در حالی شرکت عمران شهرهای جدید ایران توقف پروژه‌های مسکن مهر را تکذیب کرده که نمایندگان مجلس و متقاضیان با استناد به بازدید خود بر توقف ساخت و سازهای مسکن مهر این شهر تاکید دارند.
کد خبر: ۷۹۵۱۳۱
اخبار ضدو نقیض از توقف مسکن مهر پردیس + عکس

طی چند روز اخیر رئیس کمیسیون عمران مجلس به همراه یکی از اعضای این کمیسیون عملکرد مسئولان دولت یازدهم در خصوص طرح مسکن مهر را مورد انتقاد قرار دادند.

رئیس کمیسیون عمران مجلس در این‌باره گفته است: قول داده شده پروژه‌های مسکن مهر پردیس تا پایان سال 94 به اتمام برسد، این در حالی است که تکمیل واحدهای مسکن مهر پردیس متوقف شده است.

هاشمی اظهار کرد:‌ در کمیسیون عمران جلسه ‌ای برگزار شد و ساعت‌ها روی این موضوع بحث شده است. کارشناسان مختلف در این جلسه حضور داشته‌اند، ضمن آن‌که آمار و اطلاعات را از وزارت راه و شهرسازی گرفته‌ایم با این حال اینها در رابطه با مسکن اجتماعی بفرمایند چه چیزی را به مجلس ارائه کرده‌اند؟

وی با بیان این‌‌که کاری به گذشته نداریم، تصریح کرد:در ارتباط با مسکن مهر گزارشات و مستندات خودشان را ارائه کرده‌ایم و لذا نباید فرافکنی کرد.

پس از این اظهارنظر خسروی عضو کمیسیون عمران مجلس نیز با بیان این‌که اگر با روند کنونی در طرح مسکن مهر پردیس پیش برویم تا سال 1400 هم نمی‌توانیم واحدهای آنرا تحویل دهیم، گفت: در شهرهای جدید ایران مشکل مدیریت داریم.

خسروی اظهار کرد: به‌صورت ناشناس از پروژه‌های مسکن مهر پردیس بازدید کردم، از ابتدا تا انتهای این بازدید 100 نفر کارگر را ندیدم که پروژه‌های متخلف فازهای مسکن مهر این شهر کار کنند. اگر با همین روند پیش برویم فکر می‌کنم تا سال 1400 هم نمی‌توانیم واحدهای مسکن مهر را تحویل دهیم. هفته گذشته از پروژه‌های مسکن مهر پرند نیز بازدیدی داشتم، عمده کارها در این شهر حاضر است اما بخشی از آن بابت امکانات زیربنایی آب، برق، فاضلاب، گاز معطل است.

وی با بیان این‌که در شهرهای جدید مشکل مدیریت داریم، افزود: عقب‌ماندگی -واحدهای مسکن مهر- در پرند کمتر دیده می‌شود.

شرکت عمران شهرهای جدید ایران در واکنش به انتشار این اخبار از پیشرفت فیزیکی 80درصدی پروژه‌های مسکن مهر خبر داد و با تأکید بر اینکه احداث مسکن مهر پردیس متوقف نشده، اعلام کرد: پیشرفت فیزیکی مسکن مهر پردیس 68درصد است.

این در حالی است که تصاویر مربوط به پروژه‌های مسکن مهر پردیس در فازهای مختلف (بازدید کمیته مطالبه حق مسکن به همران شماری از متقاضیان در تاریخ 12 اردیبهشت 94) حکایت دیگری را بازگو می‌کند.

در بازدید میدانی به همراه متقاضیان و همچنین گزارش های مکرر مردمی، کارهای عمرانی در پروژه های مسکن مهر تقریبا تعطیل شده است و تنها چند کارگر از جمله نگهبانان در محوطه های کارگاه ها حضور داشتند.

فاز 5 مسکن مهر پردیس

در فاز 5 کمی بیش از 6000 واحد مسکن مهر در حال ساخت است که پیشرفت فیزیکی این واحدها تا شهریور 93 حدود 25.5 درصدی بوده است. آمار جدیدی از پیضشرفت فیزیکی مسکن مهر این فاز در دست نیست.

در مجموع با توجه به وضعیت کنونی میزان پیشرفت پروژه‌های مسکن مهر فاز 5 بسیار ناامیدکننده است، به‌طوریکه در برخی موارد این مسئله با اعتراض متقاضیان مواجه شده است. به گفته متقاضیان این فاز، واحدهای مسکن مهر فاز 5 در 2 سال اخیر پیشرفت چندانی نداشته است.

فاز 8 مسکن مهر پردیس

در فاز 8 حدود 27 هزار واحد مسکن مهر در حال ساخت است که با توجه به زمان آغاز ساخت و ساز در وضعیت نامناسبی قرار دارد. برخی از واحدها هنوز در قسمت فوندانسیون قرار دارند، چند واحد مسکن مهر این فاز به مرحله بهره برداری رسیده است که با توجه به عدم رشد متوازن سایر بلوک ها، احتمال فرسوده شدن و آسیب دیدن این بلوک ها افزایش یافته است.

پیشرفت فیزیکی واحدهای مسکن مهر فاز تا شهریور ماه 93 حدود 30 درصد بوده است.

فاز 11 مسکن مهر پردیس

بیش از 30 هزار مسکن مهر در فاز 11 پردیس توسط شرکت کوزو در دست ساخت است که تاکنون بلوک 4 این فاز تقریبا به پایان رسیده و 4 بلوک دیگر در دست ساخت است.

محوطه سازی این فاز انجام نشده، ضمن آن‌که هنوز زیرساخت‌های مربوط به انشعابات آب، برق و ... این سایت انتقال نیافته است.واحدهای مسکن مهر این فاز نسبت به واحدهای فاز 5 و 8 در وضعیت مساعدتری به سر می‌برند.

پیشرفت فیزیکی واحدهای این فاز تا شهریور سال گذشته 51 درصد بوده است.(تسنیم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها