آیت الله مکارم شیرازی از مراجع تقلید شیعیان در پیامی ضمن توصیه به گروه‌های سیاسی کشور عراق تصریح کرد: شدیداً نگران اختلافات هستیم، فصل الخطاب را برای حل اختلافات نظر آیت الله العظمی سیستانی قرار دهند و تا دیر نشده مشکلات موجود را به کمک معظم‌له حل نمایند.
کد خبر: ۷۰۰۷۷۲
نظر آیت الله سیستانی در اختلافات عراق فصل‌الخطاب باشد

متن پیام آیت الله العظمی ناصر مکارم شیرازی که امروز پنج‌شنبه صادر شده به این شرح است.

بسم الله الرحمن الرحیم

با توجه به همسایگی کشور ما با کشور عزیز عراق و پیوندهای وثیق فرهنگی و مذهبی ملت ما با مردم خوب این کشور شدیداً نگران اختلافاتی هستیم که در مسائل سیاسی گروه‌های مختلف آشکار شده است، آن هم در زمانی که دشمن بی‌رحم و بی‌منطق بخشی از کشور را اشغال کرده و بعضی از نااهلان فریاد تجزیه کشور را سر داده‌اند.

بدون شک برای پیشگیری از تجزیه و بیرون راندن دشمنان وحشی و خونخوار هیچ راهی جز رسیدن به وحدت ملی از طریق فداکاری و خویشتن‌داری همه گروه‌های سیاسی و توجه به مسئولیت‌های الهی در برابر شرایط بسیار حساس کنونی موجود نیست.

ما از همه گروه‌های سیاسی تقاضا می‌کنیم به خاطر رضای خداوند و پیروی از تعالیم اسلام و عشق و علاقه‌ای که به کشورشان دارند، بنشینند و امتیازات معقولی به هم بدهند و دست در دست هم کرده، کشورشان را از خطر اشغال و تجزیه نجات دهند و عراقی سربلند و مقتدر و توانا و آباد بسازند.

تصور اینجانب این است که فصل الخطاب را برای حل اختلافاتشان نظر مرجعیت محترم عراق حضرت آیت الله العظمی سیستانی قرار دهند و تا دیر نشده مشکلات موجود را به کمک معظم‌له حل نمایند.

از خداوند متعال هوشیاری و بیداری و توجه به مسئولیت‌ها برای همه عزیزان مسألت دارم و امیدوارم هر چه زودتر پیام شادی دائر به وحدت ملی به ما برسد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها