کتاب «روز شمارتاریخ معاصر ایران» رونمایی می‌شود

فرهنگ سرای رازی در ادامه جلسات چهار سوق کتاب، رونمایی و بررسی کتاب «روز شمار تاریخ معاصر ایران» را دوشنبه 18 اسفندماه در پردیس سینمایی رازی برگزار می کند.
کد خبر: ۷۷۸۲۲۱
کتاب «روز شمارتاریخ معاصر ایران» رونمایی می‌شود

از جمله ویژگی های جلد اول روزشمار «جمهوری اسلامی ایران»می توان به روایتگری 38 روز نخستین پس از پیروزی انقلاب اسلامی، ارائه و استخراج اخبار از بولتن‌های خبرگزاری پارس شامل «بولتن ایران در 24 ساعت گذشته» و «بولتن گزارش‌های ویژه»، دوره 22 جلدی صحیفه امام، محضر نور جلد 1، سه روزنامه اطلاعات، کیهان و آیندگان و در نهایت دوره 11 جلدی اسناد لانه جاسوسی آمریکا، بیان اخبار با نثر امروزین، تجمیع، تولید و درج برخی اخبار نیز در چند منبع وجود داشت، خبرها در روز وقوع درج شده اند؛ خبرهایی که روز وقوع آنها مشخص نشده، در تاریخ انتشار خبر آمده است، بیشتر خبرها شامل عنوان، شرح و منبع خبر است. البته در برخی اخبار دارای اهمیتِ کمتر، تنها به درج عنوان خبر اکتفا شده است، در پایان هر خبر منبع آن به صورت اختصار آمده تا خواننده در صورت نیاز به اصل منبع رجوع کند اشاره کرد.

در رونمایی این اثر ارزشمند پژوهشی محسن غنی یاری، عباس سلیمی نمین، یعقوب توکلی، حسن بهشتی پور و علی اکبر رنجبر کرمانی حضور دارند.

دکتر محسن غنی یاری، نویسنده کتاب روزشمار جمهوری اسلامی ایران به کمک همکاران خود توانسته است با تدوین روزنگاری مستند و بی پیرایه از هرگونه جهت گیری جناحی و غیر علمی توانسته است به سوال چگونگی تبدیل نظام شاهنشاهی فاسد به یک نظام جدید مبتنی بر ارزش های انقلابی و اسلامی پاسخ دهد.

رونمایی و نقد کتاب روز شمار «جمهوری اسلامی ایران»دوشنبه 18 اسفندماه از ساعت 15 به همت فرهنگ سرای رازی و مشارکت موسسه مطالعات و پژوهش های سیاسی در پردیس سینمایی رازی برگزار می شود.

منبع: خبرگزاری کتاب

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها