فیلم کوتاه، اما بی‌نهایت دردناک است، آنقدر دردناک که هر بیننده‌ای به این نتیجه می‌رسد که باید افرادی را که مرتکب این جنایت هولناک شده‌اند، محاکمه کرد؛ ماجرا از این قرار است که دیروز فیلم کوتاهی در فضای مجازی منتشر شد که در آن تزریق اسید به چند قلاده سگ و مرگ دردناک آنها به تصویر کشیده می‌شود.
کد خبر: ۷۸۸۱۳۴
سگ‌ کشی با تزریق اسید

در این فیلم شخصی با استفاده از چوب‌دستی بلند و طناب سگی را روی زمین نگهداشته در همین حال شخص دیگری به حیوان نزدیک شده و اسید به او تزریق می‌کند، این را می‌توان از ناله‌های دلخراش سگی که برای مرگ شکنجه می‌شود، نتیجه گرفت.

آن‌طور که فارس گزارش داده این رفتار در یکی از شهرک‌های صنعتی شیراز و در جایی اتفاق افتاده که پیمانکاران سگ‌ کشی در ازای ارائه هر لاشه سگ ۱۵ هزار تومان دریافت می‌کنند.

هر چند برخی از مسئولان این شهر تکذیب می‌کنند که این حادثه در شهر آنها اتفاق افتاده، اما نکته اینجاست که این حرکت در هر کجای کشورمان رقم خورده باشد گواهی است بر این‌که توجه به حقوق حیوانات در کشورمان روبه فراموشی است.

باید یادآور شد در بسیاری از استان‌های کشورمان رفتار مسئولانه و قانونمندی درباره جمع‌آوری سگ‌ های ولگرد انجام نمی‌شود، زیرا زنده‌گیری سگ‌ ها نه فقط به فراموشی سپرده شده بلکه پیمانکاران برای جمع‌آوری سگ‌های ولگرد روش منسوخ شده استفاده از سلاح جنگی و ساچمه‌زنی را نیز کنار گذاشته و به تزریق اسید روی آورده‌اند.

باید تاکید کرد چنین روش‌هایی نه‌تنها با رفتار انسانی مغایر است بلکه سبب بروز مشکلات بهداشتی و امنیتی نیز برای شهروندان می‌شود.

نکته اینجاست که در استان‌هایی که کنترل سگ‌های ولگرد به شکل سنتی و غیراستاندارد انجام می‌شود پول قابل‌توجهی دست به دست می‌شود. این در حالی است که امروزه بیشتر کشورها برای مقابله با سگ‌های ولگرد برنامه‌های مشخصی داشته و با تربیت و آموزش سگ‌های ولگرد به شکل مشروع درآمدزایی می‌کنند.

مهدی آیینی - گروه جامعه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۳
رضا
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۶
۰
۰
در جامعه ای كه در آن از صحنه های جان دادن انسانها با لذت هر چه تمام فیلم میگیرند، حتما كشتن حیوانات شور و شعف دیگری دارد! ....
بی نام
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۶
میخواستم همین و بگم كه گفتید.وقتی مردم از صحنه اعدام عكس وفیلم میگیرند وتخمه میشكنند همین میشه. بی عاطفه شدیم .
دیبا قاسمی
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۷
۰
۰
واقعا واسه همچین ادمایی متاسفم بیچاره همون خر این جور ادما رو باهاشون مقایسه می كنیم

نیازمندی ها