اختلاف‌نظر جدی فدراسیون فوتبال با کارلوس کی‌روش اگر تا اینجا هیچ فایده‌ای برای کسی نداشته، برای پرسپولیس بد نبود؛ چرا که از این ماجرا درس گرفت و برانکو را ملزم به استفاده از دو دستیار ایرانی کرد تا دانش پروفسور پشت عینکش باقی نماند.
کد خبر: ۷۸۶۰۶۱
درس پرسپولیس از تیم ملی

همیشه وقتی پای یک مربی خارجی کاربلد به هر رشته ورزشی ایران باز می‌شود اولین دغدغه‌ای که ناظران و کارشناسان آن را گوشزد می‌کنند لزوم بهره‌مندی از دانش آن فرد خارجی و انتقال آن به مربیان ایرانی است.

نکته‌ای که فدراسیون تحت مدیریت علی کفاشیان خیلی به آن توجه نداشت و منهای مارکار آقاجانیان که در این سال‌ها کنار کی‌روش حضور داشته است، مرد پرتغالی، دیگر مربیان ایرانی را فراری داده است و اگر امروز کی‌روش با فوتبال ایران قطع همکاری کند فقط خاطرات او برای فوتبال ایران باقی می‌ماند نه ردپای افکار و علمش.

امری که دستاویز مدیران جدید فدراسیون شده تا کی‌روش و کفاشیان را تحت‌فشار بگذارند اما پرسپولیس از این ماجرا به‌خوبی درس گرفت و برانکو را ملزم به استفاده از دو مربی ایرانی نمود.

پرسپولیسی‌ها در حالی کریم باقری و حسین عبدی دو کاپیتان پیشین خود را کنار برانکو ایوانکوویچ قرار دادند که این مربی بادانش کروات، کارنامه درخشانش فقط به نتیجه‌گیری محدود نمی‌شود و در انتقال دانش هم یادگار ارزشمندی برای فوتبال ایران داشته است.

برانکو هر چند 9 سال پیش تیم ملی ایران را ترک کرد، اما او در چند سالی که سرمربی ایران بود حسین فرکی را به عنوان دستیار در کنار خود داشت و چه خوب فرکی در کنار این مربی بر داشته‌های فنی خود اضافه کرد.

در این سال‌ها هر تیمی آرزوی داشتن حسین فرکی را در راس کادر فنی خود داشته است، مربی که اوج کارش قهرمانی در فولاد بود.

اگر حضور برانکو در پرسپولیس ادامه دار باشد باید منتظر ماند و دید کریم باقری و حسین عبدی چه بهره‌ای از دانش این مربی می‌برند، دو مربی جوان و خوش‌اخلاقی که محبوبیت بالایی هم نزد هواداران پرسپولیس دارند.

امید توفیقی - گروه ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها