اثرات طرح تحول نظام سلامت بر کاهش تخلفات پزشکان

زیرمیزی گرفتن پزشکان؛ گلایه مردم و قول وزیر

جام جم سرا: پزشک متخلف در تهران به دلیل گرفتن زیرمیزی، ۱۶۰ میلیون ریال جریمه شد. بر اساس آنچه که شعبه تعزیرات حکومتی تهران اعلام کرده است، این پزشک متخلف از بیمار خودش بابت هزینه‌های درمان پول اضافه دریافت کرده است.
کد خبر: ۷۷۲۰۵۶
جریمه 16 میلیونی برای پزشک زیرمیزی بگیر

بر همین اساس، و به دنبال شکایت شاکی خصوصی، پرونده‌ای برای این پزشک در تعزیرات حکومتی تهران تشکیل گردیده و پس از احراز تخلف او، مبلغ ۸۰ میلیون ریال به بیمار شاکی عودت داده شد. ضمن اینکه، پزشک متخلف به پرداخت ۱۶۰ میلیون ریال در حق صندوق دولت جریمه شد.

همچنین، توبیخ کتبی و درج در پرونده پزشکی، از دیگر موارد تبیهی این پزشک زیر می‌زی بگیر بوده است.

در همین حال دکتر ایرج خسرونیا رئیس دادگاه بدوی سازمان نظام پزشکی در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر مبنی بر اینکه آیا صدور چنین احکام تنبیهی با اطلاع نظام پزشکی انجام می‌شود، گفت: بله، تمامی احکام تنبیهی پزشکان متخلف با اطلاع نظام پزشکی است.

وی در ارتباط با نحوه جریمه پزشکان متخلف در سازمان تعزیرات حکومتی، اظهارداشت: تعزیرات حکومتی، پزشکان را بر اساس پولی که از بیمار می‌گیرند، جریمه نقدی می‌کند. به این صورت که بعد از محاسبه پول اضافه‌ای که بابت یک عمل جراحی و سایر موارد درمانی از بیمار گرفته است، آن مقدار پول را بر اساسا تعداد جراحی‌هایی که در یک سال انجام داده، ضریب بسته و میزان جریمه نقدی او محاسبه می‌شود.

خسرونیا با اعلام اینکه تعداد پزشکان متخلف که در تعزیرات حکومتی محکوم می‌شوند بیشتر از آمار سازمان نظام پزشکی است، افزود: روش برخورد سازمان نظام پزشکی با پزشکان متخلف، متفاوت با تعزیرات حکومتی است. تنبیهات نظام پزشکی، پولی و نقدی نیست. بلکه شامل ابطال پروانه کار پزشک، محرومیت موقت و دائمی از طبابت و توبیخ کتبی و شفاهی در پرونده پزشک است.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۹
۰
۰
ای بابا كشتنش
مریض
Germany
۱۸:۳۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۹
۰
۰
این مبلغ كاركرد نصف روز یا كمتر این دكتر هست و نهایتا خسارت این جریمه را از جیب بیمارانش می گیره پس باز هم وای به حال مردم.
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها