الان چه می‌کنند؟

پایان رأفت و مشتی که خاطره شد

در شهرآورد سال 79 «پایان رافت» مظلوم‌ترین چهره داخل زمین بود. او وقتی مشت سنگین پرویز برومند، دروازه‌بان استقلال را دریافت کرد متعجب شد و یک لحظه فکر کرد که وارد رینگ مسابقه بوکس (مشت‌زنی) شده است.
کد خبر: ۷۸۸۸۲۷
پایان رأفت و مشتی که خاطره شد

برومند در لحظاتی که مسابقه دو بر دو مساوی بود تمام زورش را در پنج انگشتش جمع کرد و صورت «پایان رافت» را نشانه گرفت. رافت کمی پیاز داغ ماجرا را زیاد کرد و خودش را روی زمین انداخت. بعدها خودش اعتراف کرد که می‌خواسته رفتار برومند بیشتر به چشم بیاید و به همین دلیل واکنش مظلومانه‌ای نشان داده است. بعد از پایان بازی «رافت» جملاتی بر زبان آورد که دل هر بیننده و شنونده‌ای را کباب می‌کرد. او که اصالت آستارایی داشت، گفت: «ما از شهرستان آمدیم اینجا فوتبال بازی کنیم؛ ولی ما را می‌زنند.»

پرویز برومند در مصاحبه‌های بعد از بازی از پایان معذرت‌خواهی کرد؛ اما عذرخواهی او نوشداروی بعد از مرگ سهراب بود و خیلی فایده‌ای نداشت. الان این دو بازیکن با هم رفیق هستند و همه‌جا با یکدیگر عکس یادگاری می‌گیرند. ولی هنوز صحنه تراژیک مشت‌زنی برومند از ذهن‌ها پاک نشده است. در شهرآورد سال 79 خیلی از بازیکنان آبی و قرمز با هم درگیر شدند. شدت خشونت بازی به حدی بود که فردایش روزنامه خبر ورزشی تیتر زد: «جمعه خونین با گلادیاتورهای آبی و قرمز». بازیکنان دو تیم در مجموع 57 ماه محروم شدند! حتی کار خیلی‌ها مثل استیلی و برومند به بازداشتگاه هم کشید.

او زمانی که در ملوان بازی می‌کرد در ده بازی 14 گل به ثمر رساند و تیم را به لیگ دسته اول آورد. علی پروین بازی رافت در ملوان را دید و پسندید و او را به پرسپولیس آورد. پایان هم‌اکنون یک پسر بیست و یک ساله به نام ماهان و دختری دوازده ساله به نام ماهک دارد. چندی پیش در بازی دوستانه پرسپولیس با میلان پیراهنش را با پائولو مالدینی تعویض کرد و به همین دلیل نامش بر سر زبان‌ها افتاد. او پس از آن‌که بازی در زمین سبز را کنار گذاشت سراغ مربیگری رفت و هدایت تیم‌های داماش گیلان و زیر بیست‌‌ساله‌های پرسپولیس را به‌عهده گرفت. پایان رافت هم‌اکنون سرمربیگری تیم فوتبال «ب» باشگاه راه‌آهن را برعهده دارد.

چمدان (ضمیمه آخر هفته روزنامه جام جم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها