رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش داده‌اند که "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر این رژیم با هرگونه اطلاع‌رسانی درباره پرونده مربوط به شکایت نفتی ایران از اسرائیل در یک دادگاه داوری در سوئیس به شدت مخالفت کرده است.
کد خبر: ۷۶۱۲۰۵
دستور سری نتانیاهو درباره شکایت ایران

به گزارش جام نیوز، بر اساس گزارشی که وب سایت بی بی سی منتشر کرده است، این پرونده به دعوای حقوقی بیست ساله دو طرف در پی شکایت ایران به دادگاه‌های اروپایی در ارتباط با سهمش از درآمدهای "شرکت خط لوله نفتی ایلات-اشکلون" مربوط می‌شود.

بر پایه این گزارش، اواخر سال ۲۰۱۴ میلادی رسانه‌های اسرائیلی خبر دادند که یک دادگاه داوری در سوئیس رای داده است که دولت اسرائیل باید در این پرونده بین ۵۰ تا صد میلیون دلار به ایران غرامت پرداخت کند. این رسانه‌ها در آن زمان گزارش دادند که حکم دادگاه بیش از یک سال پیش صادر شده، اما منتشر نشده است.

اما رونامه صهیونیستی "هاآرتص" که در روزهای گذشته جزییاتی از این پرونده را منتشر کرده، فاش کرده است که «نتانیاهو در ماه نوامبر سال ۲۰۱۳ با امضای "حکم رازداری" انتشار اطلاعات و اخبار مربوط به احکام دادگاه‌های اروپایی در این پرونده را به دلیل "مضر بودن برای امنیت ملی و روابط خارجی"ممنوع کرده بود».

توافق هسته‌ای در مرحله نهایی

سفیر سابق آمریکا در لبنان و معاون فعلی دبیر کل سازمان ملل خبر داد که توافق هسته‌ای با ایران تا حد زیادی محقق شده است اما به دلایلی امضای آن به تاخیر افتاده است.

به گزارش نامه نیوز، به نقل از روزنامه «الجمهوریه» لبنان، «جفری فلتمن» در دیدار با ولید جنبلاط، رئیس حزب سوسیال دموکرات ترقی‌خواه لبنان، توافق هسته ای با ایران را در مراحل پایانی و محقق شده توصیف کرد که امضای نهایی آن منتظر رایزنی با عربستان، ترکیه و اسرائیل است.

فلتمن در این دیدار گفت: ما به توافق با ایران احتیاج داریم، به همان مقدار که ایران نیز به توافق با آمریکا نیاز دارد.

معاون دبیر کل سازمان ملل در ادامه با اشاره به موضع آمریکا در قبال سوریه گفت: اولویت واشنگتن برکناری بشار اسد نیست، همچنان که وی کماکان در مسند قدرت قرار دارد.

سفیر سابق آمریکا در لبنان، همچنین با بیان اینکه آمریکا، حزب‌الله را یک گروه تروریستی می‌داند اما اضافه کرد: واشنگتن، حزب‌الله را عامل امنیت لبنان و اطراف آن می‌داند و در این راستا نیز با این گروه همکاری و حزب‌الله را در این مسیر تشویق خواهد کرد.

بازتاب شهادت جهاد مغنیه

شهادت پسر عماد مغنیه در حمله رژیم صهیونیستی به بلندی‌های‌ جولان ( قنیطره) از موضوعاتی است که در رسانه‌های بیگانه بازتاب داشته است.

تلویزیون بی بی سی در این باره گفت:حزب‌الله لبنان تایید کرده است که جهاد مغنیه پسر عماد مقنیه یکی از اعضای ارشد سابق این گروه در حمله هوایی اسراییل شهید شده است یک مقام اسراییلی هم این خبر را تایید کرده است.

تحلیل گر بی بی شی در باره اینکه چرا رژیم صهیونیستی به گروههای تروریستی حمله نمی کند گفت: جبهه نصره تا حالا نشان داده است که هیچ تمایلی به حمله به اسراییل یا در خطر گذاشتن منافع اسراییل ندارد بنابر این الان در اولویت اسراییل برای بمباران قرار نگرفته است.

اختلاف کنگره آمریکا در باره ایران، گوانتانامو و داعش

کنگره جدید امریکا درمورد "تحریم های ایران"، "زندان گوانتانامو" و "داعش در سوریه" دچار اختلاف شده. گستردگی این اختلافات تاکیدی بر این واقعیت هستند که واشنگتن دچار چند دستگی بی‌سابقه ای شده است.

شبکه فاکس نیوز امریکا گفت:سناتورهای ارشد دموکرات و جمهوری خواه روز یکشنبه درمورد نیاز ضروری و فوری مبنی بر پرداختن به تهدیدات تروریستی جهانی و برنامه هسته ای ایران توافق داشتند اما درمورد راه حل های ممکن در این امور و دیگر مسائل دچار اختلاف نظر شدند. گستردگی این اختلافات تاکیدی بر این واقعیت هستند که واشنگتن دچار اختلاف و چند دستگی بی‌سابقه ای شده است.

ران جانسون، رئیس کمیته امنیت داخلی و امور دولتی سنا به فاکس نیوز گفت، رهبری مناسبی را از سوی اوباما برای متوقف کردن تهدیدات تروریستی جهانی از جمله رشد داعش در سوریه، مشاهده نکرده است.

"مارکو ربیو" نماینده جمهوری خواه ایالت فلوریدا، روز یکشنبه با وجود تهدید اوباما به وتو کردن [لایحه تحریم های جدید] بر ضرورت وضع تحریم های جدید استدلال کرد. ربیو گفته است که در حال حاضر تنها دلیل حضور ایران بر سر میز مذاکره، تحریم های موجود است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها