن کامل دریافت می‌شود.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها