جام جم سرا:‌ هربار که مسواک می‌زنم لثه‌هایم دچار خونریزی می‌شوند. به نظرم لثه‌هایم دچار آسیب جدی شده‌اند و شکل ظاهری مناسبی ندارند. به دانپزشک مراجعه کردم تشخیص داد که مشکل معده دارم اما با مراجعه به متخصص معده نیز مشکلم رفع نشد.
کد خبر: ۷۷۱۰۹۸
درمانی برای خونریزی لثه‌ها بعد از مسواک زدن

پاسخ مشاور: خونریزی لثه‌ها علل متعددی دارد. اما یکی از علل شایع خونریزی لثه، بیماری لثه است که به دنبال وجود پلاک‌ها بر سطح دندان‌ها و التهاب و تورم در لثه ایجاد می‌شود. از علل دیگر خونریزی لثه می‌توان به فقر ویتامین‌ها بویژه ویتامین C، مصرف داروهای تشنج و رقیق‌کننده خون یا بیماری‌های انعقادی خون، بیماری‌های ضعف سیستم ایمنی که در ۲۰ درصد موارد به دنبال بیماری ایدز است و در موارد نادر، سرطان‌های خونی ایجاد می‌شود. در صورتی که این خونریزی به صورت مزمن و طولانی شده یا همراه با آن تب یا مشکل در تنفس یا بلع غذا دارید، پیشنهاد می‌کنم سریعاً به متخصص جراح دندانپزشک مراجعه کنید. (دکتر سروش یزدی، دندانپزشک/ایران)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
مهسا
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۱۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۷
۰
۰
چرا چیزی از درمانش نگفتید؟!!!!!!!!!!
مخاطب
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۹
۰
۰
من مشكل شدید لثه داشتم . اول این كه از روشهای زالو درمانی و حجامت استفاده كنید عالی نتیجه میده . بعد هم اینكه خوردن پرتقال و كلا ویتامین ث رو فراموش نكنید خیلی خیلی تاثیر داره . الان لثه من دوسال هست كه اصلا هیچ گونه خونریزی نداشته ام .

نیازمندی ها