ابوبکر البغدادی سرکرده تشکیلات داعش ، تغییرات گسترده ای در سطح فرماندهان میدانی به عمل آورد به طوری که مسئولانی از مغرب، آفریقا و همچنین از قفقاز و چچن را جایگزین فرماندهان از کشورهای خلیج فارس کرد و خود به الرقه سوریه منتقل شد.
کد خبر: ۷۶۰۴۰۵
تغییرات گسترده ابوبکر البغدادی در داعش

روزنامه الوطن چاپ کویت نوشت: تشکیلات گروه تروریستی داعش، نقشه ای اضطراری و فوری برای مقابله با تشدید حملات علیه مقرهای خود در دو استان الانبار و نینوای عراق با برقراری مقررات منع آمد وشد و صدور احکام واختیارات جدید برای مسئولان جدید که از کشورهای مختلف اروپا هستند، به اجرا در آورد. این مساله پس از آن صورت گرفت که این تشکیلات از محل های استقرار خود عقب نشینی و مکان های استقرار جدید دیگری را در نزدیکی مرز عراق و سوریه جایگزین آن کرد. همچنین ابوبکر البغدادی سرکرده داعش ، تغییرات گسترده ای را در سطح فرماندهان میدانی به عمل آورد.

بر پایه این گزارش، منابع آگاه عراقی در مصاحبه با روزنامه الوطن تصریح کردند: اغلب مقرهای میدانی تشکیلات داعش وپایگاههای آن، به مقرهای جدید دیگری تغییر یافت که اغلب آنها در بخش غربی مرز عراق و سوریه است. همچنین تحرک گسترده ای در زمینه تغییر سرکردگان این تشکیلات که برخی ها عراقی و برخی دیگر از کشورهای خلیج فارس بودند، صورت گرفت به طوری که مسئولان و فرماندهانی از کشورهای مغرب عربی و برخی کشورهای آفریقایی و همچنین از قفقاز و چچن جایگزین آنها شدند.

الوطن نوشت: بنا بر اطلاعات واصله از موصل، ابوبکر البغدادی از ترس فروپاشی این تشکیلات در صورت کشته شدنش، به الرقه سوریه منتقل شد. این اقدام پس تشکیل اتاق عملیات مشترکی برای اداره موصل با مدیریت شماری از عربها ،چچنی ها و قفقازی ها صورت گرفت .

اصلاح‌طلبان و دری که بر پاشنه فتنه می‌چرخد

همایش سراسری اصلاح‌طلبان با عدم حضور چهره‌های شاخص این جریان جریان و شخصیت‌های دعوت شده دولتی همراه بود که در کانون توحید تهران برگزار شد.

به گزارش فارس، این همایش که با حضور برخی از محکومان و فعالین فتنه در روز 25 دیماه برگزار شد، غایبان بزرگی همچون آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و سید محمد خاتمی، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور، علی اکبر ناطق نوری، غلامحسین کرباسچی و علی مطهری با وجود ارسال دعوتنامه رسمی، داشت.

همچنین طیق اعلام قبلی دبیر همایش قرار بود معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در این مراسم سخنرانی داشته باشد که وی حتی حاضر به شرکت در این نشست نشد.

در این همایش اظهارات ساختار شکنانه‌ای درباره آزادی سران فتنه، و حمله به شورای نگهبان مطرح شد و برخی سخنرانان این همایش با اشاره به انتخابات مجلس دهم خواستار تجدید نظر در شیوه نظارت شورای نگهبان بر انتخابات شدند.

اظهارات اصلاح طلبان حاضر در این همایش به عقیده برخی کارشناسان سیاسی نشان دهنده این مضوع است که این جریان سیاسی قصد ندارد در مواضع و اشتباهات گذشته خود تجدید نظر کند.

بازگشت پرونده «م-ر» به دادگاه

سرپرست دادگاه‌های کیفری استان تهران از ارسال پرونده «م-ر» از دیوانعالی کشور به دادگاه کیفری استان خبرداد.

محسن افتخاری در گفت‌وگو با مهر، درباره آخرین وضعیت پرونده «م-ر» گفت: این پرونده که بخشی از حکم آن در دیوان عالی کشور تایید شده بود به دادگاه کیفری استان تهران بازگشت و به دست ما رسیده است.

سرپرست دادگاه‌های کیفری استان تهران گفت: معمولا به دو دلیل پرونده از دیوان به دادگاه باز می گردد یا اینکه در پرونده نقصی باشد که باید رفع شود و یا اینکه حکم تائید شده و باید در مرحله اجرای احکام قرار بگیرد. در مورد این جزئیات پس فردا سخنگوی قوه قضائیه توضیح خواهد داد.

داعش اهالی یک روستا را سلاخی کرد

اهالی روستای "خانصور" واقع در منطقه "جبل سنجار" در عراق ماجراهای هولناکی از جنایات گروه تروریستی داعش در این منطقه را افشا کردند. اهالی این روستای عراق اعلام کردند که تروریست های داعش در جریان حمله به این منطقه فقط به کشتن مردم بسنده نکردند بلکه جسد قربانیان را هم به آتش کشیدند.

به گزارش بخش عرب زبان شبکه راشاتودی،عمق این فاجعه تا حدی است که با قدم زدن در این روستا بوی مرگ استشمام می شود. روستا پر شده است از جسد های تکه تکه شده انسان هایی که دفن نشده اند و بقایای اجساد انسان هایی که این سو و آن سو سلاخی شده اند. عملیات تغییر مکان اجباری 50 هزار نفر از شهروندان "خانصور" و مناطق شمالی "سنجار" تاکنون انجام گرفت اما تعداد اندکی که در این منطقه ماندند پیش از آنکه بدانند داعش چیست کشته و سوزانده شدند.

هنوز 9 روستا از این مناطق در اشغال داعش است که مهمترین آن ها "تل مشرف" ،"بیر قاسم"، "بیر جاری" ، "روستای فاو"، "روستای حساویک" و "روستای زکو" هستند که نیروهای کرد اقدامات بازدارنده ای برای جلوگیری از تحرکات داعش در نزدیکی این مناطق اجرا کرده اند. این نیروهای کرد خندقی ساخته اند که "خانصور" را از مناطق اشغال شده جدا می کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها