جام جم سرا:‌ رئیس انجمن عفونی کودکان ایران با بیان اینکه آلرژی فصلی یا تب یونجه در کودکان و نوجوانان شیوع بیشتری دارد گفت: به این بیماران توصیه می‌شود قبل از آغاز فصول آلرژی‌زا جهت کنترل علائم بیماری به پزشک متخصص جهت دریافت واکسن مراجعه کنند تا خود را در برابر آلرژن‌ها ایمن بسازند.
کد خبر: ۷۶۴۹۵۸
مهم‌ترین علائم آلرژی فصلی یا تب یونجه

دکتر محمدرضا بلوساز درباره بیماری تب یونجه یا آلرژی فصلی در کودکان گفت: این بیماری غالبا در فصل بهار و تابستان شیوع بیشتری پیدا می‌کند و با علائمی نظیر عطسه، آبریزش بینی، خارش حلق، چشم، گوش و بینی، گرفتگی بینی، بی‌خوابی و ترشح دائمی بینی همراه است.

وی با بیان اینکه این بیماری بسیار برای فرد مبتلا آزار دهنده است افزود: این بیماری غالبا در افرادی که ژن ابتلا به آلرژی را دارند دیده می‌شود. در فصل بهار که گرده افشانی گل‌ها آغاز می‌شود موجب تحریک علائم در فرد می‌شود که در نتیجه یک حلقه سیاه زیر پلک‌های فرد دیده می‌شود.

رئیس انجمن عفونی کودکان ایران در ادامه تصریح کرد: افرادی در سنین مختلف می‌توانند به این بیماری مبتلا شوند اما در کودکان 5 الی 6 و نوجوانان بیشتر دیده می‌شود زیرا این افراد سیستم دفاعی ضعیفی دارند. مخاط بینی افراد مبتلا به این بیماری پس از مدتی رشد می‌کند و موجب بروز پولیپ و یا گوشت اضافه در بینی می‌شود که برای فرد بسیار آزاردهنده است زیرا پولیپ راه تنفسی بیمار را مسدود می‌کند و فرد ناچار به تنفس از دهان خواهد شد که این مساله نیز موجب خشک شدن گلو حلق می‌شود.

این فوق تخصص عفونی کودکان در بخش دیگری از سخنانش یادآور شد: به افراد مبتلا به این بیماری توصیه می‌شود در روزهای افزایش آلودگی هوا در سطح شهر تردد نداشته باشند، از سرم‌های نمکی برای شست‌و‌شوی راه تنفسی بینی استفاده کنند، با تجویز پزشک از داروهای ضد حساسیت استفاده کنند و در صورت نیاز و تجویز پزشک به طور موقت کورتن‌های موضعی را مورد استفاده قرار دهند.

به گفته بلوساز، در صورت ایجاد اختلال شدید در تنفس به این بیماران توصیه می‌شود به یک متخصص گوش، حلق و بینی مراجعه کنند.

رئیس انجمن عفونی کودکان ایران در پایان خاطرنشان کرد: به افرادی که زمینه ابتلا به آلرژی را دارند توصیه می‌شود قبل از آغاز فصل تابستان و بهار به مراکز آسم و آلرژی مراجعه کنند تا مشخص شود به چه ماده‌ای حساسیت دارند سپس تا حد امکان از آن دوری کنند و جهت کنترل علائم بیماری به پزشک متخصص جهت دریافت واکسن مراجعه کنند و قبل از آغاز فصول آلرژی‌زا خود را در برابر آلرژن‌ها ایمن بسازند. (آنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها