جشنواره‌ی فیلم فجر، پیش‌رو میزبان جمعی از هنرمندان تئاتری است که به عنوان بازیگر یا کارگردان آثاری را در این دوره دارند.
کد خبر: ۷۶۳۶۹۲
حضور پررنگ تئاتری‌ها در جشنواره‌ی فیلم فجر

در حال حاضر به سختی می‌توان بازیگران تئاتر و سینما را از یکدیگر جدا کرد، چرا که اغلب بازیگران در هر دو مدیوم فعالیت می‌کنند اما حضورشان در یک مدیوم خاص پررنگ‌تر به چشم می‌آید.

در این دوره از جشنواره فیلم فجر؛ قطب‌الدین صادقی نمایش‌نامه‌نویس و کارگردان سرشناس تئاتر که تجربه بازیگری در سینما و تلویزیون هم دارد، با بازی در فیلم «حکایت عاشقی» در فجر پیش‌رو حضور دارد.

حسین مهکام با کارگردانی فیلم «آزادی مشروط» اولین حضور خود را به عنوان کارگردان در سینما تجربه می‌کند؛ او که سال‌ها قبل به عنوان نمایشنامه‌نویس و کارگردان تئاتر فعالیت داشت، در سال‌های اخیر بیشتر با نگارش فیلمنامه حضوری موثر داشته است و امسال نیز با «آزادی مشروط» اولین کارگردانی خود را در سینما تجربه می‌کند.

در فیلم حسین مهکام، دیگر هنرمند تئاتر؛ حسین پاکدل به ایفای نقش می‌پردازد.

پاکدل که پیش‌تر هم در سینما حضور داشته است، همچنان با فعالیت‌هایش به عنوان نمایشنامه و کارگردان تئاتر و همینطور مدیر پیشین تئاتر شهر شناخته می‌شود.

البته حسین پاکدل علاوه بر «آزادی مشروط» در فیلم «شیفت شب» نیکی کریمی به عنوان بازیگر حضور دارد.

پاکدل در جشنواره تئاتر فجر نیز نمایش «یک صبح ناگهان» را اجرا می‌کند تا در هر دو جشنواره فیلم و تئاتر حضور داشته باشد.

سیامک صفری که از جمله بازیگران شاخص تئاتر است، نیز در این دوره از جشنواره فیلم فجر با فیلم «اعترافات ذهن خطرناک من» حضور دارد.

نوید محمدزاده بازیگری که سال گذشته با فیلم «عصبانی نیستم» در جشنواره فیلم فجر حضور داشت، دیگر بازیگر جوان اما پرآتیه تئاتر است که در این دوره جشنواره فیلم فجر نیز با فیلم «ناهید» اولین ساخته آیدا پناهنده شرکت می‌کند.

محمدزاده علاوه بر این فیلم، با دو نمایش «بالاخره این زندگی مال کیه» و «کامنت» در جشنواره تئاتر فجر نیز حاضر است.

پوریا رحیمی سام دیگر بازیگر جوان تئاتر نیز در این دوره از جشنواره فیلم فجر با فیلم «احتمال باران اسیدی» حضور دارد.

الهام کردا دیگر بازیگر پر کار تئاتر در جشنواره فیلم امسال با «ارغوان» کار مشترک کیوان علی محمدی و امید بنکدار شرکت دارد، کردا همچنین با بازی در نمایش «هم هوایی» در جشنواره تئاتر فجر به صحنه می‌رود.

ستاره اسکندری دیگر بازیگر تئاتر است که با بازی در فیلم «نزدیک‌تر» پس از سال‌ها در جشنواره فیلم فجر حاضر است، او نیز همچون الهام کردا با بازی در نمایش «هم هوایی» در جشنواره تئاتر فجر شرکت دارد.

نسیم ادبی دیگر بازیگر فعال تئاتر، امسال با فیلم «ارغوان» و «خانه دختر» در جشنواره فیلم فجر حضور دارد. او پیش از این با بازی در نمایش «مرگ فروشنده» در اولین روز جشنواره تئاتر فجر به صحنه رفت.

ریما رامین‌فر بازیگر‌، نمایشنامه‌نویس و کارگردان تئاتر که در حوزه سینما نیز فعالیت دارد، امسال با بازی در فیلم «مرگ ماهی» از هنرمندان حاضر در سی و سومین جشنواره فیلم فجر است.

مرتضی اسماعیل کاشی دیگر بازیگر جوان و شاخص تئاتر که بازی‌اش را در نمایش‌های«مکبث» و «ویتسک» به یاد داریم، نیز با بازی در فیلم «ارغوان» از جمله بازیگران تئاتر است که در جشنواره فیلم فجر حضور دارد.

فرزانه نشاط خواه از بازیگران پیشکسوت تئاتر نیز با فیلم «جامه‌دران» در جشنواره فیلم فجر شرکت دارد.

اما محمد بحرانی بازیگر و صداپیشه تئاتر که بیشتر او را در آثار عروسکی دیده‌ایم، با بازی در فیلم «نزدیک‌تر» در جشنواره فیلم فجر حضور دارد.

در این میان، بازیگران دیگری هم هستند که هم در سینما حضور دارند و هم در تئاتر. بازیگرانی که در هر دو مدیوم در آثار شاخصی حضور داشته‌اند، بازیگرانی مانند هنگامه قاضیانی،‌ پانته‌آ بهرام‌، هومن سیدی‌، سحر دولتشاهی‌، بهناز جعفری‌، فرهاد اصلانی‌، احمد مهران‌فر، باران کوثری، امیر آقایی، طناز طباطبایی، محسن تنابنده،بابک حمیدیان، صابر ابر و ... که در هر دو رسانه فعال هستند و نمی‌توان آنها را صرفا بازیگر یک مدیوم خاص به شمار آورد،همه این بازیگران در این دوره از جشنواره فیلم فجر کار دارند.

قاضیانی در این دوره از جشنواره فیلم فجر با بازی در«آزادی مشروط» حضور دارد، پانته آبهرام در دو فیلم«مرگ ماهی» و «مشرف به کوچه بی‌نام» بازی دارد.

هومن سیدی از بازیگران پر کار این دوره از جشنواره است؛ او فیلم «اعترافات ذهن خطرناک من» را در مقام کارگردان دارد و به جز آن در دو فیلم«بوفالو» و «من دیگو ماردونا هستم» بازی کرده است.

سحر دولتشاهی نیز در دو فیلم«شکاف» و «عصر یخبندان» به ایفای نقش پرداخته است، بهناز جعفری که تا چندی پیش در نمایش«مردی برای تمام فصول» بازی داشت، با فیلم«خانه دختر» از بازیگران حاضر در جشنواره فیلم فجر است.

اما فرهاد اصلانی که سال‌هاست در تئاتر حضور ندارد، همچنان در سینما فعال است و امسال نیز با بازی در فیلم‌های «دوران عاشقی» ،«عصر یخبندان» و «مشرف به کوچه بی نام» از بازیگران پر کار جشنواره سی و سوم فیلم فجر است.

احمد مهران‌فر دیگر بازیگر تئاتر و سینما نیز در فیلم«ایران برگر» بازی کرده است.

باران کوثری هم جزو بازیگرانی است که در هر دو جشنواره تئاتر و فیلم حضور دارد، او در جشنواره تئاتر فجر در نمایش«هم‌هوایی» به صحنه می‌رود و در جشنواره فیلم نیز با فیلم‌های «خانه دختر»، «مشرف به کوچه بی نام» و «جامه‌دارن» بازی دارد تا یکی از پر کارترین بازیگران این دوره از جشنواره باشد.

امیر آقایی که سال‌هاست در تئاتری به صحنه نرفته است، در جشنواره فیلم فجر امسال با فیلم‌های «شیفت شب» و «چهارشنبه 19 آبان» حضور دارد.

طناز طباطبایی هرچند امسال فعالیتی در تئاتر نداشت، در جشنواره فیلم فجر با فیلم «رخ دیوانه» حاضر است. هانیه توسلی نیز در تئاتر بازی نداشت اما با فیلم«شکاف» در جشنواره فیلم فجر پیش‌رو حاضر است.

برزو ارجمند هم در تئاتر غایب است اما با فیلم «چهارشنبه 19 آبان» در جشنواره فیلم فجر حضور دارد.

محسن تنابنده که سال‌هاست در تئاتر به صحنه نرفته است، امسال در جشنواره فیلم فجر در فیلم‌ «ایران برگر» به ایفای نقش پرداخته است.

صابر ابر هم امسال کاری در تئاتر ندارد اما در جشنواره فیلم با «رخ دیوانه» حضور دارد.

رامبد جوان دیگر بازیگری که حضور او در تئاتر در یکی دو سال اخیر کمرنگ بوده، در جشنواره فیلم با «آزادی مشروط» شرکت می‌کند.

حامد بهداد نیز وضعیتی مشابه این دو بازیگر اخیر را دارد و علی رغم غیبت‌اش در تئاتر، با فیلم«خانه دختر» از بازیگران حاضر اما کم‌کار این دوره از جشنواره فیلم فجر است.

پارسا پیروزفر هم امسال با نمایش «بر پهنه دریا» روی صحنه بود و در جشنواره فیلم نیز با فیلم‌های«شکاف» و «نزدیکتر» حضور دارد.

پانته آ پناهی‌ها بازیگر تئاتر که معمولا در نمایش‌های خاصی بازی می‌کند، امسال با دو فیلم«بوفالو» و « من دیگو ماردونا هستم» در جشنواره فیلم فجر حاضر است اما جزو غایبان جشنواره تئاتر به شمار می‌اید.

نگار جواهریان نیز از غایبان جشنواره تئاتر است که با فیلم«اعترافات ذهن خطرناک من» در جشنواره‌ی فیلم فجر شرکت دارد.

اما بابک حمیدیان جزو پر کارترین بازیگران امسال است، او این روزها با بازی در پرفورمنس«مرثیه‌ای برای کتاب‌سوزی‌ها» روی صحنه است و با فیلم‌های «اعترافات ذهن خطرناک من»،«من دیگو ماردونا هستم»،«شکاف»،«مرگ ماهی» و «روباه» پرکارترین بازیگر امسال جشنواره فیلم است.

علی نصیریان، اسماعیل خلج، پرویز پورحسینی‌، گلاب آدینه، مسعود رایگان، گوهر خیراندیش، شهره لرستانی، فاطمه معتمدآریا، رویا نونهالی،مهتاب نصیرپور، مریم بوبانی از جمله بازیگران شاخص تئاتر و سینما هستند که امسال در جشنواره فیلم فجر، اثری روی پرده نقره‌ای می‌روند.

نصیریان و خلج هر دو در فیلم«ایران برگر» بازی دارند. پورحسینی که سالهاست در تئاتر بازی نداشته در فیلم«دوران عاشقی» به ایفای نقش پرداخته است. فاطمه معتمدآریا با بازی در فیلم«بهمن» بعد از سال‌ها در جشنواره فیلم فجر حاضر است.

مریم بوبانی در فیلم«ارغوان» بازی دارد. مسعود رایگان نیز که داور مسابقه بین‌الملل جشنواره تئاتر فجر است، با بازی در فیلم«مزار شریف» در جشنواره فیلم فجر حضور دارد.

گلاب آدینه امسال برخلاف سال گذشته در تئاتر غایب است اما با فیلم«من دیگو مارادونا هستم» جزو حاضران در جشنواره فیلم است.

مهتاب نصیرپور دیگر بازیگر شاخص تئاتر و سینما نیز امسال برعکس سال گذشته در جشنواره تئاتر فجر غایب است اما در جشنواره فیلم با «دو » اولین ساخته سهیلا گلستانی حضور دارد. پرویز پرستویی دیگر بازیگر تئاتر و سینما که سالهاست از صحنه دور است، در جشنواره فیلم فجر هم تهیه‌کنندگی و بازی در فیلم«دو» را بر عهده دارد و هم در فیلم«بوفالو» بازی دارد.

شهره لرستانی هم با فیلم«ایران برگر» بعد از چند سال در جشنواره فیلم فجر حاضر است. همچنانکه رویا نونهالی با فیلم«اعترافات ذهن ...» در جشنواره فیلم حاضر است اما در تئاتر فعالیتی ندارد.

گوهر خیراندیش جزو بازیگران پیشکسوت و پر کار این دوره از جشنواره‌ی فیلم فجر است که در فیلم‌های «ایران برگر»، «رخ دیوانه» و «شیفت شب» حضور دارد.

در کنار این بازیگران، بهاران بنی‌احمدی دیگر بازیگر جوان تئاتر با فیلم«آزادی مشروط» از حاضران در جشنواره فیلم فجر است، در کنار او بازیگران جوان دیگری از تئاتر مانند سوگل قلاتیان، سارا پورصبری و الهام شعبانی از حاضران این دوره از جشنواره فیلم فجر هستند، قلاتیان با فیلم «دوران عاشقی» و پورصبری، شعبانی هر دو بازیگران فیلم «دو» هستند. (ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها