jamejamonline
دانش عمومی کد خبر: ۷۶۰۷۲۷   ۲۸ دی ۱۳۹۳  |  ۱۴:۰۰

نینجا H2 و H2R، دو موتورسیکلت قدرتمند کاوازاکی با شتاب و سرعتی فوق‌العاده بالا هستند که ویژگی‌های ایده‌آل یک موتورسیکلت سوپر اسپرت خیابانی هم در آن گنجانده شده است.

نینجا، اعجوبه‌ای از سرزمین آفتاب + عکس

در تاریخچه محصولات کاوازاکی، پیش از این هم از نام H2 در موتورسیکلت 3 سیلندر دو زمانه با حجم موتور 748 سی‌سی در اواسط دهه 70 میلادی استفاده شده بود که با تولید قدرت 75 اسب‌بخاری، یکی از قدرتمندترین موتورسیکلت‌های زمان خود شناخته می‌شد، به همین دلیل کاوازاکی برای تکرار مجدد تاریخ، نام H2 را برای قدرتمندترین محصول خود برگزیده است.

در قدم اول، تیم طراحی کاوازاکی برای تهاجمی و قدرتمند جلوه دادن چهره نینجا H2R از قاب‌های فیبرکربنی استفاده کرده‌اند که مکمل بی‌نظیری برای چهره‌آرایی موتورسیکلت و کاهش وزن آن شده‌اند که در قسمت نیم تنه جلویی نینجا H2R به طور گسترده از این الیاف استفاده شده که به طور خلاصه در قسمت جلو شامل قاب کاملاً فیبرکربنی، دو باله بزرگ فیبرکربنی به جای آینه‌های بغل، دو اسپویلر مجزا متصل به قاب که در سرعت‌های بالا نیروی پایین برنده در قسمت جلو ایجاد کرده و چسبندگی چرخ‌های جلو را بیشتر می‌کند و در اطراف بدنه نیز شامل اسپویلرهای بزرگ فیبرکربنی می‌شود.

برای زیبایی بیش از پیش موتورسیکلت نیز کاوازاکی قاب کنار هایپربایک خود را کوچک‌تر در نظر گرفته تا پیشرانه چهار سیلندر موتورسیکلت و شاسی سبز رنگ آن هم نقشی در زیبایی موتورسیکلت داشته باشند.

برای مدل H2 هم طراحان برای استفاده از موتورسیکلت در مکان‌های عمومی و خیابان‌ها، از فاکتورهای استاندارد نظیر محل نصب پلاک، آینه‌های کناری، لاستیک‌های عاج‌دار و یک چراغ پرنور LED گردی در مرکزیت قاب جلو استفاده کرده‌اند ولی بر خلاف H2R در ساختار بدنه آن از هیچگونه فیبرکربنی استفاده نشده است.



ابعاد کلی بدنه نینجا برای هر دو مدل هم در 2082 میلیمتر طول، 767 میلیمتر عرض و ارتفاع 1125 میلیمتری خلاصه می‌شود که چرخ‌های آلومینیمی 17 اینچی ریخته‌گری شده به صورت خاص با الگوی ستاره پنج پر به همراه مجموعه‌ای از بهترین ترمزهای برمبو (Brembo) توسط سیستم تعلیق مسابقه‌ای موسوم به KYB AOS-II به قسمت جلو و سیستم تعلیق جدید Uni-TRAK با شوکر گازی به قسمت عقب بدنه با فاصله‌ای 1455 میلیمتری نصب می‌شوند.

علاوه بر این کاوازاکی بر روی فرمان موتورسیکلت از یک دامپر فرمان الکترونیکی OHLINS برای خنثی کردن ارتعاشات فرمان در سرعت‌های مختلف استفاده کرده است.

از دیگر مشخصات کاوازاکی نینجا هم می‌توان به مخزن سوخت 20 لیتری آلومینیمی، بدنه فولادی کششی، ترمزهای ABS، سیستم کنترل KLCM یا به عبارتی بهینه ساز شتاب برای جلوگیری از بکسوات چرخ عقب (قابلیت غیرفعال شدن دارد)، سیستم کنترل کشش موسوم به KTRC و ... می‌شود.



در قسمت مولد قدرت هم کاوازاکی یک پیشرانه چهارسیلندر چهار زمانه خطی با حجم دقیق 998 سی‌سی مجهز به سیستم جرقه ‌زنی دیجیتال و انژکتورهای 50 میلیمتری تزریق دوگانه را به کار گرفته که در حداکثر کارایی خود توان تولید قدرتی تقریبی 300 اسب بخار را با کمک سوپرشارژر دارد.

به منظور سهولت در استفاده و تغییر سریع دور نیز، جعبه دنده‌ای 6 سرعته با عملکردی مشابه گیربکس‌های موتو‌جی‌پی Moto GP بر روی نینجا H2 و H2R نصب شده که توسط تیم مهندسی موتورهای مسابقه‌ای کاوازاکی توسعه داده شده است و برای حداکثر استفاده از قدرت تولیدی در خطوط انتقال هم کاوازاکی سیستم کلاچ هیدرولیک را به سیستم کلاچ مکانیکی ترجیح داده است.

کاوازاکی نینجا H2 و H2R همانطور هم که در بخش‌های مختلف به آن اشاره شد، از نظر مشخصات فنی و پیشرانه باهم یکی بوده و تنها در طراحی ظاهری و مواد به کار رفته در طراحی و تولید قاب‌ها با یکدیگر تفاوت دارند، به طور خلاصه کاوازاکی H2R برای پیست و مکان‌های خاص و نسخه H2 هم با اضافه کردن وسایل استاندارد به آن، برای خیابان و استفاده عموم آماده شده است.

این شرکت در حال حاضر برنامه‌ای برای تولید انبوه این دو محصول ندارد و مونتاژ این دو موتورسیکلت هم کاملاً با دست انجام می‌شود که موجب خاص‌تر شدن موتورسیکلت‌ها می‌شود.

تاریخ ثبت سفارشات این دو موتورسیکلت‌ها هم از اوایل سال 2015 با قیمت تقریبی 25 هزار دلاری شروع شده است.(خودروبانک)

ارسال نظر
* نظر:
نام:
ایمیل:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
kawasaki
-
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۵
كاوازاكی مدلh2r جدید یعنی مدل ۲۰۱۶ ركورد زده باسرعتی ۴۰۰كیلومتر...هم فیلمش هست وهم عكسش جهت اطلاع دوستانی كه میگن دروغه حتی تو كشور تركیه هم روی یه پل طولانی آزمایش شدكه ۴۰۰تارو پركرد مدل h2 كه یك موتورشهری است ۳۵۷كیلومتر درساعت سرعتشه كه تو مدل ۲۰۱۶شاید بیشترهم شده ...من كه این موتور رو اگه داشتم با زانتیا هم عوضش نمیكردم
۰
۰

یادداشت

بیشتر
رصدخانه ملی افتتاح شد؛ با تلسکوپی که آینه نداشت!

رصدخانه ملی افتتاح شد؛ با تلسکوپی که آینه نداشت!

از وقتی خبر رسید قرار است رصدخانه ملی ایران پس از قریب به دو دهه تلاش و کوشش محققان کشور، صبح دوشنبه هفتم تیر افتتاح شود، موجی از غرور و شادی در دل همه علاقه‌مندان به پیشرفت علم در کشور و به‌ویژه میان دانشجویان اخترفیزیک و کیهان‌شناسی و محققان این حوزه ایجاد شد.

ضرورت تدوین دستورالعمل ساخت‌ و ساز در پهنه‌ های گسلی

ضرورت تدوین دستورالعمل ساخت‌ و ساز در پهنه‌ های گسلی

با توجه به این‌که وجود گسل و جابه‌جایی احتمالی آن هنگام زلزله در سطح زمین، تأثیر مخربی روی ساختمان‌ها و شریان‌های حیاتی واقع بر روی آن و اطراف داشته و خطرناک است، توجه به مخاطرات مربوط از مهم‌ترین پارامترهای برنامه‌ریزی توسعه شهری در مناطق لرزه‌خیز محسوب می‌شود؛ از این‌رو با توجه به قرارگیری شهر تهران روی گسل‌های فعال با سابقه لرزه‌خیزی، لازم است در مطالعات شهرسازی و طرح‌های تفصیلی مربوط، این عامل نیز لحاظ شود.

گفتگو

بیشتر
شبی که دلباخته دماوند شدم

به مناسبت روز ملی دماوند، گفتگو کرده‌ایم با مجید قهرودی، عکاس نجومی و کوهنوردی که خیره‌کننده‌ترین نماها را از عظمت دماوند ثبت کرده‌ است

شبی که دلباخته دماوند شدم

نیازمندی ها