خواننده 90 ساله در نیاوران روی صحنه می خواند/عکس

جام جم نوا:‌ گروه «عشاق» به سرپرستی جمشید آقایی و خوانندگی امین‌الله رشیدی و محمدرضا دلشادی در فرهنگسرای نیاوران روی صحنه می‌رود.
کد خبر: ۷۷۴۰۲۸
خواننده 90 ساله در نیاوران روی صحنه می خواند/عکس

این گروه بنا دارد کنسرت پیش روی خود را در دوبخش برای مخاطبان اجرا کند که بخش اول با نمایش کلیپی با نام دریا شروع می‌شود و در ادامه با اجرای قطعات تمنا، مهرویان، آخرین قربانی، فراموشی، یاد تو و کوی رضا خاتمه می‌یابد. بخش دوم نیز شامل قطعاتی به نام‌های وطن، جان جهان، جدایی، نغمه شادی و افسانه است.
امین‌الله رشیدی، خواننده شهیر موسیقی کلاسیک ایرانی زاده‌ چهارم اردیبهشت ۱۳۰۴ در شهر راوند کاشان است. آهنگ‌سازی و خوانندگی رشیدی در رادیو تهران از سال ۱۳۲۷ آغاز شد و تا پایان سال ۱۳۴۴ به‌طور پیوسته ادامه داشت و در این مدت بیش از ۱۲۰ آهنگ ساخت.
شیوه رشیدی در خوانندگی و آهنگ‌سازی، مرز میان سنت و نوگرایی است. به قول خودش حد وسط را انتخاب کرده است. او می‌گوید: اگر این میانه‌روی و اعتدال در تمام امور دنیا جاری بود چهره جهان و زندگی خیلی زیباتر و مطبوع‌تر از آنچه تا کنون هست می‌بود.
جمشید دلشادی نیز موسیقی را از سال 1374 با نواختن ساز نی و سپس تار شروع کرد و در ادامه آواز را نزد هادی شهبازی فراگرفت. وی دوره صداسازی را نزد محسن رضایی تکمیل کرد. او تا کنون سه آلبوم به نام‌های "رویان" ، "نغمه شادی " و "آسمان گریه" منتشر کرده است.
نوازندگان کنسرت گروه عشاق عبارتند از: مرتضی خیام‌زاده: تار، کامیار محبت: تنبک، محمدرضا رجبی: دف و دایره، بهنام خباز نظری، محمدرضا جلیلی، سارا مداح و امیرحسین طائی: ویلن، عباس وحیدی‌فر: عود، مسعود فیروزی‌نژاد: ویلنسل، رسول آقایی: ویدرام و افسانه رشیدی: همخوان.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها