دبیر کل سابق اتحادیه عرب با اشاره به طرح آمریکا برای تجزیه عراق تاکید کرد که در صورت اجرایی شدن این طرح، جنگ داخلی در عراق به راه خواهد افتاد.
کد خبر: ۷۹۴۳۶۵
تجزیه عراق تهدیدی برای کشورهای عربی است

«عمرو موسی» در مصاحبه با روزنامه الشرق الأوسط درباره طرح آمریکا برای تجزیه عراق گفت که «جو بایدن» معاون رئیس جمهور آمریکا چند ماه پیش بر اجرای این طرح تاکید کرد و من می گویم که تجزیه عراق «دستورالعمل شر» است و اجرای این طرح به جای آرام کردن اوضاع به آغاز جنگ داخلی منجر خواهد شد.

وی گفت: این تهدیدی برای همه عراقی ها اعم از عرب، کُرد سُنی و یا شیعه است زیرا این طرح کلا اسفبار است و چنین تقسیم بندی به شعله ور شدن اوضاع منجر می شود.

موسی اظهار داشت: بر این اساس به عقیده من کشورهای حوزه خلیج فارس باید تلاش زیادی کرده و آمریکا را متقاعد کنند که تجزیه عراق کشورهای عربی نزدیک به آن را تهدید می کند.

تفاهم هسته‌ای ایران و غرب "مثبت" است

وی در پاسخ به این سوال که آیا به نظر شما چهارچوب توافق هسته ای ایران و غرب که در لوزان حاصل شد به توافق نهایی منتهی خواهد شد، تصریح کرد: این مسئله به مذاکرات مربوط است و اینکه هر طرفی برای بدست آوردن دستاوردهایی تلاش می کند، همین که ایران با غرب به توافق هسته ای دست یافته است این خود یک امر مثبت است و ضروری است که این وضعیت استمرار داشته و این تفاهم بر سیاست منطقه ای تاثیرگذار بوده و آغازی برای رسیدن به توافقی در خصوص ضرورت وجود منطقه عاری از سلاح های هسته ای در خاورمیانه باشد و اینکه ما به یک چارچوب مشخص برای حل این موضوع از جمله اسرائیل دست یابیم زیرا منطقه تحمل وجود کشور هسته ای حتی یک کشور را ندارد به خصوص اکنون که منطقه با چالش های خطرناکی مواجه است.(تسنیم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها