رئیس سازمان انرژی اتمی و دستیار ویژه رئیس‌جمهور ایران و وزیر انرژی آمریکا به مذاکرات هسته‌ای پیوستند

چهره‌های جدید در مذاکرات هسته‌ای

وزیر امور خارجه کشورمان دیروز در حالی برای حضور در مذاکرات هسته‌ای وارد ژنو شد که علی‌اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی و حسین فریدون، دستیار ویژه رئیس‌جمهور نیز وی را در این سفر همراهی می‌کنند.
کد خبر: ۷۷۳۱۲۷
چهره‌های جدید در مذاکرات هسته‌ای

به گزارش فارس، محمدجواد ظریف، امروز و فردا در هتل ویلسون شهر ژنو با جان کری، وزیر خارجه آمریکا دیدار و گفت‌وگو می‌کند.

رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان نیز که دیروز به ژنو رفت، در دومین روز رایزنی‌های ایران و آمریکا که با حضور ارنست مونیز، وزیر انرژی آمریکا و معاونان وزرای خارجه و کارشناسان دوکشور برگزار شد، شرکت کرد.

معاونان وزرای خارجه و کارشناسان ایران و آمریکا روز جمعه نیز به مدت هفت ساعت و نیم در شهر ژنو درباره راه‌حل جامع هسته‌ای گفت‌وگو کردند. محمدعلی حسینی، مدیرکل دیپلماسی رسانه‌ای وزارت امور خارجه، علت حضور فریدون در ژنو را «انجام مشورت‌ها و هماهنگ‌های لازم در طول مذاکرات فعلی» عنوان کرد.

سیدعباس عراقچی عضو ارشد تیم مذاکره‌کننده ایران، مذاکره با آمریکا در روز جمعه را «مثبت و جدی» توصیف کرد و گفت: دنبال نوآوری و تحول در نحوه مذاکرات هستیم تا کارها سرعت گیرد.

وی که در عین مثبت و جدی ارزیابی کردن روز نخست مذاکره با معاون وزیر خارجه آمریکا وندی شرمن و هلگا‌اشمید معاون فدریکا موگرینی گفت: البته این به آن معنی نیست که پیشرفت‌های فوق‌العاده‌ای داشته‌ایم، اما بحث‌ها نزدیک و فشرده دنبال می‌شود.

سرپرست تیم مذاکره‌کننده ایرانی در گفت‌وگو با واحد مرکزی خبر در ژنو از رسیدن مذاکرات به «جزئیات» خبر داد و گفت: پس از یک سال مذاکره در همه ابعاد و موضوعات در شرایطی هستیم که باید وارد جزئیات شویم بویژه این‌که قصد ما این است در توافق نهایی کلیات و جزئیات یکپارچه باشد، به همین دلیل مجبور هستیم وارد همه جزئیات در همه موضوعات و مراحل شویم.

عراقچی افزود: این شرایط ایجاب می‌کند که مذاکرات فشرده و به صورت طولانی برگزار شود، ضمن آن‌که توافق دو مرحله‌ای نخواهیم داشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها