شما هر روز چقدر بابت خرید روزنامه پول می پردازید؟ چند تا روزنامه را می توانید بخرید؟ چند تا از آن روزنامه ها را فرصت می کنید، بخوانید؟ بیشتر مشتری کدام روزنامه هستید؟ اگر از شما بپرسند آیا دلتان می خواهد بدانید روزنامه های دیگر چه نوشته اند احتمالا سرتکان می دهید و می گویید «کاشکی ممکن بود ...» ما از آرزوهای شما خبر داریم و به همین علت می خواهیم به جای تان، هر روز همه روزنامه ها را بررسی کنیم و جالب ترین خبرهای شان را برای تان دستچین کنیم و به نقل از آن روزنامه ها در ستون « یواشکی روزنامه ها» بنویسیم.
کد خبر: ۷۷۸۳۷۰
بلیت 10هزار تومانی برگشت از کیش

هیأت پارلمانی ایران به انگلیس رفت

روزنامه ایران نوشت: رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و انگلیس گفت: «اعضای هیأت پارلمانی ایران صبح امروز [دیروز] برای انجام برخی دیدارها با ایرانیان مقیم لندن و نمایندگان پارلمان انگلستان، به این کشور سفر کردند.»

به گزارش خانه ملت، عباسعلی منصوری آرانی افزود: «گفت‌وگو با ایرانیان مقیم لندن، بررسی برخی موضوعات پارلمانی، دیدار با هیأت پارلمانی انگلستان و دانشجویان این کشور بخشی از برنامه‌های هیأت پارلمانی ایران در سفر به انگلستان است.»

دمپسی: ایران، توان نظامی عراقی‌ها را افزایش داد

ایران آورده است: رئیس ستاد مشترک ارتش امریکا گفت :« هیچ سند و مدرکی از حضور مستقیم نظامی ایران در عملیات «تکریت» وجود ندارد. آنها توانمندی نظامی مبارزان عراقی را افزایش داده‌اند و در عین حال نقش آنها نگرانی‌هایی را در میان متحدان ائتلاف امریکا از جمله کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس ایجاد کرده است.»

به گزارش فرهیختگان آنلاین به نقل از آسوشیتدپرس، ژنرال مارتین دمپسی ادامه داد: «مسئولیت اصلی مقامات عراق برقراری توازن در نقش ایران در توانمندسازی مبارزان شیعه با همکاری عراق با امریکا و دیگر اعضای ائتلاف تحت فرماندهی این کشور است. تنها کسی که می‌تواند این توازن را ایجاد کند نخست وزیر عراق است و من خواهان اطلاع از دیدگاه‌های وی درباره چگونگی ایجاد این توازن هستم.»

تحلیل فایننشال تایمز از مخالفت تندروها با روحانی

ایران نوشت: «درحالی که امیدها برای به فرجام رسیدن مذاکرات هسته‌ای افزایش یافته است، تندروها در ایران سعی بر این دارند که به رئیس جمهوری روحانی به دلیل نگرانی‌شان از نفع سیاسی او از موفقیت گفت‌وگوهای هسته‌ای، ضربه بزنند».

به گزارش انتخاب، فایننشال تایمز با انتشار این تحلیل نوشت: «نتیجه انتخابات پارلمانی آینده برای روحانی که بارها از مجلس تحت تسلط اصولگرایان مورد انتقاد قرار گرفته حیاتی است. یکی از بزرگ‌ترین نگرانی‌های تندروها این است که فردی چون روحانی به عنوان قهرمان ملی و پایان دهنده مسأله هسته‌ای ظاهر شود.»

فایننشال تایمز افزوده است: «تندروها امیدوارند که بتوانند با به تحلیل بردن برنامه‌های روحانی، حامیان او را ناامید و پایگاه اجتماعی‌اش را پیش از انتخابات ریاست جمهوری آینده تضعیف کنند.»

پنجم اردیبهشت 94؛ دفاع مرتضوی در دادگاه

ایران آورده است: سرپرست دادگاه‌های کیفری استان تهران گفت «پنجم اردیبهشت ماه سال آینده، جلسه رسیدگی به اتهامات سعید مرتضوی در شعبه 79 دادگاه کیفری استان تهران برگزار می‌شود.»

محسن افتخاری در گفت‌وگو با ایسنا افزود: «مطالعه پرونده توسط قضات شعبه 79 دادگاه کیفری استان تهران به پایان رسیده و قاضی کشکولی پنجم اردیبهشت ماه سال 94 را برای برگزاری جلسه دادگاه تعیین کرده است.»

بر اساس این گزارش، افتخاری پیش از این گفته بود؛ آن بخش از پرونده قضات کهریزک که مربوط به محکومیت جزای نقدی مرتضوی می‌شود و دیوان عالی از آن ایراد گرفته بود به شعبه هم‌عرض - شعبه 79 دادگاه کیفری استان تهران- ارسال شده است.

غرضی: وزیر کشور شجاعت به خرج داد

ایران نوشت: سید محمد غرضی به روزنامه «ابتکار» گفت: «رحمانی فضلی، وزیر کشور جسارت و شجاعت زیادی برای گفتن حرف‌هایی به خرج داد که در زیر لایه این رقابت‌ها پنهان است. شخصاً سند یا مدرکی ندارم و ندیده‌ام، اما من هم مانند بسیاری، از هزینه‌های چهار میلیارد تومانی تا ۴۰۰ میلیارد تومانی هم شنیده‌ام که برای انتخابات خرج شده است.»

درخواست مجلس از وزیر کشور درباره پول کثیف

ایران در ادامه آورده است: سخنگوی هیأت رئیسه مجلس ارائه توضیحات وزیر کشور درباره پول‌های کثیف در انتخابات در جلسه علنی مجلس را خواستار شد.

به گزارش ایسنا، بهروز نعمتی افزود: «حتماً آقای رحمانی فضلی ادله‌ای درمورد موضوع پول‌های کثیف دارند که این مسأله را مطرح کردند ضمن اینکه این مورد اهمیت بسیار زیادی دارد و باید در جلسه علنی مطرح شود.»

نداجا کشتی فیلیپینی را نجات داد

روزنامه آرمان نوشت: شنیده شد که نیروی دریایی ارتش یک فروند کشتی تجاری فیلیپینی را در دریای عمان نجات داد.

فارس نوشت؛ یک فروند کشتی تجاری فیلیپینی به‌نام «panama-gade» در آبهای دریای عمان توسط چند فروند قایق مورد هجوم قرار گرفته بود که با حضور به موقع یگان‌های شناور گشتی منطقه سوم نیروی دریایی ارتش در محل، دزدان دریایی متواری شدند.

بنابراین گزارش، کشتی تجاری مذکور در منطقه تحت ماموریت پایگاه پسابندر نیروی دریایی ارتش تماس برقرار کرده و اعلام داشت که چند فروند قایق موتوری مجهز به سلاح‌های سبک چندین ساعت آنها را تعقیب می‌کنند.

بلافاصله یک فروند ناوچه و یک شناور رعد به همراه تیم عملیات ویژه نیروی دریایی ارتش به موقعیت مورد نظر اعزام می‌شوند، دزدان دریایی بعد از مشاهده یگان‌های رزمی پا به فرار گذاشته و متواری شدند.

بلیت 10هزار تومانی برگشت از کیش

آرمان آورده است: شنیده شد که درحالی که بلیت‌های نوروزی هواپیما توسط مافیای چارتری با قیمت‌های سرسام‌آور فروخته می‌شود اما بلیت‌های بازگشت به تهران در روزهای آخر اسفندماه، نرخ ۱۰ هزار تومان هم تعیین شده است.

مهر نوشت؛ این روزها اگر برای خرید بلیت هواپیما سری به برخی آژانس‌های فروش بلیت بزنید با قیمت‌های سرسام‌آوری مواجه می‌شوید که برای روزهای پیک سفر از مسافران دریافت می‌شود. اما اتفاق دیگری که افتاده این است که در زمان گران‌فروشی بلیت، در برخی از این سایت‌ها قیمت‌هایی بسیار پایین برای بلیت تعیین می‌شود، در واقع روزهایی که برای یک مسیر مسافری وجود ندارد و هواپیما ممکن است در زمان بازگشت خالی باشد، قیمت‌هایی بسیار پایین حتی کمتر از نرخ جابه‌جایی با خودرو در سطح شهر تعیین شده است.

عارضه مغزی تابش

آرمان نوشت: شنیده شد که «محمد رضا تابش» نماینده اردکان در مجلس صبح دیروزدچار عارضه مغزی شد. فرزند این نماینده مجلس از عارضه مغزی نماینده اردکان در مجلس خبر داد و گفت که شرایط جسمانی پدرش مساعد است ولی وی برای تکمیل مراحل درمان در حال انتقال به تهران است. محمد رضا تابش، نماینده اردکان روز گذشته در هنگام سخنرانی در مراسمی دچار مشکل شد و بلافاصله در بیمارستان اردکان بستری شد. الهه تقوایی متخصص مغز و اعصاب و دکتر معالج تابش، نیز پیش از این از بهبود وضعیت جسمی و مساعد بودن حال عمومی نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی خبر داده و گفته بود معاینات لازم درباره نماینده اردکان انجام شده و خوشبختانه موضوع نگران‌کننده‏‏ای مشاهده نشده است.

صادق بستری شد

آرمان آورده است: شنیده شد که مشاور رسانه‌ای رئیس‌جمهور، در بیمارستان بستری شد. مهرنوشت؛ محمدرضا صادق مشاور رسانه‌ای رئیس‌جمهور بدلیل بیماری از شنبه شب در بیمارستان میلاد تهران بستری شده است. وی گفت: شنبه شب بدلیل ضعف جسمانی به بیمارستان میلاد آمدم و به خاطر شدت بیماری بستری شدم. گفتنی است حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهوری نیز به عیادت وی رفته است.

خبرنگار العالم، رئیس تلویزیون یمن

آرمان نوشت: شنیده شد که «عبدالرحمن العابد» خبرنگار شبکه العالم در یمن به‌عنوان رئیس تلویزیون رسمی این کشور تعیین شد. تابناک نوشت؛ عبدالرحمن العابد در حکمی از سوی دکتر «بشار مطهر» مدیرکل رادیو و تلویزیون یمن به‌عنوان رئیس تلویزیون رسمی این کشور تعیین شد. العابد پیش‌تر از خبرنگاران فعال شبکه العالم در یمن بود. وی همچنین مدتی به‌عنوان مجری در شبکه ماهواره‌ای یمن فعالیت کرده است.

شکایت خصوصی از نهاد ریاست‌جمهوری

آرمان آورده است: شنیده شد که بر اساس شکایتی که فردی به‌نام «ش.ع» به دیوان عدالت اداری تقدیم کرده است، اعلام شده که با توجه به عدم موفقیت وی در ثبت‌نام یارانه طی مدت ۳ روز مقرر شده توسط دولت، باید نسبت به رسیدگی قضایی به این موضوع اقدام شود که دولت نیز در لایحه پاسخگویی خود اعلام کرده است با توجه به اینکه طبق بند «و» قانون بودجه سال ۱۳۹۳، افراد متقاضی دریافت یارانه نقدی باید در موعد تعیین شده به مراکز ثبت نام مراجعه کنند، مسئولیت عدم اقدام این فرد در موعد مقرر، متوجه دولت نخواهد بود.

اهدای دو خودروی ژاپنی به دولت

آرمان نوشت: شنیده شد که ژاپن دو دستگاه خودروی هیبریدی را به یکی از دستگاه‌های دولتی ایران اهدا کرده است. خراسان با اعلام این خبر نوشت؛ بر اساس نامه یکی از مسئولان مهم اجرایی از مدیران ارشد نهاد ریاست‌جمهوری، درخواست شده است با توجه به اهدای دو دستگاه خودروی هیبریدی از کشور ژاپن به یکی از دستگاه‌های دولتی کشورمان، نسبت به حذف یا تعیین تخفیف ویژه در حقوق ورودی و سود بازرگانی این خودروهای دو نیرویی توسط هیأت دولت اقدام شود.

ثبت یک رکورد فوتبالی

آرمان در ادامه آورده است: شنیده شد که پیکان در هفته بیست و دوم لیگ برتر در اهواز به مصاف فولاد رفت؛ آن هم در شرایطی که دروازه‌بان سرشناس خود سید مهدی رحمتی را به دلیل محرومیت در اختیار نداشت.

ورزش 3 نوشت آخرین باری که مهدی رحمتی در یکی از بازی‌های تیمش درون چارچوب دروازه قرار نگرفت به سه سال و 9 ماه و 16 روز قبل بازمی‌گردد؛ آن زمان که قهرمانی سپاهان با امیر قلعه‌نویی یک هفته مانده به پایان لیگ دهم مسجل شده بود. رحمتی برای ثبت رکورد عجیبش در فوتبال انجام 98 بازی متوالی در سه فصل برای استقلال را رقم زده است.

تهدید موسس توئیتر به مرگ

آرمان نوشت: شنیده شد که گروه تروریستی داعش در بیانیه ای اعضای خود را به کشتن موسس توئیتر و دیگر کارکنان این شبکه اجتماعی تشویق کرد.

داعش در این بیانیه خواستار قتل جک دورسی موسس و رئیس کنونی هیأت مدیره توئیتر شده است.

گروه تروریستی داعش این بیانیه را به دلیل تلاش‌های این شبکه اجتماعی در جلوگیری از انتشار تبلیغات این گروه در توئیتر صادر کرده است. توئیتر اغلب صفحات داعش را مسدود می کند.

استعفای یک مجری زن

آرمان در پایان آورده است: شنیده شد که خانم «ایمان عیاد» گوینده فلسطینی اخبار در شبکه خبری الجزیره از این شبکه استعفا داد. جمهوری اسلامی نوشت؛ او پس از استعفای خود گفت: وجدانم اجازه نمی‌دهد در رسانه‌ای کار کنم که سهم به سزایی در ریختن خون مردم عرب داشته است. از آغاز انقلاب‌های عربی تاکنون گویندگان سرشناس متعددی از کانال‌های خبری الجزیره و العربیه بخاطر مواضع غیرانسانی و فتنه‌افکنانه آنها در کشورهای عربی استعفا دادند و جذب شبکه‌های خبری معتدل شدند و یا اقدام به راه‌اندازی شبکه خبری مستقل کردند.

اکثریت قریب به اتفاق خبرگان، فتنه را خط قرمز می‌دانند

روزنامه کیهان نوشت: اجماع ۶۳ نفره اعضای مجلس خبرگان که موجب نامزدی آیت‌الله مهدوی‌کنی و کناره‌گیری هاشمی رفسنجانی از نامزدی ریاست مجلس خبرگان شد، قوی‌تر از گذشته همچنان در این مجلس برقرار است.

گردانندگان سایت شخصی آقای هاشمی -که بعضاً هیچ تعلق خاطری نیز به وی ندارند و از آلودگان به فتنه ۸۸ محسوب می‌شوند- اخیراً از قول یک عضو مجلس خبرگان مدعی شده که حامیان هاشمی در مجلس خبرگان اکثریت مطلق را دارند و مخالفان وی در اقلیت هستند (این نماینده همان کسی است که صاحب امتیاز روزنامه تعطیل شده «ص» بود و افراطیون نفوذی در نشریه وی تحرکات ساختارشکنانه خود را پیش می‌بردند).

این فضاسازی در حالی است که اکثریت قاطع اعضای مجلس خبرگان با دعوت از آیت‌الله مهدوی کنی و رأی ۶۳ نفری به وی، نارضایتی واعتراض خود نسبت به عملکرد بد آقای هاشمی در ماجرای فتنه سال ۸۸ و هم اردوگاه‌شان با گروهک‌های ضد انقلاب را که تصریح می‌کردند «انتخابات بهانه است- اصل نظام نشانه است»، اعلام کردند.

در این میان احساس تکلیف و به صحنه آمدن آیت‌الله مهدوی کنی(ره) با وجود حضور هاشمی قابل توجه است چه اینکه آیت‌الله مهدوی کنی اصالتاً از پذیرش مسئولیت‌های مشابه ابا داشتند اما این بار درباره سرنوشت مجلس خطیر خبرگان احساس مسئولیت کردند و به صحنه آمدند.

در هر صورت فارغ از فضاسازی‌های افراطیون، فتنه و فتنه‌گری برای اعضای مجلس خبرگان خط قرمز اصلی است و آقای هاشمی باید برای اثبات برادری خود، با عوامل پروژه نیابتی بیگانگان برای آشوب، اعلام مرزبندی و برائت کند.

یادآور می‌شود رسانه‌های زنجیره‌ای حامی فتنه اخیراً در تداوم فضاسازی‌های ناکام خود مدعی دعوت اعضای خبرگان از آقای هاشمی برای نامزدی شده بودند. اما به دلایل کاملاً روشن حاضر نشدند- در صورت صحت ادعا- اسامی کم‌شمار را معرفی کنند.

مجلس خبرگان ۸۶ عضو دارد اما در طول ۸ سال گذشته چند تن از اعضای این مجلس دعوت حق را لبیک گفته‌اند.

اگر ناسزاگویی تمام شد اندکی هم پاسخ بدهید

کیهان آورده است: آیا بهتر نیست آقای هاشمی و برخی دولتمردان به جای عصبانیت علیه منتقدان جامعه را قانع کنند که آمریکا چرا قابل اعتماد است؟

روزنامه جوان با اشاره به سخنان اخیر هاشمی ‌رفسنجانی که منتقدان را همنوا با نتانیاهو خوانده بود و نیز الفاظی نظیر بزدل و ترسو که از سوی روحانی ادا شده نوشت: علت عصبانیت و ناراحتی آقای هاشمی از دولتمردان چیست، چرا باید نقد آن هم از نوع عمدتا کارشناسی شده و مستدل تا به این حد آنها را آشفته کرده و باعث شده به زبان تهمت و تحقیر روی بیاورند؟... غالب منتقدان بارها اعلام کرده‌اند که با اصل مذاکره مخالف نیستند و تنها اختلاف‌نظر آنها با دولت «رویکرد و روش» دیپلمات‌های هسته‌ای است.

منتقدان تاکنون در قالب سخنرانی، مقاله و مناظره تلاش کرده‌اند توافق ژنو۳ و رویکرد دیپلمات‌های هسته‌ای را کارشناسی شده و مستدل- با رجوع به مفاد توافقنامه و تغییر رفتار مقامات غربی و همچنین «قول، فعل و تقریر» طرف ایرانی- نقد کنند، در چنین شرایطی انتظار طبیعی است که دولت و حامیان به جای اتهام‌افکنی‌های گاه و بیگاه نظیر پیوند دادن منتقدان با نتانیاهو، پاسخی عقلانی و منطقی به آنها داده و با ادله حقوقی و سیاسی اثبات ‌کنند دو هدف عمده دولت در مذاکرات «گشایش آنی در وضعیت معیشتی مردم» و «رفع کامل تحریم‌ها» محقق شده و در ژنو۳ ایران مکلف به اجرای تعهدات «عینی» در مقابل تعهدات «کلی و مبهم» نشده است.

این روزنامه می‌افزاید: پاسخ منطقی دهند که چرا به رغم توافق‌نامه ژنو۳ - که از آن به عنوان پیروزی بزرگ توسط دولتمردان یاد شد- بیش از ۵۰ بار تحریم‌های بین‌المللی علیه کشورمان افزایش پیدا کرده و ده‌ها بار مقامات غربی جمهوری اسلامی ایران را تهدید به حمله نظامی کرده‌اند - که در طول سال‌های گذشته کم‌نظیر بوده- و بارها جامعه ایرانی مورد تحقیر و توهین قرار گرفته است.

آیا بهتر نیست آیت‌الله هاشمی و برخی دولتمردان به جای عصبانیت در جلسات اینچنینی در حد چند دقیقه - و نه بیشتر- از دستاوردهای عینی و ملموس- نه تبلیغاتی و پوپولیستی- برای افکار عمومی توضیح دهند و جامعه را قانع کنند که آمریکایی‌ها قابل اعتماد هستند. توافق ژنو ۳ دستاورد بزرگی است و وعده‌های انتخاباتی تنها شعار نبوده است.

جوان در ادامه با بیان اینکه زدن برچسب به منتقدان، برای خالی کردن قد خمیده دوستان از زیر بار اتهام حمایت از فتنه است، می‌پرسد: آیا باید اقدامات زمینه‌سازان غائله سال ۸۸ را خلاف منافع عمومی و همسو با رژیم صهیونیستی بدانیم یا نقد دلسوزانه برخی از منتقدین ژنو و سیاست‌های اقتصادی دولت را؟ آیا دروغگو را فتنه‌گران در سال ۸۸ بدانیم که با اتهام‌زنی به نظام و ادعای تقلب هشت ماه کشور را در بحران فرو بردند و براساس طرح آمریکایی-صهیونیستی راهبرد براندازی نظام را آن هم با سر دادن شعارهایی نظیر نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران - که سایت رسمی وزارت خارجه رژیم صهیونیستی آن را تئوریزه کرد- یا کسانی که تبیین می‌کنند نباید به آمریکایی‌ها خوشبین بود و همه‌چیز را در توافقنامه جامع هسته‌ای خلاصه کرد؟

رازگشایی سایت حامی دولت از دلایل یک ریزش

روزنامه کیهان نوشت: یک سایت حامی دولت از کاهش محبوبیت حسن روحانی خبر داد.

خبرگزاری آریا در گزارشی نوشت براساس نظرسنجی یک مؤسسه آمریکایی محبوبیت حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان در آبان ماه امسال ۱۱ درصد کاهش یافته است. آریا در قسمت دیگری از گزارش خود این رقم را ۱۴ درصد عنوان کرد و نوشت: بی‌تردید این کاهش محبوبیت زنگ خطری برای رئیس دولت یازدهم است.

کارشناسان عوامل متعددی را برای این کاهش احتمالی می‌شمارند. برخی می‌گویند نابسامانی‌های اقتصادی در کاهش محبوبیت روحانی نقش بسزایی ایفا خواهد کرد. سیاسیون همچنین معتقدند توافق هسته‌ای چندان نمی‌تواند رضایتمندی مردم را از دولت به دنبال داشته باشد.

در این میان البته کارشناسانی هم هستند که می‌گویند این کاهش محبوبیت را باور نداشته روحانی همچنان محبوب است و وضعیت اقتصادی نیز بهتر از قبل است.

محمد صالح جوکار عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در این رابطه گفت: آنطور که مردم از دولت انتظار داشتند شاید مطالباتشان تحقق پیدا نکرده است بنابراین لازم است دولت در بحث‌های اقتصادی اهتمام بیشتری داشته باشد.

وی افزود: در یک سال اخیر نه تنها برای افرادی که از نظر اقتصادی تحت فشار هستند کاری نشده بلکه سبد کالایی که برای نیازمندان در نظر گرفته شده بود نیز به دست افراد مستحق نرسیده است.

وی درباره نقش توافق هسته‌ای در افزایش محبوبیت دولت، گفت: شاید توافق هسته‌ای از نظر سیاسی بتواند رضایتمندی مردم از دولت را به دنبال داشته باشد اما از نظر اقتصادی من بعید می‌دانم توافق هسته‌ای روی مسائل اقتصادی تأثیری بگذارد. چرا که منشأ بیماری اقتصادی ما بیشتر درونی است لذا اگر ما به تولیدات داخلی توجه نداشته باشیم اقتصاد ما سالم نخواهد شد.

اما منصور حقیقت‌پور، نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: اگرچه دولت آقای روحانی در حوزه سیاست خارجی و در زمینه هسته‌ای تلاش بسیاری می‌کند که جای تقدیر دارد اما دولت در بخش‌های دیگر کند است.

وی افزود: دولت در بخش فرهنگ و اقتصاد بسیار کند عمل می‌کند لذا باید در این دو حوزه تلاش بیشتری داشته باشد. در حال حاضر قضاوت درباره محبوبیت آقای روحانی زود است.

غلامعلی‌ جعفرزاده از نمایندگان حامی دولت نیز به آریا گفت: در دولت آقای روحانی دو ضعف وجود دارد اول اینکه ایشان تیم تبلیغاتی بسیار ضعیفی دارد و دوم اینکه در تیم آقای روحانی غضنفر زیاد است اصلاً توجیه نیستند که کدام کار به نفع دولت است و کدام کار به زیان دولت به این معنا آنها به خودی گل می‌زنند.

وی ادامه داد: بیان برخی از مطالب و موضوعات باعث کاهش محبوبیت ایشان شده است.

نماینده مردم رشت تأکید کرد: به جای اینکه آقای روحانی ابتکار عمل داشته باشد اما ایشان گم است و هر بار کسی یک حرفی می‌زند. به عبارت دیگر دولت در کارهایش قاطع نیست. وی با تأکید بر این مطلب که اگر دولت قاطع بود تا حالا بسیاری از مشکلات حل می‌شد، گفت: ترس برخی از عوامل دولت و مشاوره غلط برخی از دوستان به آقای روحانی دست به دست هم داده و روی افکار عمومی کار می‌کند.

در این میان صادق زیبا کلام معتقد است رأی روحانی ریزش نکرده اما اگر هم ریزش کرده باشد و فرض کنیم این نظرسنجی درست باشد، یک درصد از کاهش محبوبیت را باید به مسائل اقتصادی نسبت داد اما بیشترین علت این کاهش محبوبیت به مسئله حصر باز می‌گردد(!)

زیباکلام پیش از این گفته بود ۵۰ درصد رأی روحانی تصادفی و ۵۰ درصد دیگر به خاطر بد عمل کردن اصولگرایان بود؛ او برنامه‌ای نداشت.

العالم اجداد وهابی را جلوی چشم سعود‌ الفیصل آورد

کیهان آورده است: وزیر خارجه رژیم آل‌سعود در تازه‌ترین اظهارات خود، جمهوری اسلامی ایران را حامی تروریسم و اشغال کننده بخشی از سرزمین‌های عربی نامید.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، سعود الفیصل که بیش از ۴۱ سال وزیر خارجه آل‌سعود بوده، اخیرا در نشست خبری مشترک با همتای آمریکایی خود، مدعی شد عربستان سعودی با ایران به عنوان یک کشور همسایه دشمنی ندارد؛ اما ایران مشوق تروریسم است و سرزمین‌های عربی را اشغال کرده است و امیدواریم پیش از آن که اوضاع دگرگون شود، ایران به حرف عقلا گوش فرا دهد و دخالت‌های خود را متوقف کند(!)

شاهزاده سعودی گویی نمی‌خواهد به یاد آورد که جمهوری اسلامی برای جلوگیری از گسترش حملات تروریست‌های موردحمایت عربستان، به ناچار به کمک نیروهای ارتش عراق شتافته و در این راه متحمل هزینه‌های سنگین شده است.

سعود الفیصل در ادامه سخنان خود مدعی شد: وقایع شمال عراق نشان می‌دهد که جنگ و صلح در عراق، به دست ایران است و ایران موجب بروز طایفه‌گرایی شده و پیش از حضور ایران، اختلافات طایفه‌ای در عراق وجود نداشت(!)

شاهزاده سعودی در حالی این ادعاها را مطرح می‌کند که گویی فراموش کرده اجدادش، پس از ائتلاف با محمدبن عبدالوهاب و گسترش سیطره خود بر سرزمین حرمین شریفین، چندین‌بار به عتبات مقدس عراق حمله بردند و قتل عام شیعیان را به فجیع‌ترین شکل در کربلای معلی و نجف‌اشرف مرتکب شدند.

العالم برای یادآوری به شاهزاده گستاخ سعودی، بخشی از تاریخ حملات حکام وهابی آل‌سعود را متذکر شد.

صلاح‌الدین مختار، از نویسندگان وهابی درباره حمله وهابیان به کربلای معلی چنین می‌نویسد: «در سال ۱۲۱۶، امیر سعود (پسر عبدالعزیز) در رأس سپاهی از مردم نجد و عشایر جنوب و حجاز و تهامه و نواحی دیگر به قصد عراق حرکت نمود و در ماه ذیقعده به شهر کربلا رسید و آن را محاصره کرد، سپاه مذکور باروی شهر را خراب کردند و به زور وارد شهر شدند، بیشتر مردم را در کوچه و بازار و منازل به قتل رسانیدند و نزدیک ظهر با اموال و غنائم فراوان از شهر خارج شدند و در آبی به نام ابیض گرد آمدند، خمس اموال را خود سعود برداشت و بقیه را به هر پیاده یک سهم و به هر سواره دو سهم قسمت کرد».

در نقل دیگری از این حمله آمده است: «در سال ۱۲۱۶ درماه ذیقعده، سعود با سپاهی مرکب از جمیع شهرنشینان و بادیه‌نشینان نجد و جنوب و حجاز و تهامه و نقاط دیگر به قصد حمله به سرزمین کربلای حسینی(ع) حرکت کرد و در بیرون شهر فرود آمد. سپاه مزبور دیوار شهر را خراب کردند و به زور وارد شهر شدند، بیشتر مردم رادر بازارها و خانه‌ها به قتل رسانیدند و گنبد روی قبر مطهر را ویران ساختند و صندوق روی قبر را که زمرد و یاقوت و جواهرات دیگر در آن نشانده شده بود، برگرفتند و آنچه در شهر از مال و سلاح و لباس و فرش و طلا و نقره و قرآنهای نفیس و غیر آنها یافتند، غارت کردند، نزدیک ظهر از شهر بیرون رفتند در حالی که قریب به دو هزار تن از اهل کربلا را کشته بودند.

آمریکا: مذاکرات هسته‌ای به معنای مصالحه با ایران نیست

کیهان نوشت: آمریکا این برداشت را که مذاکره بر سر برنامه هسته‌ای ایران نشانه گرمی روابط دو کشور پس از ۳۵ سال است، مردود دانست.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، ماری هارف سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: حتی موقعی که ما در حال مذاکره هستیم، به هیچ وجه نمی‌توان آن را نشانه گرمی فراگیر مناسبات یا کاهش نگرانیهای ما تلقی کرد.

وی افزود: ما این توافق هسته‌ای را حتی اگر موفقیت‌آمیز باشد به گرمی مناسبات فراگیر یا مصالحه فراگیر در مورد مسائل دیگر ربط نمی‌دهیم.

این سخنگو اظهار کرد: آمریکا نگرانی‌های متعددی دارد از جمله سابقه حقوق بشر. مصالحه‌ای که نشان از یا حکایت از گرمی مناسبات گسترده داشته باشد زمانی رخ خواهد داد که نگرانی‌های جدی ما درباره حقوق بشر، تروریسم، سوریه و حزب‌الله از بین برود.

پیش از این باراک اوباما، جان کری و وندی شرمن و جن ساکی بارها اعلام کرده‌اند که مذاکرات به مفهوم اعتماد به ایران نیست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها