سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به این پرسش که اخیرا ادعایی مطرح شده که برخی در قالب خیریه به دنبال خرید رای هستند و آیا شورای نگهبان و کمیته‌‌های استانی آن به این موضوعات هم می‌پردازد یا خیر، گفت: متاسفانه درباره سازوکار حمایت‌های مالی از گروه‌ها و داوطلبان، مقررات روشنی نداریم.
کد خبر: ۷۶۶۰۸۴

نجات‌الله ابراهیمیان که با ایرنا گفت‌وگو می‌کرد، اظهار کرد: در بسیاری از کشورها، قوانین انتخاباتی به صورت شفاف، وضع کمک‌های انتخاباتی را تبیین کرده‌ است و این امر به خودی خود جلوی روابط سوء مالی و زد و بندهایی را که به فریب افکار عمومی و خرید آرا منتهی می‌شود، می‌گیرد. یکی از ضعف‌های قوانین ما، فقدان سازوکارهای دقیق قانونی تنظیم‌کننده نظام کمک‌های مالی برای احزاب و اشخاص است.

وی تاکید کرد: اگر موضوع کمک‌های بلاعوض از سوی اشخاصی باشد که بخواهند حمایت کنند، باید گفت که ابزاری برای کنترل آنها نداریم.

وی درباره ادعای معاون اول رئیس‌جمهور پیشین کشورمان درباره کمک مالی به برخی افراد در مجلس هشتم نیز با بیان این‌که هنوز ادعای معاون اول دولت دهم بررسی و اثبات نشده است، گفت: اگر این ادعا در مراجع ذی‌صلاح اثبات شود حتما در موعد انتخابات عکس‌العمل شایسته نشان خواهیم داد.

همزمان حدود 20 نماینده مجلس شورای اسلامی درباره ادعای معاون اول رئیس‌جمهور پیشین کشورمان، نامه‌های جداگانه‌ای به رئیس مجلس و رئیس قوه قضاییه نوشتند. به گزارش ایرنا، در این دو نامه‌ آمده است: ما خواستار اعلام اسامی 170 نماینده و نامزد مجلس هشتم که از محمدرضا رحیمی، معاون اول متـــخلف رئیس‌جمهور دولت دهم پول گرفته اند، هستیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها