مردی که پس از آشنایی با دختران در شبکه‌ ارتباطی وایبر و قرار ملاقات حضوری اقدام به اخاذی از آنان می کرد از سوی پلیس آگاهی دستگیر شد.
کد خبر: ۷۶۶۰۲۳
دستگیری کیف‌قاپ وایبری

در 23 آبان ماه امسال زن جوانی با مراجعه به کلانتری 118 ستارخان به مأموران اعلام کرد که کیف دستی اش حاوی وجه نقد ، گوشی تلفن همراه و ... توسط راننده یک دستگاه خودرو پژو RD سرقت شده است .با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع کیف قاپی و به دستور شعبه اول بازپرسی دادسرای ناحیه 34 تهران ، پرونده برای رسیدگی در اختیار پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت .

شاکیه در اظهارات اولیه، در خصوص نحوه سرقت کیف دستی اش عنوان کرده بود که به عنوان مسافر سوار یک دستگاه خودرو پژو آردی یشمی رنگ شده و در یک لحظه ، راننده ی خودرو در زمان پیاده شدن وی از خودرو اقدام به سرقت کیف دستی کرده و از محل متواری شده است .

با توجه به نواقص و تناقضات موجود در اظهارات اولیه ی شاکیه ، بار دیگر تحقیقات از سوی کارآگاهان انجام و این‌بار شاکیه در خصوص نحوه سرقت کیف دستی اش عنوان کرد : چندی پیش با جوانی به نام ابراهیم ، از طریق شبکه اجتماعی وایبر آشنا شدم تا اینکه برای ملاقات با یکدیگر قرار ملاقات گذاشتیم و در روز 13 آبان ماه امسال ، در محدوده پارک چیتگر با یکدیگر قرار ملاقات گذاشتیم و نهایتا در ساعت 13 ، ابراهیم با یک دستگاه خودرو پژو آردی به محل قرار آمد ؛ مدتی در داخل ماشین در حال صحبت بودیم که ابراهیم در مقابل یک مغازه آبمیوه فروشی توقف کرد و پیشنهاد داد تا برای نوشیدن آبمیوه از ماشین پیاده شویم ؛ در زمان پیاده شدن از ماشین ابراهیم مدعی شد که نیازی به همراه داشتن کیف دستی ام نیست و من نیز با اعتماد کردن به وی ، کیف خود را بر روی صندلی جلو گذاشته و هر دو نفر به داخل مغازه آبمیوه فروشی رفتیم ؛ چند لحظه ای از ورودمان به داخل مغازه نگذشته بود که ابراهیم با طرح موضوع برداشتن گوشی تلفن همراهش ، به محل پارک خودرو بازگشت و پس از سوار شدن به ماشین ، خودرو را روشن و در مقابل چشمانم از محل دور شد .

با توجه به شیوه و شگرد سرقت ، کارآگاهان با انجام اقدامات پلیسی موفق به شناسایی ابراهیم . خ متولد 1362 شدند ؛ سوابق ابراهیم . خ نشان داد که وی در تابستان سال جاری به اتهام زورگیری از یک خانم جوان - که از طریق شبکه های اجتماعی آشنا و در زمان ملاقات اقدام به سرقت 13 میلیون تومان وجه نقد و طلا و جواهرات به شیوه زورگیری کرده بود، دستگیر و روانه زندان شده شده اما با تأمین رضایت شاکیه و با پرداخت خسارت و تأمین وثیقه از زندان آزاد شده است .

با شناسایی تصویر ابراهیم . خ از سوی شاکیه ، دستگیری این متهم در دستور کار کارآگاهان پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت و این متهم بار دیگر در پنجم بهمن ماه امسال ، در داخل مخفیگاهش واقع در خلیج شماره 2 دستگیر و به پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران شد ؛ در بازرسی از مخفیگاه متهم ، کارآگاهان موفق به شناسایی تعداد دیگری از اموال مسروقه از جمله چند گوشی تلفن همراه شدند که متهم در همان اظهارات اولیه به مسروقه بودن تمامی آنها اعتراف کرد .

با اعتراف صریح متهم به مسروقه بودن اموال بدست آمده از داخل مخفیگاه وی ، شناسایی و دعوت از سایر شکات در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت ؛ یکی از شکات پس از حضور در پایگاه دوم و شناسایی متهم عنوان داشت که به همین شیوه و در حالیکه متهم یک دستگاه خودرو پراید در اختیار داشته مورد سرقت قرار گرفته است .

در ادامه شناسایی سایر شکات ، کارآگاهان با بررسی سوابق یک گوشی تلفن همراه اطلاع پیدا کردند که این گوشی تلفن همراه دارای سابقه سرقت ثبت شده در سیستم جامع پلیس نبوده اما متهم در اعترافاتش صراحتا عنوان کرده بود که این گوشی را نیز از خانم جوانی سرقت کرده که همانند سایر سرقت هایش با وی از طریق شبکه های اجتماعی آشنا و با او قرار ملاقات گذاشته است ؛ نهایتا مالک گوشی تلفن همراه مسروقه شناسایی و خانم جوانی پس از حضور در پایگاه دوم پلیس آگاهی متهم را مورد شناسایی قرار داد ؛ این خانم جوان در خصوص علت عدم طرح شکایت خود نیز به کارآگاهان گفت :هیچکدام از اعضای خانواده ام از نحوه سرقت گوشی تلفن همراهم و بخصوص آشنایی من و متهم ازطریق شبکه اجتماعی وایبر اطلاع ندارند .

سرهنگ کارآگاه داوود مرادی ، رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام این خبر گفت : با اعتراف صریح متهم به سرقت های مشابه از خانم های جوان و شناسایی تعدادی از شکات پرونده ، قرار قانونی از سوی مقام قضایی صادر و متهم برای انجام تحقیقات در اختیار پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است.

وی از کلیه شکات به‌ویژه خانم های جوانی که به‌ این شیوه و شگرد مورد سرقت و یا زورگیری قرار گرفته اند خواست تا برای شناسایی متهم و طرح و پیگیری شکایات خود به نشانی پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان آزادی – خیابان زنجان شمالی مراجعه کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها