نینجا H2 و H2R، دو موتورسیکلت قدرتمند کاوازاکی با شتاب و سرعتی فوق‌العاده بالا هستند که ویژگی‌های ایده‌آل یک موتورسیکلت سوپر اسپرت خیابانی هم در آن گنجانده شده است.
کد خبر: ۷۶۰۷۲۷
نینجا، اعجوبه‌ای از سرزمین آفتاب + عکس

در تاریخچه محصولات کاوازاکی، پیش از این هم از نام H2 در موتورسیکلت 3 سیلندر دو زمانه با حجم موتور 748 سی‌سی در اواسط دهه 70 میلادی استفاده شده بود که با تولید قدرت 75 اسب‌بخاری، یکی از قدرتمندترین موتورسیکلت‌های زمان خود شناخته می‌شد، به همین دلیل کاوازاکی برای تکرار مجدد تاریخ، نام H2 را برای قدرتمندترین محصول خود برگزیده است.

در قدم اول، تیم طراحی کاوازاکی برای تهاجمی و قدرتمند جلوه دادن چهره نینجا H2R از قاب‌های فیبرکربنی استفاده کرده‌اند که مکمل بی‌نظیری برای چهره‌آرایی موتورسیکلت و کاهش وزن آن شده‌اند که در قسمت نیم تنه جلویی نینجا H2R به طور گسترده از این الیاف استفاده شده که به طور خلاصه در قسمت جلو شامل قاب کاملاً فیبرکربنی، دو باله بزرگ فیبرکربنی به جای آینه‌های بغل، دو اسپویلر مجزا متصل به قاب که در سرعت‌های بالا نیروی پایین برنده در قسمت جلو ایجاد کرده و چسبندگی چرخ‌های جلو را بیشتر می‌کند و در اطراف بدنه نیز شامل اسپویلرهای بزرگ فیبرکربنی می‌شود.

برای زیبایی بیش از پیش موتورسیکلت نیز کاوازاکی قاب کنار هایپربایک خود را کوچک‌تر در نظر گرفته تا پیشرانه چهار سیلندر موتورسیکلت و شاسی سبز رنگ آن هم نقشی در زیبایی موتورسیکلت داشته باشند.

برای مدل H2 هم طراحان برای استفاده از موتورسیکلت در مکان‌های عمومی و خیابان‌ها، از فاکتورهای استاندارد نظیر محل نصب پلاک، آینه‌های کناری، لاستیک‌های عاج‌دار و یک چراغ پرنور LED گردی در مرکزیت قاب جلو استفاده کرده‌اند ولی بر خلاف H2R در ساختار بدنه آن از هیچگونه فیبرکربنی استفاده نشده است.



ابعاد کلی بدنه نینجا برای هر دو مدل هم در 2082 میلیمتر طول، 767 میلیمتر عرض و ارتفاع 1125 میلیمتری خلاصه می‌شود که چرخ‌های آلومینیمی 17 اینچی ریخته‌گری شده به صورت خاص با الگوی ستاره پنج پر به همراه مجموعه‌ای از بهترین ترمزهای برمبو (Brembo) توسط سیستم تعلیق مسابقه‌ای موسوم به KYB AOS-II به قسمت جلو و سیستم تعلیق جدید Uni-TRAK با شوکر گازی به قسمت عقب بدنه با فاصله‌ای 1455 میلیمتری نصب می‌شوند.

علاوه بر این کاوازاکی بر روی فرمان موتورسیکلت از یک دامپر فرمان الکترونیکی OHLINS برای خنثی کردن ارتعاشات فرمان در سرعت‌های مختلف استفاده کرده است.

از دیگر مشخصات کاوازاکی نینجا هم می‌توان به مخزن سوخت 20 لیتری آلومینیمی، بدنه فولادی کششی، ترمزهای ABS، سیستم کنترل KLCM یا به عبارتی بهینه ساز شتاب برای جلوگیری از بکسوات چرخ عقب (قابلیت غیرفعال شدن دارد)، سیستم کنترل کشش موسوم به KTRC و ... می‌شود.



در قسمت مولد قدرت هم کاوازاکی یک پیشرانه چهارسیلندر چهار زمانه خطی با حجم دقیق 998 سی‌سی مجهز به سیستم جرقه ‌زنی دیجیتال و انژکتورهای 50 میلیمتری تزریق دوگانه را به کار گرفته که در حداکثر کارایی خود توان تولید قدرتی تقریبی 300 اسب بخار را با کمک سوپرشارژر دارد.

به منظور سهولت در استفاده و تغییر سریع دور نیز، جعبه دنده‌ای 6 سرعته با عملکردی مشابه گیربکس‌های موتو‌جی‌پی Moto GP بر روی نینجا H2 و H2R نصب شده که توسط تیم مهندسی موتورهای مسابقه‌ای کاوازاکی توسعه داده شده است و برای حداکثر استفاده از قدرت تولیدی در خطوط انتقال هم کاوازاکی سیستم کلاچ هیدرولیک را به سیستم کلاچ مکانیکی ترجیح داده است.

کاوازاکی نینجا H2 و H2R همانطور هم که در بخش‌های مختلف به آن اشاره شد، از نظر مشخصات فنی و پیشرانه باهم یکی بوده و تنها در طراحی ظاهری و مواد به کار رفته در طراحی و تولید قاب‌ها با یکدیگر تفاوت دارند، به طور خلاصه کاوازاکی H2R برای پیست و مکان‌های خاص و نسخه H2 هم با اضافه کردن وسایل استاندارد به آن، برای خیابان و استفاده عموم آماده شده است.

این شرکت در حال حاضر برنامه‌ای برای تولید انبوه این دو محصول ندارد و مونتاژ این دو موتورسیکلت هم کاملاً با دست انجام می‌شود که موجب خاص‌تر شدن موتورسیکلت‌ها می‌شود.

تاریخ ثبت سفارشات این دو موتورسیکلت‌ها هم از اوایل سال 2015 با قیمت تقریبی 25 هزار دلاری شروع شده است.(خودروبانک)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
kawasaki
-
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۵
۰
۰
كاوازاكی مدلh2r جدید یعنی مدل ۲۰۱۶ ركورد زده باسرعتی ۴۰۰كیلومتر...هم فیلمش هست وهم عكسش جهت اطلاع دوستانی كه میگن دروغه حتی تو كشور تركیه هم روی یه پل طولانی آزمایش شدكه ۴۰۰تارو پركرد مدل h2 كه یك موتورشهری است ۳۵۷كیلومتر درساعت سرعتشه كه تو مدل ۲۰۱۶شاید بیشترهم شده ...من كه این موتور رو اگه داشتم با زانتیا هم عوضش نمیكردم
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها