در این فیلم کوتاه و جالب حیات وحش شاهد صحنه نادر نبرد دو آفتاب پرست نر بر فراز درختی مرتفع خواهیم بود.
کد خبر: ۷۹۰۶۵۷
نبرد آفتاب پرست ها + فیلم

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از BBC ، آفتاب پرست ها گونه ای از خزندگان هستند اما تفاوت زیادی با مارمولک ها دارند. بیش از 180 نوع آفتاب پرست در جهان وجود دارند که دارای رنگ ها و ویژگی های متفاوتی هستند.

برخی از انواع آفتاب پرست ها در جنگل های بارانی و برخی در مناطق بیابانی زندگی می کنند. آفتاب پرست ها همگی در یک داشتن یک خصوصیت مشترک هستند: قابلیت تغییر رنگ پوست برای انطباق با محیط پیرامونی و استتار.

در جنگل های بارانی ماداگاسکار گونه هایی از آفتاب پرست زتدگی می کنند. پنجه های آنها برای حرکت به روی شاخه های درختان مرتفع انطباق یافته است. آفتاب پرست با کمک پنجه هایش به شاخه چسبیده و گام به گام حرکت می کند.

آفتاب پرست نر فاصله اش را با شکار نزدیک کرده و سپس با زبان چسبان و بلندش که درواقع سلاح او محسوب می شود در یک چشم به هم زدن شکار را قاپیده و آن را می بلعد.

یک آفتاب پرست نر دیگر روی همان شاخه پیش می آید. آفتاب پرست ها موجوداتی مهاجم نیستند اما بین خودشان مساله قلمرو مانند تمام گونه های دیگر حیات وحش مساله ای حیاتی است. نبرد بین دو آفتاب پرست آغاز می شود.

نبردی شاخ به شاخ یا بهتر بگوییم نبردی برابر. چند ضربه سر ، چند گاز بدون درد ، ایجاد صداهایی تهدیدآمیز و هل دادن فنون نبرد آفتاب پرست ها است. هیچ یک آسیبی جدی نمی بینند. در نهایت یکی از بالای شاخه به پایین می افتد.

او قلمرو اش را از دست داده است و باید به فکر درخت دیگری باشد.

فیلم را با هم ببینیم. بهرام افتخاری / جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها