حجت‌الاسلام مسجد جامعی مطرح کرد:

انتقاد از بی توجهی مردم به تخریب آثار تاریخی

سرپرست سازمان توسعه‌ گردشگری شهرداری تبریز گفت: حدود 250 الی 300 خانه تاریخی تبریز در آستانه تخریب قرار دارند.
کد خبر: ۷۸۰۲۹۹
خانه‌های تاریخی تبریز در آستانه تخریب

رضا خلیلی در نشست خبری با بیان اینکه توسعه گردشگری با همکاری تمامی متولیان این امر انجام می‌گیرد، اظهار کرد: بودجه شهرداری برای تملک این خانه‌های قدیمی کفاف نمی‌دهد، این در حالی است که خانه‌های قدیمی باید تملک و به مکان گردشگری تبدیل شوند.

وی افزود: متأسفانه تعدادی از خانه‌های قدیمی تبریز همچون خانه اردوبادی، خانه شربت اوغلی و غیره در اختیار سازمان‌ها و برخی نهادها است که شهرداری تلاش می‌کند با در اختیار گرفتن این خانه‌ها، آن‌ها را به مکان گردشگری تبدیل کند.

خلیلی افزود: مردم از پارک رفتن خسته شده‌اند و دوست دارند اوقات فراغتشان را به بازدید از مکان‌های تاریخی اختصاص دهند.

وی در خصوص برنامه‌های این سازمان برای تبلیغ تبریز به عنوان شهر توریستی، گفت: اخیرأ با آژانس داران کشور فرانسه دیداری داشتیم که آنان را با ظرفیت‌های گردشگری استان آشنا کردیم و همچنین در نمایشگاه گردشگری تهران داشته‌های تبریز در تمامی زمینه‌ها را تبلیغ کردیم.

خلیلی خاطرنشان کرد: تعامل خوبی با سازمان زیباسازی و فرهنگی و هنری شهرداری داریم و با هم‌افزایی در جهت توسعه گردشگری تبریز حرکت می‌کنیم.

وی نقش زیبایی‌های بصری را در جذب گردشگر موثر دانست و گفت: مردم می‌توانند با تمیز نگه داشتن خودرو‌هایشان و استفاده از لباس‌های رنگارنگ چهره تبریز را زیباتر جلوه دهند.

سرپرست سازمان توسعه گردشگری شهرداری تبریز در خصوص برنامه‌های این سازمان برای استقبال از مهمانان نوروزی، گفت: همزمان با ورود مسافران به تبریز، اتوبوس‌های گردشگری از شش نقطه تبریز و در دو شیفت مسافران را جهت بازدید به نقاط دیدنی تبریز خواهند برد و همچنین تاکسی‌های "از من بپرس" و دفاتر راهنمای گردشگری در سطح شهر مستقر خواهند شد.

وی افزود: در ورودی‌های شهر انواع نقشه، بروشور و راهنمای گردشگری بین مسافران توزیع خواهد شد و همچنین نرم افزار راهنمای گردشگری تبریز برای گوشی‌های اندرویدی طراحی شده است. (ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها