معاون اول رییس جمهور:

مراجع تقلید، پشتوانه‌ عبور عراق از حوادث ناگوار هستند

معاون اول رییس جمهور گفت: حضور مراجع عظام در عراق ، پشتوانه ای معنوی و ستونی محکم و قابل اتکا در مسیر عبور از طوفان‌ها و حوادث ناگوار است.
کد خبر: ۷۷۱۷۳۱
مراجع تقلید، پشتوانه‌ عبور عراق از حوادث ناگوار هستند

به گزارش واحد مرکزی خبر ،اسحاق جهانگیری عصر امروز (سه‌شنبه) در سفر به عراق در جمع اعضای" هم ‌پیمانی ملی" عراق حضور یافت و اظهار داشت: در ابتدا لازم است سلام گرم رهبر معظم انقلاب اسلامی و ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران را به شما ابلاغ نمایم و همچنین لازم می‌دانم بار دیگر موفقیت‌های دولت و ملت عراق در تحکیم روند دموکراتیک، تقویت وفاق سیاسی و نیز تشکیل دولتی جدید بر مبنای اصل مشارکت ملی را تبریک بگویم.

وی با بیان اینکه عراق سرزمینی غنی و برخوردار از ثروت‌های عظیم معنوی و مادی است، تصریح کرد: ملت بزرگ عراق شایستگی آن را دارد که علاوه بر برخورداری از رفاه اقتصادی و امنیت و آرامش، نقش موثر خود را از طریق دولت و نخبگان خود در نظام منطقه‌ای و بین‌المللی ایفا نماید.

جهانگیری افزود: درایت رهبران جریان‌های سیاسی عراق نقش موثری در تحکیم دولت داشته و زمینه گام برداشتن در راه پیشرفت را فراهم می‌کند.

معاون اول رییس جمهور با اشاره به پیروزی‌های ارتش، دولت و ملت عراق در مقابل داعش خاطرنشان کرد: عراق به نیابت از همه دنیا با گروه تروریستی داعش مبارزه می‌کند و امیدوارم این سرزمین از وجود گروه‌های تروریستی پاکسازی شود.

جهانگیری ادامه داد: دولت جمهوری اسلامی ایران همواره خود را در کنار دولت و ملت عراق می‌داند و آماده است تجربیات خود را در زمینه‌های مختلف در اختیار خواهران و برادران عراقی قرار دهد.

وی با بیان اینکه ایران وعراق در همه زمینه‌ها از امکان توسعه روابط برخوردار هستند افزود: با اراده‌ای که در مسئولین دو کشور وجود دارد امیدوارم روابط روز به روز گسترده‌تر و زمینه سعادت و پیشرفت دو ملت فراهم شود.

ابراهیم جعفری وزیر امور خارجه عراق و رییس اعضای هم‌پیمانی ملی این کشور در این دیدار با قدردانی از حضور هیئت ایرانی در جمع این ائتلاف، روابط دو کشور را عمیق و ریشه‌دار خواند و بر لزوم گسترش همه جانبه آن تاکید کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها