2 فتوا از سایت مقام معظم رهبری در خصوص مسائل محرم

شرکت زنان در دسته‌جات عزاداری و استفاده از برق در هیئات

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: هنر یکی از ناب ترین راه های انتقال پیام اسلام است و حمایت نظام از پروژه محمد(ص) یکی از بهترین اقدامات نظام است. طاهری گفت: مقام معظم رهبری فیلم محمد (ص) را کامل دیده و مورد تأیید قرار داده اند.
کد خبر: ۷۷۲۵۰۰
نظر رهبر انقلاب درباره فیلم مجید مجیدی
سید علی طاهری ساخت فیلم محمد(ص) به کارگردانی مجید مجیدی را یکی از بهترین اقدامات نظام در حمایت از سینمای کشور از ابتدای انقلاب تا کنون دانست و گفت: یکی از بهترین اقداماتی که نظام از ابتدای انقلاب تا کنون انجام داده حمایت از ساخت چنین فیلمی است که برای ساخت آن از آقای مجیدی تشکر می کنیم.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این فیلم مقطع سنی 7 تا 14 سالگی پیامبر اسلام(ص) را به تصویر کشیده که امیدواریم بعد از کسب این موفقیت بتواند در آینده درباره تمامی زندگی حضرت فیلمسازی شود.

او در ادامه هنر را یکی از مهم ترین ابزارها برای انتقال پیام اسلام ناب به دنیا دانست و گفت: امیدواریم هم مجید مجیدی مورد تشویق و حمایت نظام قرار گیرد هم بقیه هنرمندان با ساختن چنین فیلم هایی واقعیت های اسلام و ایران را به جهانیان منتقل کنند.

طاهری همچنین درباره برخی انتقادات از سوی الازهر مصر گفت: پیش از این آنها فیلمی را با عنوان "الرسالة" را با همکاری آمریکا ساخته بودند که نسبت به فیلم کنونی محمد(ص) خیلی ضعیف تر است لذا طبیعی است مخالفت ها و انتقادهایی داشته باشند اما نسخه کنونی ایرانی کاملا قدرت برتر خود از لحاظ محتوایی و تکنیکی را نشان داده است.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در ادامه درباره ایراد برخی کشورها نسبت به نقش آفرینی کودکی به جای پیامبر گفت: احتمالا به خاطر اینکه در آن سن حضرت محمد(ص) هنوز به پیامبری نرسیده بودند به تصویر کشیدن ایشان از لحاظ مراجع شیعه ایرادی ندارد.

طاهری در پایان خبر داد: مقام معظم رهبری فیلم محمد (ص) را کامل دیده و مورد تأیید قرار داده اند. (خبرگزاری خانه ملت)
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
ایرانی
United States
۱۸:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
۰
۰
جایگاه پیامبر كه كاملا مشخصه واین فیلم بسیار ارزشمنده . اما ما شخصیتهای تاریخی بزرگی داریم كه باب سینماست مثل كوروش و آرش و رستم و .... كه از طریق آنها می توانیم جایگاه ملت ایران را به جهانیان نشان دهیم . بخصوص در این زمان كه جو علیه ماست .

نیازمندی ها