معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور از تلاش برای حذف قانون ازدواج سرپرست و فرزندخوانده خبر داد و گفت: در تلاشیم با اصلاحیه‌ای این بند را از قانون حمایت از کودکان و نوجوانان بی‌سرپرست و بدسرپرست حذف کنیم.
کد خبر: ۷۸۵۹۲۷

به گزارش ایسنا، حبیب‌الله مسعودی فرید ادامه داد: با تجربیاتی که در سازمان بهزیستی داریم، این موضوع بسیار نادر است و زمانی که موضوعی به این حد نادر باشد، آمدن آن در قانون ضرورتی ندارد.

وی خاطرنشان کرد: مطرح شدن این موضوع در قانون نگرانی‌هایی را در جامعه ایجاد کرده است که نمی‌توان آنها را انکار کرد، به همین جهت در حال تلاش برای اصلاح آن هستیم.

به گفته مسعودی فرید، این موضوع از نظر شرعی و حقوقی امکان‌پذیر و بلامانع است، اما از نظر عرف و اجتماع بسیار نادر و در برخی مواقع امکان‌ناپذیر است.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور افزود: بیش از 90 درصد مراکز نگهداری کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست غیردولتی بوده و در حدود 10 درصد مراکز دولتی نیز به دلیل حساسیت دوره شیرخوارگی، شیرخوارها نگهداری می‌شوند.

وی اظهار کرد: 80 درصد کودکان تحت سرپرستی بهزیستی بدسرپرست هستند که با حکم قوه قضاییه تحت قیمومیت سازمان بهزیستی قرار می‌گیرند بنابراین فقط 20 درصد کودکان تحت سرپرستی، بی‌سرپرست هستند. معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور عنوان کرد: چند سال است ورودی‌ها و خروجی‌های سازمان بهزیستی در این حوزه تقریبا یکسان است به طوری که سالانه حدود یکهزار نفر به فرزندخواندگی پذیرفته می‌شوند که تعداد ورودی‌ها نیز مشابه همین رقم است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها