دبیر ستاد حقوق بشر کشورمان درباره وضعیت سران فتنه گفت: آنها می‌توانند به نقاط مختلف کشور سفر کنند و دسترسی‌های پزشکی هم دارند.
کد خبر: ۷۷۲۰۴۳
وضعیت سران فتنه در حصر

به گزارش فارس، جواد لاریجانی در حاشیه سفر رییس قوه قضاییه به لرستان در پاسخ به این پرسش که آیا گزارشی از وضعیت سران فتنه در حصر به حقوق بشر ارائه شده است، گفت: حصر هر فردی باید مبنای قانونی داشته باشد یا قاضی حکم می‌کند یا شورای عالی امنیت ملی می تواند آزادی های فرد یا گروهی را محدود کند و به قوا ابلاغ کند.

وی افزود: پرونده تخلفات فتنه مدارک زیادی دارد که برخی در دادگاه است و برخی از شورا دستور آمده است.

جواد لاریجانی در پاسخ به اینکه آیا به عنوان دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه با افراد در حصر دیدار داشته اید، گفت: دیداری نداشته ام. ما کینه شخصی با افراد نداریم. افرادی که در کشور خدمات ارائه کرده اند نظام با آنها تسامح دارد. اما باید بار مسئولیت جرم رخداده را بپذیرند.

وی ادامه داد:‌ البته مسئولیت سلامت این افراد با دستگاه های امنیتی است اما مشکلی ایجاد نشده است. آنها فرجه بسیاری دارند حتی برای اینکه به نقاط مختلف کشور سفر کرده و دسترسی های مدیکالشان هم بیشتر از دسترسی های معمولی است.

خیز احمدی نژادی ها برای انتخابات مجلس دهم

هماهنگی تیم رئیس جمهور سابق در فضای مجازی در یک ماه گذشته تیم احمدی نژاد در عرصه رسانه ها و شبکه های اجتماعی فعال شدند و به نظر می رسد این تیم برای انتخابات مجلس دهم برنامه دارند

به گزارش نامه نیوز محمد شیخان مسئول اطلاع رسانی رئیس جمهور سابق در هفته گذشته مصادف با سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اقدام به افتتاح صفحه در شبکه های اجتماعی فضای مجازی از جمله فیسبوک، اینستاگرام، گوگل پلاس و تویتر نموده است.

از طرف دیگر سایت دکتر محمود احمدی نژاد در ابتدای دهه فجر فعالیت خود را آغاز نموده است. با توجه به حرکت معاون سابق وی و فعالتر شدن احمدی نژادی ها در یک ماه گذشته چندین احتمال قابل پیش بینی و تداعی گر این اقدامات خواهد بود.

اول اینکه این همزمانی نشانه از هماهنگی تیم احمدی نژاد با وی در جهت حضور پررنگ تر در فضای مجازی دارد.

دوم اینکه در پیامی که در ابتدای شروع هر دو اقدام دیده می شود به نظر می آید احمدی نژاد و یارانش به سمت گفتگوی مستقیم با مردم و ملل دنیا در ادامه همان شیوه ریاست جمهوری پیش می روند.

سوم آنکه تمامی این کارها رنگ و بوی انتخاباتی دارد و شاید تیم احمدی نژاد خودش را در رسیدن به مجلس نزدیک تر می بیند.

آمریکا به نوری المالکی ویزا نداد

روزنامه «الشرق الاوسط» چاپ لندن، ادعا کرد که آمریکا درخواست «نوری مالکی» نخست وزیر سابق عراق را برای اخذ روادید نپذیرفته است.

این روزنامه سعودی به نقل از آن چه منابع عراقی آگاه توصیف کرد، نوشت: واشنگتن درخواست معاون رییس جمهوری عراق برای اخذ روادید به منظور درمان را رد کرده است.

به گزارش همین منابع خبری، مالکی پیش تر درخواست مشابهی برای آلمان ارسال کرده که این درخواست هم با مخالفت مواجه شده است.

اگر عارف در مقابل خاتمی بایستد

عضو ارشد حزب کارگزاران سازندگی می‌گوید: هیچ گروهی عارف را به عنوان لیدر سیاسی خود قبول ندارد و اگر او بخواهد مقابل خاتمی ایستاده و راه دیگری پیش بگیرد "کارش تمام است"

به گزارش تسنیم،مرعشی از تشکیل اطاق فکری توسط معاون اول رئیس جمهور خبر داد و گفت: آقای جهانگیری یک اتاق فکر دارند که هفته‌ای ۲ ساعت به آنجا می‌روم و کمک می‌کنم، به صورت پراکنده نیز به بعضی از وزارتخانه‌ها مشورت می‌دهم.

مرعشی با بیان اینکه شهرام جزایری هیچ ارتباطی با موسسه مولی‌الموحدین ندارد، گفت: ارتباطی با مؤسسه نداشت. مؤسسه یک پروژه‌ای در قالب شرکت عمران علوی هفت باغ داشت که یکی از افتخارات مؤسسه هم محسوب می‌شود. این پروژه ساخت یک اتوبان چند منظوره بین کرمان و ماهان است. آقای جزایری زمین خریده بودند، مثل بقیه که آمدند زمین خریدند، ایشان هم زمین خریده بود. یک مدتی ما را زیر سئوال برده بودند که این زمین‌ها چیست؟! بعد رسیدگی کردند. ما آگهی عمومی برای اراضی داده بودیم و آقای جزایری هم مثل بقیه مردم زمین خریده بودند.

وی همچنین در مورد برنامه مصوب حزب کارگزاران برای ورود به انتخابات مجلس خبر داد و اظهار داشت: برنامه مصوب ما در کارگزاران این است که برای انتخابات مجلس در ائتلاف اصلاح‌طلبان حرکت کنیم و دستورالعمل‌ها و سیاست‌ها نیز تدوین شد و به شعب استانی ابلاغ شده است. برای انتخابات آینده در ائتلاف اصلاح‌طلبان ۳ سطح تصمیم‌گیری پیش‌بینی شده است.

عضو حزب کارگزاران سازندگی همچنین در مورد فعالیت دولت برای انتخابات مجلس نیز گفت: قاعدتاً آقای نوبخت در قالب حزب اعتدال و توسعه ورود می‌کنند. اخیراً هم آقای نوبخت از موضع سازمان برنامه به ستادهای آقای روحانی در استان‌ها، به عنوان اعضای شورای توسعه ابلاغ کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها