معاون درمان وزیر بهداشت از علت‌شناسی یک گرایش تازه می‌گوید

جراحی‌های زیبایی نامتعارف: از دماغ «عقابی» تا گوش «گرگی»

جام جم سرا: ‌خیابان‌های تجریش، جردن، فرمانیه، قیطریه، زعفرانیه، نیاوران، ولنجک، سعادت آباد، شهرک غرب و گاندی را که بالا و پایین کنی می‌توانی از میان هر ۱۰ نفر جوان دختر و پسر حداقل ۵ نفر را بیابی که یا چسبی بر دماغشان دارند و یا دماغشان را سربالا کرده‌اند تا زیبا‌تر شوند اما جراحی گوش برای زیبایی امر نسبتاً تازه‌ای محسوب می‌شود.
کد خبر: ۷۶۱۶۰۰
اسمش جراحی «زیبایی» است: مدی به نام «گوش الاغی»!

گرچه این روز‌ها عمل زیبایی بینی یا‌‌ همان پدیده چسب بر دماغ، دیگر خاص بالاشهرنشین‌ها و شمال‌شهرنشینان تهرانی نیست و نه تنها کل تهران بلکه کل ایران را در نوردیده است اما حالا نوبت جراحی گوش است تا اندک اندک مزرهای شمال تهران را پشت سر بگذارد و به سایر قشر‌ها و مناطق ایران برسد.

هرچند امروز عمل جراحی زیبایی در مقایسه با دورانی که گام‌های نخستین را به ایران گذاشته بود دیگر حساسیت سابقش را در نگاه عموم از دست داده است اما پدیده‌ای با نام جراحی گوش این روز‌ها نه آنچنان که جراحی بینی خودنمایی کرد، ولی با این حال، خودی نشان می‌دهد و حتی بخشی از جوانان قشر مرفه را نیز به خود مشغول کرده است.


عمل جراحی گوش

اولین باری که از این ماجرا شایعاتی به گوشم خورد آن را باور نکردم اما چشمانم صحت این ماجرا را تأیید کردند. شاید بهتر باشد برای توصیف این گوشهای عمل شده بگویم گوش‌هایی که به شکل مثلثند یا به قول خودشان گوش‌های شیطانی یا جنی، گوش‌هایی که فرم طبیعی را شکسته‌اند و با سر تیزشان می‌خواهند بگویند سبکی جدید برای ظاهر انسان‌ها دارند. گوش‌هایی که در درجه اول انسان را به شک می‌اندازد اما با کمی دقت شما را متوجه می‌کنند که آنچه که می‌بینید حقیقت دارد.
جراحی زیبایی گوش به همین جا منتهی نمی‌شود. کافی است که سرچی در اینترنت کنید و از اشکال بی‌شمار آن باخبر شوید.

در جراحی زیبایی گوش یا «اتوپلاستی» با وجود آنکه بخشی از ناحیه پشت گوش برداشته می‌شود اما در شکل ظاهری و طبیعی گوش تغییری ایجاد نمی‌شود و در اکثر مواقع این جراحی بر روی گوش افرادی صورت می‌گیرد که از داشتن گوش‌های برزگ و برجسته خود رنج می‌برند.


نترسید درد ندارد

این جمله‌ای است که اغلب پزشکان جراحی زیبایی گوش به بیماران خود می‌گویند. عمل زیبایی گوش با ۳ روش بی‌حسی موضعی، نیمه‌بی‌هوشی و بی‌هوشی انجام می‌گیرد. بی‌هوشی تنها راه این عمل نیست.
در روش بی‌حسی موضعی از محلول‌های بی‌حس‌کننده و موضعی مانند لیدوکایین استفاده می‌‌شود و این ماده تنها در محلی که جراحی صورت می‌گیرد تزریق می‌شود و به این صورت لاله گوش بی‌حس می‌شود و بیمار دردی احساس نمی‌کند.

در عمل جراحی زیبایی برای گوش‌های برجسته دکتر از پشت گوش شروع به جراحی می‌کند. محل برش‌ پشت لاله گوش است. ابتدا باریکه نازکی از پوست پشت گوش برداشته می‌شود سپس برای خواباندن غضروف و نزدیک کردن آن به سر و همچنین برای جلوگیری از برگشت غضروف لاله گوش به حالت اولیه، پشت غضروف در قسمت‌های لازم تراشیده و با کمک بخیه‌های دائمی چند چین ایجاد می‌شود و در آخر برش پوستی دوخته می‌شود و از آنجا که محل برش پشت گوش است بعد از عمل، جای برش قابل دید نیست و هدف اصلی نزدیک کردن لاله‌های گوش به سر و قرینه‌بودن آن‌هاست.


از باب شدن جراحی بینی تا جراحی گوش

براساس آمارهای غیر رسمی، ایران یکی از کشور‌ها با فراوان‌ترین تعداد عمل جراحی بینی در جهان رکوردار جراحی زیبایی محسوب می‌شود. براساس تحقیقات مشترکی که انجمن تحقیقات راینولوژی ایران با همکاری دانشگاه جان هاپکینز آمریکا در سال ۹۲ انجام داده است، میزان جراحی‌های زیبایی بینی در ایران، هفت برابر آمریکا محاسبه شده است.

بر طبق آمار انجمن تحقیقات راینولوژی ایران، سالانه بیش از ۸۰ هزار مورد جراحی زیبایی بینی در کشور انجام می‌ گیرد اما نکته‌ای که در سخنان دکتر محسن نراقی، رییس انجمن تحقیقات راینولوژی ایران جالب به نظر می‌رسد، این است که وی اعلام می‌کند، ۵۰ درصد مراجعان برای انجام جراحی بینی بطور واقعی نیازی به این عمل ندارند.

با وجود آنکه جراحی بینی در ایران از اواخر دهه شصت شتاب روزافزونی به خود گرفته است و عمدتا زنان را به خود جذب کرده است اما آمار‌ها در سال‌های اخیر نشان می‌دهد که مردان نیز در زمره افراد خواستار جراحی زیبایی بینی قرار گرفته‌اند که طبق آمار اعلام شده، اغلب این افراد در گروه سنی ۱۷ تا ۲۵ سال قرار دارند.

جراحی گوش اما پدیده‌ای نو در زمرهٔ جراحی‌های زیبایی است که در سال‌های اخیر ایرانیان از آن استقبال کرده‌اند. گرچه تب این جراحی زیبایی در حال حاضر آنچنان داغ نشده است که از هر قشر و سنی را به خود جذب کند اما بخشی از جامعه ایران را به خود مشغول ساخته است.


چه چیزی ملاک زیبایی است؟

یک جامعه‌شناس بریتانیایی به نام آنتونی گیدز معتقد است که با ورود مدرنیته و تغییرات فرهنگی و اجتماعی حاصل از تجدد، دیگر طبقه اجتماعی، جنسیت، شغل، خانواده و موقعیت‌های اجتماعی هویت و شخصیت افراد را تعریف نمی‌کنند بلکه بدن به عنوان یکی از سرمایه‌های اجتماعی، حامل هویت او خواهد بود چرا که بدن و صورت افراد وسیله‌ای برای آشکارسازی و پنهان‌سازی وجوه مختلف زندگی او هستند. انسان گرچه در ذات خود زیبا پسند و زیبا دوست است اما بر اساس آنچه این جامعه‌شناس عقیده دارد در جامعه مدرن امروز بدن بخشی از هویت او را می‌سازد.

از سوی دیگر روابط اجتماعی و پیوستن به گروه‌های اجتماعی نیز یکی دیگر از عواملی است که نزدیک شدن افراد به معیارهای زیبایی در یک جامعه را تشدید می‌کند. افراد برای پیوستن و عضویت در شبکه‌های اجتماعی نیازمند تأیید خود از سوی سایر اعضا هستند.
روابط اجتماعی بین افراد و سایر اعضای گروه سبب می‌شود هنجارهایی در گروه به وجود آید که فرد برای ادامه حضور در گروه باید از آن‌ها تبعیت کند اما پویایی شخصیت افراد نیز بخشی از این اجبار اجتماعی را شامل می‌شود.

با این حال در دنیای سرمایه داری که تبلیغاتش آنچنان وسیع است که ذهن انسان را در تسخیر خود در می‌آورد آنچه بیش از پیش زیبایی را نشانه می‌رود ملاک‌هایی است که زیبایی را می‌سازد. در جامعه کنونی ما نیز شاید هژمونی یا تسلط جامعه جهانی و رسانه‌ها یکی از منابعی باشند که این ملاک‌های زیبایی و جنون زیبایی را در مردم ایجاد کرده‌اند. (پایگاه خبری شفاف)


*انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی در «جام جم سرا» لزوماً به معنای تایید یا رد محتوای آن نیست و صرفاً به قصد اطلاع کاربران بازنشر می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۸۵
م
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
۰
۰
چی بگم والا
سهیلا
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
۰
۰
بعضی ها واقعا....
محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
۰
۰
تنوع و مدی كه به ابتذال كشیده شده
یك ایرانی
United Arab Emirates
۱۵:۴۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
۰
۰
خوبه ، چون ظاهر و باطن باید به هم جور در بیاد دیگه!!!
یوسف
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
۰
۰
من شخصا اگر دختر می بودم-عرض كردم دختر نه برگ چغندر -به پسری كه گوشش مثل گوش الاغ است شوهر نمی كردم كه هیچ آنها را حتی داخل ادم هم حساب نمیكردم .
یوسف
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
۰
۰
پیدا شدن چنین دیدگاهها وتفكراتی است كه به گروهك هایی مانند داعش وامثالهم اجازه میدهد فكر وجسارت تعدی وتجاوز را در سر بی مغز خود بپرورانند.رسانه ها وظیفه دارند از اشاعه چنین اندیشه هایی جلوگیری كنند.این تفكرات نتیجه ازمندی وسودجویی تعداد اندكی پزشك حریص و ولنگاری وعدم احساس مردانگی ومسوولیت عده معدودی جوان نسبت به خود،خانواده واجتماع است.
بی نام
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۲۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
۰
۰
بابا اینا همشون بیكارن،گرسنه نموندن مشكلات ندارن از سر بیكاری میرن عمل زیبایی.
ب
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
۰
۰
در جامعه اسلامی وجود چنین افرادی نشانه كفر و بی دینی والحاد است. بهتر نیست چنین افرادی جلب و محاكمه شوند.
مسعود
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
۰
۰
سلام .گوش الاغی نه گوش جنی .... این نوع مدل اولین فكر می كنم توسط پیروان فرقه ها وگروهای موسیقی كه ادعای پرستش شیطون داشتن انجام شد وبه مرورم مد شد از دیگر همگروهای این شكل مد تو لباسها هم كفش زنونه هایی كه پاشنه بلندیكه پنجشون به قول جام جم مثل پنجه الاغ میمونه .
عمواوغلی
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۰۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
۰
۰
ایا عملی رامی شناسید كه این مد جو ها و مداوران را آدم كند ؟؟؟؟؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
۰
۰
فقد میتونم بگم بیكارن!!!!!
زیبا
Austria
۱۹:۱۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
۰
۰
ﻣﻦ كه ﺧﻮﺷﻢ اﻭﻣﺪ
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
۰
۰
خب بالاخره میخوان نشون بدن با این بی عقلی مثل همون حیوون هستن دیگه .چند وقت دیگه كاشت دم هم مد میشه.جالبه
حمید
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۴۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
۰
۰
بعدش چهار دست و پا راه میرن؟
ستاره
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۳۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
۰
۰
حالم بد شد آخه با این مدها به كجاها میخوایم برسیم!!!چرا یادمون رفته انسان هستیم...چرا؟؟
تورو خدا یه خرده به خودتون بیاید...
زهره
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
۰
۰
واقعا براشون متاسفم
abed
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۱۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
۰
۰
خلق را تقلیدشان بر باد داد ای دوصد لعنت برین تقلید باد
محمد
Australia
۰۸:۱۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
۰
۰
پول یامفت باید توی این راهها هم خرج بشه
رضوان
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۲۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
۰
۰
چیه ادم خودش رو شبیه حیون كنه . چقدر بده كه افراد كم سن و سال این كار رو می كنند و شاید در بزرگسالی پشیمون شوند ، كاش اینكار رو غیرقانونی اعلام می كردند .
علی
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
۰
۰
به نظرمن بایستی با پزشكانی كه اینگونه جراحی ها انجام میدهند برخورد كرد. جریمه سنگین . لغو پروانه مطب و......
سید
United States
۰۹:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
۰
۰
مقصر اصلی خانواده ها هستن اما سیستمهای مرتبط قانون چه می كنند.منظورم مجری قانون باید جلوی این كار ها را بگیرند




مریم
Netherlands
۱۰:۰۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
۰
۰
خدا وند همه را به راه راست هدایت كند
صادق
Australia
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
۰
۰
اینها شیطان پرستند
حسن
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
۰
۰
یارو دوست داره خر باشه مشكلیه ؟ اصلا از كجا معلوم خرها قبلا آدم نبوده اند ؟ به من و توچه كسی خودش را خر میدانه قانون باید مداخله كنه؟ لابد چهار روز دیگه باز یكی می خواهد شتر و میمون و وووو بشه باز قانون ؟!!!
hassan
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
۰
۰
جالبه آیین شیطان پرستی وفراموسنی داره مد میشه
HOSAIN
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
۰
۰
آدم زنده باشه توی این دنیا همه چیز میبینه و میشنوه، حالا چرا گوش الاغی ؟
سلاله
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۰۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۳
واقعاكه نمیتونم باوركنم
ناهید
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
۰
۰
الله و اكبر،به حق چیزای ندیده!!این چه كاریه آخه؟اگه پول زیادی دارن برن سرمایه گذاری كنن شاید چن نفر صاحب رزق و روزی شدن.
پول مفت و بی زحمت اینطوری خرج میشه دیگه!
آسا
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
۰
۰
شماهمون كه اسم گوشتون گوش الاغی باشه خیلی لایقتونه.لااقل بعضی ازعملای زیبایی انسانو از شكل ادمیزاده نمینداخت ولی این یكی دیگه غیرقابل باوره
spc
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۲
۰
۰
فردا هم حتما پاهاشونو میخوان مثل سُم الاغ میخوان بكنن ... بافومت آخرالزمان داره كامل میشه ... دجال آخرالزمان
غریبه
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۱۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۲
۰
۰
حب پوزه . دم و سم هم بذارن، چرا تعارف میكنن؟!
آدم از آدمیت ناامید میشه گاهی!!
مجید
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۳۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۲
۰
۰
از زیادی پول نمیدونن چیكار كنن
تارا
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۲
۰
۰
اِسم این نوع جراحی اِلف هستش! یعنی همون كوتوله كه مثله گوش جنو پریو امثال این هاست...
من فكر نمی كنم تا الان تو ایران كسی گوششو این مدلی عمل كرده باشه!!!!!!!
یه نفر
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۲
۰
۰
تمام اینا از رو بیكاری میرن دنبال این به اصطلاح مد، اگر میفرستادنشون كار كنن تا شكمشونو خودشون سیر كنن دیگه به فكر اینجور گوش ها نبودن
اینارو باید فرستاد شالیزار تا كار كنن ، غروب كه بیان خونه فقط به فكر سیر كردن شكمو خواب هستن
شادی
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۲
۰
۰
وااقعا براشون متاسفم...ك هر چی مد شد میخوان انجام بدن...
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۲
۰
۰
سلام...بالاخره هر كسی یه شخصیت درونی داره ... خدا اون رو به بقیه مردم نشون نمیده اما جدیدا دیگه هر كسی داره با شبیه كردن خودش به شخصیتش به بقیه مردم نشون میده كه من شخصیتم اینه .............
hassan
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۵۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۲
۰
۰
چیز باحالیه، در ضمن توهین نكنین بهتره، هركس هرجوری كه دلش بخواد میتونه انجام بده و به شما و من ربطی نداره، لطفا سرتون به كاره خودتون باشه و فضولی موقوف
مجدی
Iran, Islamic Republic of
۰۳:۲۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۳
۰
۰
ای كاش میدونستن منشا این طرح ها از كجاست تا خودشونو شبیه جن ها نكنن این مدل گوش شبیه جن هاس ن الاغ تا قبل كفش هایی میپوشیدن ك پاها رو شبیه سوم میكرد و حالا هم گوش هاشونو اینطور میكنن
ناشناس
Slovakia
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۳
۰
۰
نویسنده محترم آدم بی عقل همه جا هست. بالاشهر و پایین شهر نداره. اتفاقا بالاشهریها كمتر دنبال این نوع كارها میرن و بیشتر ساده پوش هستن ولی هرچی به سمت پایین شهر میروی می بینی كه دخترها و پسرها چه قیافه های ناهنجاری برای خودشون درست كردن. به هر زحمت و روشی شده خودشون رو زشت كردن. فقط كافیه سوار مترو بشین و همه چیز رو ببینید.
خب
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۳
۰
۰
چه كار احمقانه ای.....!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
میلاد,س
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۳۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۳
۰
۰
فك كنم باید مشكل ذهنی یا كمبود محبت شدیدی داشته باشه كه گوششو به سبك ...
حسام
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۳
۰
۰
خرگوش!!
مولود
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۳
۰
۰
هر چند خودم به شخصه اعتقاد دارم كه اینجور رفتارها از آدم نرمال سر نمیزنه
اما دوست داشته این شكلی شن گوشاش به كسی چه؟
اناهیتا
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۳
۰
۰
به نظر من اگه یه روز به بعضی از اینا بگن عملی وجود داره كه شبیه الاغ بشین و این مد روزه تو كشورای دیگه مردم با كله میرن و خودشونو شبیه الاغ میكنن گوش الاغ كه سهله
من
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۳
۰
۰
اینجور حركتها مثه بیماری پخش میشه یه دوره ای داره كه مد میشه و بعد از مد میافته
فاطمه
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۴
۰
۰
یاااااااا ابوالفضل......چقدر ترسناكه......
سرباز اقا
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۴
۰
۰
ظهور نزدیكه پناه بر خدا
بچه تجریش
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۵
۰
۰
انسان با هدیه ای كه خداوند داده زیباست.وگرخدانمی توانست ازاول همون گوش خر والاق وسگ بده.
یگانه
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۴۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۵
۰
۰
اینا با این كارها دارن مملكتمونو دگرگون میكنن شدن عین یه موش ازمایشگاهی والله ازدست این آدما خدابهشون رحم كنه
سعید
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۰۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۵
۰
۰
اینم از بدبختی جامعه سر چشمه میگیره .چرا باید یكی نون پیدا نكنه شب بخوره یكیم گوشاش رو مثل خون آشام كنه
الهه
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۵
۰
۰
وای وای فاجعه
چه وحشتناك
افسانه
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۹
پول زیادی مریضی میاره همینه دو تا فقیر سیر كنن چی میشه
هانیه
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۱۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۶
۰
۰
اسم جراحی برازندشه.... الاغییییییییییییی
نادیا
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۱۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۷
۰
۰
این چ كاریه
علیرضا عاشق بایرن مونیخ
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۵۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۹
۰
۰
واااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااای حماقت تاچه حد!!!!!!!!!!!!!!!
راست است كه انسان میتواند با اعمال...ازحیوانات هم پست تر شود،البته باعذرخواهی از حیوانات،منظورم خوی حیوانی بود
درود بر شرف الاغ حداقل اصالتش راحفظ كرده!!!!!!!!!!!
یاس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۱۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۰
۰
۰
واقعا كسانی كه اینكارا رو میكنن بدبخت ترین افراد جامعه هستند كه طرز تفكر غلطی دارند.و به نظر من از نظر روانی دچار مشكل هستند......
شهرام
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۵۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۰
۰
۰
جای تاسف داره واقعا . ما انسانیم ولی دوست داریم هم قیافه مون و هم خوی و خصلتمون مثل حیوونا بشه !
حسین
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۰
۰
۰
بنظر من اینجور ادما كه دارن واقعا شورشو در میارن باید مجازات بشن. اخه چه وضعشه؟؟؟!!!
نسیم
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۱
۰
۰
واقعا اعصابم به هم ریخت چقد زشت و زننده
سیاوش
United States
۱۸:۵۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۱
۰
۰
جالبه !
خوب چه اشكالی داره . اندام خودش هست با گوش ما كه كاری نداره
من
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۱۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
درسته آقا سیاوش آآآآآآآآفففففففرررررررییییییننننننن
قاسم
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۰۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۱
۰
۰
خوش به حال الاغ كه یه سری بچه پولدارها از ش تقلید می كنند
شیدا
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۲۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۲
۰
۰
وای چندشم شد
انسان
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۲
۰
۰
صداتونو هم تغییر بدید دیگه....خخخخخخخخخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۲
۰
۰
این عمل جراحی تو كشورهای غربی و گروه اقلیت شیطان پرستها انجام میدهند فكر نمیكنم تو ایران تا حالا كسی انجام داده باشه اگر انجام شده لطفا آمار دقیق بدید ؟ ؟؟؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۲
۰
۰
چرا دكتراهای این مملكت برای بدست اوردن پول بیشتر این كارهارو قبول می كنند انجام بدهند پزشك شدن برای نجات جان انسانها نه تشویقی باشند برای اینكه انسانها را از شكل وشمایل انسانیت خارج كنند.باعث تاسف است .
مجید
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۲
۰
۰
این افراد ثروت مند موندن پول خود را چه طور خرج كنن.
دریا
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۳
۰
۰
اینكه یكی پولداره میخواد با پولش چیكار كنه(((((( اصلا به كسی ربطی نداره))))).طرف دوست داره پولشو بریزه توی شومینه تا گرم شه یا ....!!!!
اما هرچقدر نگاه میكنم زیبایی در گوش بعد از عمل (تصویر بالا) نمیبینم البته برمیگرده به سلیقه افراد
بهرحال معلوم نیست تا زنده ایم چه چیزایی كه نمیبینیم!!!!
رضا
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۰۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
۰
۰
متاسفم برای مردنی كه غنی ترین فرهنگ رو داشتن و مهربان ترین مردم جهان بودن.متاسفم واسه خودمون كه تو جامعه ای زندگی می كنیم كه غرورش شكسته شده توسط یك مشت تازه به دوران رسیده .
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
۰
۰
بنظرم خیلی زیباست اگه روزی پولدار بشم اینكار میكنم
غلامی
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
۰
۰
واقعا باید برای چنین افرادی تاسف خورد و خدا به ما انسانها رحم كند
ابوالفضل
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
۰
۰
فكر كنم تا چند سال دیگه هر كی نا بینا باشه مدل روز خخخخخخخ
سعید
Germany
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
۰
۰
بنظر من این نوعی عصیان است...
مهربد
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۳۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۷
۰
۰
به نظرم از این به بعد به جای غرب زدگی از واژه ایران زدگی استفاده كنیم . ان شاالله هرچه زود تر مدش میره تا افرادی كه این بلا را بر سر خودشان آوردند پشیمان شوند و راهی برای برگشت نداشته باشند.افسوس برای این افراد
mj
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۸
۰
۰
آدم چقدر باید عقده حقارت داشته باشه، چقدر باید ...................بووووووووووووووووق باشه
سارا
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۶
۰
۰
سلام بر تمام دوستان.واقعا برای كسانی كه این كارها رو روی بدن بیچارشون انجام میدن متاسفم.حالا دیگه شخصیتهای شیطانی و فراماسونری جانورهای هری پاتر واسه ما شده الگو اونوقت تا حرف پیش میاد دم از فرهنگ و تمدن هخامنشیان به میان میآوریم.بهتره بجای پز دادن گذشتمون ، آیندمون رو در یابیم تا به چاه نیفتیم.این عمل هم چند وقت دیگه میشه عین تاتو ابرو كه عین شیطان تاتو میكردن بعد كلی هزینه كردن تا از بین بره ولی این عمل دیگه برگشتی نداره و اونوقت قیافه هاشون دیدنی میشه.ببخشین ولی باید به حال این آدمها كه لقب اشرف مخلوقات رو فقط بدنبال خود یدك میكشن تاسف خورد.متاسفم....
یكی
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۱
۰
۰
واقعا متاسف شدم اخه آدم میره خودشو شبیه خررررررررررر درست كنه؟اینجور افرادی اصلا ادم نیستن
سماء اردیبهشتی
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۳۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۲
۰
۰
منكه خودم ی دخترم باچشمای درشت وابروهای پیوسته....بنظرخودم بینی م خوبه ولی داداشم میگه بروعمل كن اگ بینی ت كوچیك باشه خیلی خوشگلتر میشی...ولی بنظرخودم غیرعادی میشم.....وای خداجون حالا این جراحی گوش و كجای دلم جا بدم؟؟؟؟؟؟؟؟؟بابا پولاتون اضافه اس بدین من تاآخرعمرم دعاتون میكنم...والا...هیچ وقت درمورد كسی قضاوت نكردم ولی این یكی دیگه.......
مری
United Kingdom
۱۷:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۳
۰
۰
كم مونده دیگه برن بینی خودشونو صاف كنن واقعا نمیدونن چیكار كنن مردم !!! چرا آخه؟!!
علی
Saudi Arabia
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۰
۰
۰
چه روزگاری شده
الهام
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
۰
۰
حالا بعمل بینی رو میگیم اشكالی نداره....اخه این دیگه چیه؟؟؟
چرا ادم باید تا این حد دست تو كار خدا ببره؟؟
واقعا هم زیبایی نداره و ب نظر من خیلی هم ترسناكه
كاش یه كم چشمامونو باز كنیم
گندم
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۷
۰
۰
واقعا ك نمی دو نم می خوان چیا نشون بدن ك مثلا خیلی با كلاسن به قول الهام خانوم عمل بینیا قبول كردیم امااااااا گوش الاغی واقعا خنده داره هههههههههههههه میگن از خارجی ها یاد گرفتیم بابا خارجی ها كه میان ایران چ تیپ سا ه ای دارن
روهام
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
۰
۰
خب چرا سرزنش میكنید؟؟؟؟
شاید میخوان شبیه باطنشون شن خب.
اول گوش بعد جراحی پوز.
خب كاره ما هم راحت میشه،تو خیابون راحت شناسایی میكنیم.
دمشونم گرم.
سوگند كشمیری
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
۰
۰
خجالت اور است
ریحانه نظام دوست
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۴
۰
۰
عالیه عزیزان وپزشكان محترم من دوست دارم ولی متاسفانه بابام رفتگره مامانم كارگر نمیتونم ولی دارم گدایی میكنم تا پولشو دربیارم راستی پول گوش ریحانه ای چند تومنه

نیازمندی ها