یک فیلم «ضد سعودی» منتظر اکران در سینماهای تهران

محمد خزاعی، تهیه کننده سینما گفت: برای خرید فیلم ضدسعودی «پادشاه شن‌ها» با سازندگان فیلم رایزنی کرده‌ایم اما با توجه به موضع نامشخص دولت هنوز نمی‌توانیم اقدام خاصی انجام دهیم.
کد خبر: ۷۹۰۹۴۸
یک فیلم «ضد سعودی» منتظر اکران در سینماهای تهران
پادشاه شن ها عنوان فیلم تاریخی است که تاریخ بوجود آمدن رژیم آل سعود در سرزمین حجاز و نجد را حکایت می‌کند. این فیلم در سالهای ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۲ توسط کارگردان معروف سینمای عرب نجدت اسماعیل انزور کارگردانی شده و با هنرنمایی هنرپیشه ایتالیایی فابیو تستی و هنرمند انگلیسی بیل فلووز در نقش عبدالعزیز (ابن سعود) سرکرده قبیله سعودی و مستر همفر جاسوس انگلیسی در ممالک اسلامی بازی می‌نمایند.
این فیلم تاریخی از دو جانب به تاریخ پادشاهی آل سعود می‌پردازد از سویی زندگی شاهزاده‌ای محروم در سرزمین نجد در شبه جزیره عربستان را روایت می‌کند از سوی دیگر خونخواری و قساوت قلب این شاهزاده را به نمایش در میاورد. ابن سعود با تمام توان و با کمک الاخوان (گروهی از پیروان عبدالوهاب بودند و نباید با الاخوان المسلمون مصر اشتباه شود) در پی برپایی پادشاهی از راه خونریزی و تخریب شهرها و روستاها و حتی قبرستانها بر می‌آید و پس از هماهنگی با جاسوس انگلیسی مستر همفر و با مساعدتهای حکومت انگیس به آل رشید که حاکمان حجاز و مکه و همپیمانان انگلیس بودند حمله نموده و در مکه و مدینه حمامی از خون جاری می‌سازد و پس یکپارچه کردم نجد و حجاز این سرزمین را بنام خود نامگذاری می‌کند.
ابن سعود پس از پیروزی آشکارا به تحریف دین، ندادن سهم وهابیون و پیروی از سیاستهای حکومت انگلیس می‌پردازد بگونه‌ای که همپیمانان وهابی او یعنی گروه الاخوان با او به مخالفت برمی‌خیزند و او با آنها در یک جنگ به مبارزه بر می‌خیزد و سربازان و کسانی را که در پیروزی او در فتح سرزمینهای نجد و حجاز سهم اصلی را داشتند می‌کشد. (نسیم)
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها