یک روزنامه انگلیسی عکسها و اطلاعاتی را درباره شماری از جلادان گروه تروریستی داعش منتشر کرد.
کد خبر: ۷۶۸۰۹۸
هویت جلادان داعش مشخص شد

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه "تایمز" چاپ انگلیس با انتشار اطلاعات و عکسهایی درباره 5 جلاد داعش تأکید کرد که سازمان اطلاعات این کشور هنوز هویت واقعی جلاد اصلی داعش را در فیلمهای سر بریدن اسرا نمی داند.

در گزارش این روزنامه آمده است که تیم جلادان داعش از 5 نفر تشکیل شده است و این افراد فیلم سربریدن اسرا را کارگردانی و فیلم برداری می کنند.

سرپرست این تیم "نیرو سرایوا" تبعه پرتغال است.این تروریست پس از مهاجرت به لندن چندین سال در انگلیس زندگی کرد و پس از آن در سال 2012 به سوریه سفر کرد و تروریستها در این کشور ملحق شد.

این تروریست 39 روز قبل از انتشار فیلم سربریدن "جیمز فولی" خبرنگار آمریکایی در صفحه خود در شبکه های اجتماعی نوشت که به زودی داعش فیلم جدیدی را برای رساندن پیامی به آمریکا منتشر خواهد کرد.

طبق گزارش تایمز یکی از این 5 تروریست، قبلا فوتبالیست بود. "فابیو پوکاس" که فقط 22 سال دارد در سال 2012 از لیسبون به لندن رفت تا یک فوتبالیست حرفه ای شود.

این روزنامه انگلیسی خاطرنشان کرد که فابیو در یک تیم فوتبال معروف به نام "اسپورتینگ لیسبون" رشد کرده بود .. تیمی که بازیکن معروفی به نام "کریستیانو رونالدو" نیز در آنجا توپ زده بود.

پوکاس اکنون نزد داعش با نام "عبدالرحمن الاندلسی" شناخته می شود.

بر اساس این تحقیقات، "سالسو رودریگز داکوستا" جوان دیگری است که قصد داشت فوتبالیست حرفه ای شود.

این تروریست ماه قبل در یکی از فیلمهای داعش در سوریه سلاح به دست ظاهر شد. وی در آن فیلم معلمان مدارس غربی را تاجران مواد مخدر و کودک آزار توصیف کرد.

طناب دار صدام مشتری پیدا کرد

انتشار تصاویر طناب دار صدام حسین در اینترنت موردتوجه و رقابت خریداران قرار گرفته است. در این میان سه رقیب به دنبال خرید این طناب هستند که بالاترین پیشنهاد برای آن 7 میلیون دلار (معادل تقریبی 24 میلیارد تومان) است.

روزنامه انگلیسی « دیلی میل » در گزارشی فاش کرد انتشار تصاویر طناب داری که برای اعدام صدام حسین رییس جمهور سابق عراق استفاده شد در اینترنت توجه و استقبال خریداران زیادی را جلب کرده است.

این روزنامه نوشت بالاترین پیشنهادی که تاکنون برای خرید این طناب داده شده هفت میلیون دلار است.

نکته مهم در این باره خریداران و علاقه مندان برای خرید این طناب دار است. براساس گزارش این روزنامه انگلیسی برای خرید این طناب دار سه گروه رقابت می‌کنند. یک موسسه دینی ایرانی، ثروتمندان کویتی و یک خانواده ثروتمند اسراییلی.

نامی از موسسه دینی که علاقه‌مند به خرید این طناب دار شده است معرفی نشده است. اما می‌توان حدس زد که ایران و کویت به علت آنکه از سوی این متجاوز تکریتی دچار خسارات فراوانی شدند نسبت به خرید این طناب‌دار علاقه‌مند باشند.

اما خانواده ثروتمند اسرائیلی که نامی از وی نیز برده نشده است، به احتمال فراوان از جمله خانواده‌هایی است که در کار جمع‌آوری و فروش اشیاء عتیقه هستند و این احتمال می‌رود که تنها برای سودجویی و دلالی به دنبال خرید این طناب‌دار باشند.

پیام جان کری به اعراب در مورد مذاکرات هسته ای

روزنامه رای الیوم نوشت: «جان کری طی دیداری که با همتای ایرانی خود در مونیخ داشت، نسبت به تحقق توافق هسته ای تا اواخر مارس تأکید کرد.»

این روزنامه در ادامه نوشت: «وزیر خارجه آمریکا هچنین طی پیامی، کشورهای عربی که همواره پیگیر روند مذاکرات 1+5 هستند را از آخرین جزئیات برنامه هسته ای ایران مطلع کرده است.»

این روزنامه در ادامه افزود: «جان کری به اعراب گفته است راه حل سیاسی برنامه هسته ای ایران به ثمر نشسته است و توافق هسته ای با پایان مارس محقق خواهد شد.

جان کری همچنین اعراب را از دیدارهای هسته ای با ایران طی روزهای آتی مطلع کرد.»

نامه ۱۰کشور به‌ایران درباره‌ داعش

فرمانده سابق سپاه محمد رسول‌الله (ص) تهران از نامه رسمی ۱۰ کشور به جمهوری اسلامی با هدف درخواست کمک فکری در بعد دفاعی خبر داد و گفت: این کشورها با احتمال حمله تکفیری‌ها، این درخواست را برای آمادگی در مقابل آنها داشته‌اند.

به گزارش فارس، سردار حسین همدانی جمعه شب در دفتر نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به فعالیت تکفیری‌ها، از مردم خواست از به کار بردن عنوان «داعش» به معنای «دولت اسلامی عراق و شامات» برای این شاخه از تکفیری‌ها اجتناب کرده و همان عنوان «تکفیری» را استفاده کنند.

وی در ادامه با اشاره به حمله نیروهای اسرائیل به قنیطره و شهادت سردار الله‌دادی و جهاد مغنیه گفت: اگر سیاست بر این بود متقابلاً جواب این ترور را بدهیم، زنجیره‌ای می‌توانستیم هر یک ساعت یک عملیات علیه رژیم صهیونیستی انجام دهیم و آنها خود واقف به این موضوع بودند.

وی با طرح این سئوال که چرا با این اوصاف، اسرائیل این ترور را انجام داد؟ در پاسخ به آن گفت: تصور می‌کردند در زمان انجام مذاکرات و وجود فشار اقتصادی علیه کشور، ما از اهداف خود در دفاع از جریان مقاومت کوتاه می‌آییم که البته سخت در اشتباهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها