معاون اقتصادی بانک مرکزی با تاکید بر این‌که اقتصاد در مسیر درست قرار گرفته است، گفت: رشد اقتصادی سال ۹۳ تا پایان خرداد اعلام می‌شود.
کد خبر: ۷۸۱۱۹۶

پیمان قربانی در گفت‌وگو با تسنیم در ارتباط با چگونگی تحقق رشد اقتصادی 6/3 درصدی 9 ماهه سال 93، اظهار کرد: رشد اقتصادی همیشه به‌صورت فصلی بررسی می‌شود که البته احتمال دارد ارقام هر فصل در ماه‌های آتی مورد تجدیدنظر نیز قرار گیرد.وی با بیان این‌که این احتمال وجود دارد که ارقام فصول قبلی از سوی بانک مرکزی تعدیل شود، افزود: رشد اقتصادی سال 93 در 12 ماه بعد از استخراج کامل ارقام و انجام محاسبات استاندارد در خرداد 94 اعلام خواهد شد.

معاون اقتصادی بانک مرکزی در پاسخ به این پرسش که رشد اقتصادی مثبت 6/3 درصدی با وجود گله شدید بخش تولید مبنی بر راکد بودن این بخش و پرداخت نکردن یارانه تولید به معنای این است که حال تولید کشور خوب است؟ گفت: ارقام نشان می‌دهد بعد از هشت فصل نزول مستمر تولید ناخالص اقتصاد شروع به بازیابی توان از دست رفته خود کرده است، از همین‌رو انتظار می‌رود این رویه ادامه پیدا کند تا شاهد شکوفایی اقتصاد باشیم.

قربانی با بیان این‌که اقتصاد در مسیر درست قرار گرفته است، گفت: سیاست‌های دولت در بخش اقتصاد با موفقیت همراه بوده که مؤید آن کاهش تورم به زیر 16 درصد و رشد مثبت سه فصل به صورت مستمر است.وی اضافه کرد: هدایت منابع مالی به سمت ظرفیت خالی اقتصاد نقش مثبت در رشد اقتصادی داشته است که در اینجا بد نیست اشاره‌ای به پرداخت 60 درصد تسهیلات بانکی به سرمایه در گردش تولید داشته باشیم.

معاون اقتصادی بانک مرکزی تاکید کرد: اما رشد مذکور به این معنا نیست که در همه بخش‌ها مشکل حل شده است، زیرا باید با گذشت زمان درصدد رفع ایرادات برآمد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها