رنگ آسمان

بارش در زاگرس

خوشبختانه از ابتدای سال جدید، بارش‌های مناسبی را در رشته‌کوه سر به فلک کشیده زاگرس شاهد بوده‌ایم. از یاد نبریم که زاگرس راست‌قامت، سرچشمه چند رود بزرگ میهنمان است. با گذر امواج ناپایدار باز هم در زاگرس بارش خواهیم داشت.
کد خبر: ۷۹۲۲۲۷
بارش در زاگرس

دیروز: در بیشتر مناطق میهن از بارش خبری نبود. در نیمه شرقی و جنوب‌شرق، وزش باد شدید و گرد و خاک رخ داد. همچنین خلیج همیشه فارس مواج بود.

امروز: با مهیا شدن شرایط لازم در لایه‌های میانی جو، در ساعت‌های بعدازظهر و شب، در ارتفاع‌های زاگرس مرکزی، جنوبی و مناطقی از مرکز میهن، رشد ابر و بارش‌های رگباری پراکنده، همراه با آذرخش و وزش باد را نظاره‌گر خواهیم بود.

فردا: در این روز بارش‌های بهاری علاوه بر زاگرس، شمال‌غرب، غرب، دامنه‌های البرز، مناطق بیشتری از مرکز و شرق را هم فرا می‌گیرد. در برخی مناطق وزش باد شدید و گرد و خاک نیز رخ می‌دهد.

آینده‌نگری: از چهارشنبه، شاهد کاهش بارش در کشور خواهیم بود. این وضعیت تا آخر هفته ادامه دارد. همچنین از اواسط هفته تا پایان هفته روند افزایشی دما محسوس خواهد بود.

آسمان‌نگاری: بهار گریزپا وقتی دشت‌های ایران زمین را پشت سر گذاشت و وقتی به کوه‌های سر به فلک‌کشیده زاگرس رسید، نشست و از آن بالا به دوردست‌ها نگریست، دلش تنگ شد و باز گریست! آسمان گفت: «بهار دل نازک، اشک‌هایت غنیمتی برای زاگرس است!»

خبر بد: اواخر هفته و اوایل هفته آینده دمای هوا در برخی مناطق میهن گرم خواهد بود و بتدریج باید با آب و هوای معتدل این روزها خداحافظی کنیم.

خبر خوب: هفته آینده، به نسبت این هفته پربارش‌تر خواهد شد؛ بخصوص در دامنه‌های زاگرس و مرکز میهن.

احسان مرادی - جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها