پا جای پای مغولان

نقل است از تاریخ جهانگشای جوینی که در هجوم مغولان به خراسان یکی از بخارا پس از واقعه گریخته بود به خراسان آمده، حال بخارا از او پرسیدند، گفت: «آمدند و کندند و سوختند و کشتند و بردند و رفتند» حال گویی داعش نیز چنین می‌کند؛ کله سحر به شهر و آبادی می‌آید و می‌کند و می‌سوزاند و می‌کشد و می‌برد و می‌رود.
کد خبر: ۷۷۳۵۸۰
پا جای پای مغولان

همچون مغولان که قرن‌ها پیش به بغداد آمدند پس از نمدمال کردن خلیفه کتاب‌های کتابخانه را به رودخانه دجله ریختند، همین شنبه هم افراد مسلح داعش در موصل به کتابخانه مرکزی این شهر در منطقه الفیصله آمدند و 8000 جلد کتاب خطی کمیاب را به آتش سپردند؛ کتابخانه‌ای که از قدیمی‌ترین کتابخانه‌های تاریخی در استان نینوا بود.

مغولان با تاراج و غارت شهرها، کتاب‌ها را چون چوب برای گرم شدن می‌سوزاندند اما تروریست‌های داعش کتاب‌ها را برای سوزاندن در کیسه‌های آرد می‌ریختند، خطاب به مردم می‌گفتند: «این کتاب‌ها مروج کفر و سرپیچی از خداوند است و باید سوزانده شود.»

آنها به کتاب‌ها بسنده نکردند و روزنامه‌ها و نقشه‌های قدی را که از امپراتوری عثمانی به یادگار مانده، در آتش جهلشان سوزاندند.

مدعیان اسلام دروغین در حالی با افتخار کوهی از کتاب را به تلی از خاکستر تبدیل می‌کنند که بزرگ‌ترین معجزه پیامبر گرامی اسلام کتاب است.

چگونه آنها با چنین اعمال شنیعی خود را پیرو پیامبری می‌نامند که نبوتش با خواندن آغاز می‌شود؟ کشورهایی که داعیه رهبری جهان اسلام را دارند به چه امیدی این مدعیان خلافت را که جز برای بدنام کردن اسلام و مسلمین برنخاسته‌اند، حمایت و تا دندان مسلح می‌کنند؟ چگونه کشورهای غربی که با حمایت از طالبان و القاعده پشت دستشان داغ شده، دوباره در همان دامی افتادند که خود پهن کرده بودند؟ این مدعیان دروغین می‌خواهند چتر خلافتشان را به سراسر جهان اسلام تسری دهند، اما تاکنون به هر دری زده‌اند تا تصویری زشت و رعب‌انگیز از اسلام در اذهان حتی مسلمانان ایجاد کنند.

شگفت آن‌که ادعای خلافت اسلامی دارند؛ ولی حتی سلاحشان را به دروغ به سمت بزرگ‌ترین دشمن مسلمانان نشانه نگرفتند، تو گویی دست در دست اشغالگری دارند که سودای نیل تا فرات را دارد.

کمیل انتظاری - گروه فرهنگ و هنر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها