گفته بودند اجداد باتجربه ما که:«دستش نزن، بدتر میشه»؛ اما آدمیزاد یک جوری ویندوزش نصب شده که انگار بعضی چیزها را حتما باید خودش و آن هم با همین دو چشم ظاهربین خودش ببیند که باور کند. تازه‌ترین مثال دم دست خود را با عشق و در کمال خوشرویی تقدیم می‌کنم. خرج ندارد که مثال زدن!
کد خبر: ۷۷۱۰۷۸
کنکور سراسری گواهینامه

به عنوان مثال عرض می‌شود که الان سال‌هاست که ما بکوب داریم در راستای کنکور سراسری دانشگاه‌ها و لزوم حذف تدریجی آن از کل کشور ـ و بلکه از روی کره زمین ـ مطالب عالی و خالی از هرگونه خالی‌بندی می‌نویسیم. اما چه نشستید برادران(و ایضا خواهران!) عزیز و همیشه در صحنه، که ما رفتیم کنکور سراسری دانشگاه‌ها را حذف کنیم؛ دچار یک کنکور سراسری دیگر هم شدیم؛ «کنکور سراسری گواهینامه رانندگی!»

خبر تازه: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور گفت: «از سال آینده، آزمون آیین‌نامه گواهینامه رانندگی مانند کنکور سراسری به صورت متمرکز برگزار خواهد شد.»ـ به نقل از جراید

واکنش ما: همچین منتظر دیدن واکنش ما نشستید که انگار مثلا از شنیدن این خبر، باید خیلی تعجب بکنیم. خیر عزیز من؛ یک همچین خبرهایی نیست. خب لابد سال‌ها نشستند و خبرگان، مهندسان و کارشناسان امر، طرح آزمون سراسری گواهینامه رانندگی را سبک و سنگین کردند و به این نتیجه محکم و متقن رسیدند که مو لای درز آن هم نمی‌رود. همه کارها که مثل کارهای ما، قضاقورتکی و «بزن‌در رو»ی نیست که. تصور یک چنین قیاس مع‌الفارقی هم از بیخ باطل است.

یک کسی نیست بگوید: احسنت؟! (این جمله معترضه و شاید هم مکمله را نفهمیدیم کی گفت و چرا گفت؛ اما هر که بود، دم ما را داشت. فلذا از تحت تعقیب قرار‌دادنش صرف نظر کردیم!)

بسته پیشنهادی: ‌از آنجا که نگارنده این سطور نیز کشته‌مرده طرح‌های متمرکز است؛ به طوری که همه چی در یک جا جمع‌و‌جور شود که باعث اتلاف نیروها و انرژی‌های دولت و ملت و مملکت نشود؛ لهذا در این خصوص نیز عرایض تکمیلی پیشنهادگونه‌ای داریم:

1ـ کلاس‌های کنکور رانندگی: تجربه کنکور سراسری دانشگاه‌ها به ما نشان داده است که هرجا پای کنکور در میان باشد؛ متعاقب آن، کلاس‌های کنکور خصوصی هم مثل قارچ، دچار رویش خودجوش می‌شود که موجبات اشتغالزایی جمع دیگری از بیکاران عزیز را نیز فراهم آورد. از این‌رو، بر زحمتکشان راهنمایی و رانندگی است که از همین الان مراقب این مطلب باشند؛ که: سرچشمه شاید گرفتن به بیل!

2ـ گواهینامه پولی: چون ممکن است که در این آزمون رانندگی هم عده‌ای تبدیل به پشت کنکوری شوند؛ به این خاطر توصیه می‌شود مواظب باشیم بعضی‌ها که در دوختن کیسه، مهارت ویژه‌ای دارند؛ به صرافت آن نیفتند که در برخی مراکز مجاز و غیرمجاز احتمالی، دست به فروش گواهینامه رانندگی بزنند و در قبال دریافت یک مبلغ متمرکز، مدرک گواهینامه رانندگی طرف را دودستی بدهند دستش. در حقیقت، گواهینامه دستش نداده‌اند، کار دستش داده‌اند.

3ـ تدریس خصوصی: الان خیلی‌ها نیاز مبرم به کارهای فوق برنامه و کسب درآمد برای گذران زندگی دارند. برای دریافت حقوق خود باید تا سر برج بدوند. با همین احتمال است که ممکن است بعضی‌ها به فکر تدریس خصوصی در منازل داوطلبان آزمون سراسری گواهینامه رانندگی بیفتند. با این ادعا که با آموزش‌های محیرالعقول مدرسان شریف و عزیز و محترم ما می‌توانید تست‌های کنکور رانندگی را چشم بسته بزنید درب و داغون کنید. رانندگی زیبا، جادار و مطمئن را با مدرسان ما تجربه کنید. موقع رانندگی هم که خدا بزرگ است.

رضا رفیع

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها