رایزنی‌های گسترده العبادی در تهران و قم

نخست‌وزیر عراق که دوشنبه‌شب وارد تهران شده بود دیروز در دومین روز از سفر خود با برخی از مقامات و مراجع تقلید و شخصیت‌های کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرد.
کد خبر: ۷۳۰۶۸۰

به گزارش ایرنا، دیدار با رئیس مجلس و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام از جمله برنامه‌های دیروز العبادی در تهران بود.

علی لاریجانی در این دیدار گفت: دولت و ملت ایران در همه شرایط در کنار مردم و دولت عراق ایستاده و با تمام توان از آنها حمایت خواهد کرد.

حیدرالعبادی، نخست‌وزیر عراق هم با قدردانی از حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران برای برقراری ثبات و آرامش در عراق گفت: حمایت‌ و پشتیبانی‌های جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با گروه‌های تروریستی بویژه در ابتدای بحران جاری بسیار موثر بوده است.

وی تصریح کرد: نقش ایران در کمک به عراق در مقاطع حساس و دشوار سال‌های گذشته بی‌بدیل بوده است. نخست‌وزیر عراق گفت: سیاست جمهوری اسلامی ایران همواره براساس تحکیم وحدت ملی و برقراری آرامش در عراق بوده است.

آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام هم در دیدار نخست‌وزیر عراق، همکاری با کشورهای اسلامی را ضرورت عقلی و سیاسی در شرایط فعلی منطقه و جهان اسلام خواند و گفت: نباید امکانات کشورهای مسلمان در تفرقه‌های بی‌اساس هدر رود.

هاشمی‌رفسنجانی با اشاره به ملاحظات ایران اسلامی در زمان جنگ، گفت: الان آمادگی داریم در هر سطحی که شما می‌خواهید، همکاری کنیم.

«حیدر العبادی» نیز در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از اوضاع فعلی عراق، گفت: همیشه به ایران به عنوان همسایه‌ای قابل اتکا اعتقاد داشتیم و داریم و امیدواریم شاهد گسترش روابط باشیم.

وی درباره روابط ایران و عراق گفت: روابط صمیمی دو کشور پنهان نیست و به آقای اوباما گفتم که وقتی داعش تمامیت ارضی ما را تهدید کرد، ایران برادرانه در کنار ما بود، در حالی که آمریکا برای حمایت از مردم عراق تردید داشت.

مردم عراق باید در جبهه واحد باشند

آیت‌الله محمود هاشمی‌شاهرودی نایب‌رئیس مجلس خبرگان رهبری هم در دیدار نخست‌وزیر عراق گفت: مردم عراق اعم از شیعه و سنی باید در جبهه واحد علیه گروه‌های تکفیری خصوصا داعش متحد شده تا بتوانند به پیروزی نائل شوند.

هاشمی‌شاهرودی گفت: اتحاد میان جریان‌های سیاسی داخل در این برهه زمانی و همچنین استفاده از تجارب و خدمات ارزشمند دولت گذشته، مهم‌ترین ابزار در تقویت جبهه حق علیه باطل و ایستادگی در مقابل استکبار، صهیونیسم و تکفیری‌های داعش است.

نخست‌وزیر عراق همچنین دیروز در سفر به شهر مقدس قم، علاوه بر زیارت حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) با برخی از مراجع تقلید دیدار و گفت‌وگو کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها