کتاب «فلسفه‌ای برای زندگی» نوشته ویلیام اروین و ترجمه محمود مقدسی از سوی نشر گمان منتشر شد.
کد خبر: ۷۷۶۰۳۷
«فلسفه‌ای برای زندگی» منتشر شد

به گزارش خبرنگار جام جم کتاب «فلسفه‌ای برای زندگی» که به تازگی از سوی نشر گمان روانه بازار کتاب شده است، سعی دارد مخاطب را با موضوع داشتن فلسفه ای برای زیستن و زندگی کردن درگیر کند و نگاه ها و افق های تازه ای را در برابر او بگشاید.

نویسنده کتاب معتقد است بدون داشتن فلسفه‌ای برای زندگی، عمرمان را هدر می‌دهیم و بسیاری از لحظات عمر خود را با تنش و سرخوردگی سپری می‌کنیم.

اروین کاوش در فلسفه های کهن را نویدبخش یافتن فلسفه ای برای زندگی دانسته و بنا به دیدگاه های خود که درباره آنها توضیحاتی هم ارائه می کند، فلسفه زندگی رواقیون را بعنوان یکی از بصیرت بخش ترین فلسفه ها انتخاب کرده و به تحلیل آموزه های آن به زبانی ساده و همه فهم می پردازد.

او پیش‌تر مجذوب آموزه‌های «ذن بودیسم» بوده، عقیده دارد آموزه‌های رواقیون از یک سو برای ذهن تحلیلی و موشکاف انسان مدرن موجه‌تر و پذیرفتنی‌تر است و از سوی دیگر گوهر آموزه‌های ذن بودیسم را هم در خود دارد.

ویلیام اروین با کاوش در فلسفه رواقیون باستان و با استفاده از تجربه‌های شخصی‌اش در مسیر رواقی زیستن نشان می‌دهد چطور بینش‌ها و توصیه‌های عملی رواقیون می‌تواند به ما آدم‌های دنیای امروز کمک کند بهتر زندگی کنیم.

«فلسفه ای برای زندگی» سیزدهمین اثر مجموعه کتاب‌هایی تحت عنوان «تجربه و هنر زندگی» که به سرپرستی خشایار دیهیمی از سوی نشر گمان منتشر می شود.

این کتاب نوشته ویلیام اروین و ترجمه محمود مقدسی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها