گمانه‌زنی‌ها از انتصاب پسر پادشاه عربستان به‌سمت وزیر خارجه

منابع دیپلماتیک عربی پیش‌بینی کردند پادشاه جدید عربستان بزودی سعود الفیصل را برکنار و پسر خود سلطان بن سلمان را به عنوان وزیر خارجه جدید منصوب کند.
کد خبر: ۷۶۴۲۸۵

به گزارش ایسنا و به نقل از خبرگزاری فلسطینی سما، یک منبع دیپلماتیک عرب فاش کرد که سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان قصد دارد با اعمال تغییراتی در تیم دیپلماسی این کشور سعود الفیصل، وزیر خارجه را که هفته گذشته در آمریکا تحت عمل جراحی ستون فقرات قرار گرفت و اکنون تحت درمان است، برکنار کند و سلطان، دومین پسر خود را که اکنون رئیس سازمان گردشگری و آثار باستانی عربستان است، به عنوان وزیر خارجه جدید تعیین کند. سلطان بن سلمان مدرک دکترای علوم اجتماعی و سیاسی از دانشگاه سیراکیوز آمریکا دارد و اولین فرد مسلمانی است که به فضا رفت. وی داماد سعود الفیصل است. سعود الفیصل از سال 1975 و پس از ترور پدرش ملک فیصل که در آن زمان هم پادشاه بود و هم وزیر خارجه، این پست را به دست گرفت. وی اکنون به‌دلیل کهولت سن عملا قادر به انجام وظایف خود به‌عنوان وزیر خارجه نیست.

در همین حال خبرگزاری آسوشیتدپرس، گزارش داد که رئیس‌جمهور آمریکا دیروز برای ادای احترام به پادشاه فقید عربستان به ریاض رفت و هیاتی از قانونگذاران و مقام‌های ارشد و دو نفر از وزرای خارجه سابق وی را همراهی ‌کردند.

به گزارش ایسنا، باراک اوباما، سفر خود را به هند کوتاه کرد تا برای عرض تسلیت به خاندان سعودی و ادای احترام به عبدالله بن عبدالعزیز، پادشاه متوفی عربستان راهی ریاض شود. وی در جریان سفر چهار ساعته خود به عربستان، با سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه جدید دیدار و در یک ضیافت شام با حضور مقام‌های سعودی شرکت کرد.

جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا همراه کاندولیزا رایس و جیمز بیکر، از وزرای خارجه سابق ایالات متحده در ریاض به اوباما پیوستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها