منابع خبری گزارش دادند: ابوبکر البغدادی سرکرده گروه تروریستی داعش در نتیجه یک حمله هوایی زخمی و قطع نخاع شده است و دیگر قادر به حرکت نیست.
کد خبر: ۷۹۳۶۸۲
ابوبکر البغدادی فلج شد

به گفته این منابع، ابوعلاء العفری که بعد از هلاکت معاون البغدادی در حمله هوایی سال گذشته به جای وی به این سمت منصوب شده بود، اکنون با فلج شدن خلیفه خودخوانده داعش، فرماندهی این گروهک تروریستی را بر عهده گرفته است.

خبرگزاری صدا و سیما امروز به نقل از روزنامه گاردین چاپ انگلیس گزارش داد: ابوبکر البغدادی پس از آسیب دیدن ستون فقراتش در پی حمله هوایی دو ماه گذشته به مواضع داعش در شمال غرب عراق، از ناحیه کمر فلج شده و قادر به حرکت نیست اما پزشکان در محل مخفیگاهش در شهر موصل در شمال عراق در حال درمان او هستند .

به نوشته گاردین، سرکرده داعش که به دلیل صدمه وارد شدن به مهره های کمرش احتمالا دچار آسیب دیدگی نخاعی و ناتوانی شده، توسط دو پزشک عراقی در مخفیگاهش تحت درمان است.

این روزنامه افزود: سه منبع نزدیک به داعش تایید کرده اند که زخمی شدن البغدادی می تواند به این معنا باشد که وی دیگر هرگز نخواهد توانست این گروه را هدایت کند.

روزنامه گاردین پیشتر به نقل از یک منبع که ارتباطی قوی با داعش دارد، مدعی شده بود که در نتیجه بمباران جنگنده های ائتلاف بین المللی در 18 ماه مارس گذشته علیه مواضع داعش در شهرستان البعاج در استان نینوا در 128 کیلومتری غرب موصل، البغدادی به شدت مجروح شده تا جایی که نمی تواند هدایت عملیات روزانه داعش را ادامه دهد.

این روزنامه نوشته بود : البغدادی در آستانه مرگ قرار دارد و به همین دلیل سرکردگان داعش نشستی فوری تشکیل داده اند تا دراقدامی سریع ، تدابیر لازم را برای حفظ این گروه و تعیین جایگزین او اتخاذ کنند.

با این حال، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در همان زمان، اطلاعات روزنامه انگلیسی گاردین درمورد زخمی شدن البغدادی و تعیین جایگزین او را رد کرد اما مجله آمریکایی نیوزویک پس از آن نوشت که جایگزین البغدادی و سرکرده موقت داعش فردی است که ابوعلاء العفری خوانده می شود.

گروه تروریستی داعش پس از کنترل بر بخش هایی از عراق و سوریه در ژوئن سال گذشته و تهدید به حمله به بغداد و اربیل، اکنون بخش های زیادی از خاک دو کشور را از دست داده است.

این گروه تکفیری در جریان حملات خود به عراق و سوریه، مرتکب فجیع ترین جنایات شده است.

در همین حال، ایرنا به نقل از پایگاه خبری 24 امارات گزارش داد: البغدادی به دلیل جراحات وارده در ماه مارس (فروردین) گذشته به بیمارستانی در منطقه جولان اشغالی منتقل شده بود و در آنجا تحت درمان پزشکان اسراییلی قرار داشت اما به دلیل شدت جراحات به هلاکت رسیده است.

پایگاه خبری 24 اضافه کرد: هرچند گروه داعش، گزارش رسانه ها را در این زمینه تکذیب کرده و گفته که سرکرده این گروه در سلامت است، اما منابع اطلاعاتی عراقی خبر انتقال البغدادی را با تعداد دیگری از مجروحان گروه داعش و جبهه النصره به یکی از بیمارستان های رژیم صهیونیستی در جولان اشغالی برای نجات جان وی تایید کرده اند.

به نوشته این پایگاه خبری، گروه تروریستی داعش با انتشار خطابه ها و سخنرانی ها و انتشار عکس هایی مونتاژ شده از البغدادی سرکرده این گروه، تلاش دارد در صحت و درستی گزارش ها درباره مرگ سرکرده خود شبهه ایجاد کند تا بتواند با استفاده از این فرصت، موضوع انتقال سرکردگی گروه به شخص دیگری را به دلیل وجود درگیری های گسترده داخلی، سروسامان دهد .

بر اساس این گزارش، درگیری و اختلاف بین فرماندهان مدعی گروه تروریستی داعش بر سر جانشینی البغدادی بالا گرفته است، خصوصا بین ابوعلاء العفری العراقی سرکرده با نفوذ در موصل با مدعیان رهبری شاخه های این گروه در عراق، سوریه و تعداد زیادی از مدعیان عرب و خارجی، اختلاف نظر شدیدی وجود دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۲
۰
۰
چه حرفهائی؟ گیرم هم البغدادی فلج شده . داعش كه فلج نشده روز به روز گسترده تر می شود . هر وقت دولت انگلیس فلج شد . هر وقت دولت امریكا فلج شد هر وقت خداندان آل سعود فلج شد .هر وقت دولت قطر فلج شد. هر وقت دولت اسرائیل فلج شد . هر وقت دولت تركیه فلج شد . هر گاه دولت... فلج شد آن موقع است كه داعش فلج می شود
بی نام
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۲
۰
۰
چه جهنمی در انتظارش هست .بااینهمه قتل وجنایت .....
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها