جام جم گزارش می دهد

سکه از مرز یک میلیون تومان گذشت

در حالی که طلا و سکه در روزها و هفته‌های اخیر با نوسان روبه‌رو بود، دیروز این فلز زردرنگ تحت تاثیر عوامل بین‌المللی و رشد قیمت اونس طلا، افزایش چشمگیری داشت و از مرز یک میلیون تومان گذشت.
کد خبر: ۷۶۰۶۷۹
سکه از مرز یک میلیون تومان گذشت

به گزارش خبرنگار جام‌جم، سکه تمام بهار آزادی با افزایش 27 هزار و 500 تومانی نسبت به روز پنجشنبه به بیش از یک میلیون تومان رسید و یک میلیون و 25 هزار تومان قیمت خورد. با این حال نوسان شدید قیمتی باعث شد تا معامله‌کنندگان در بازار داخلی از عرضه سکه خودداری کنند.

دلیل رشد قیمت سکه، رشد قیمت اونس طلا در بازارهای جهانی است. پنجشنبه هفته گذشته بانک مرکزی سوئیس با تغییر سیاست گذشته خود از حمایت و تقویت یورو دست برداشت.

با اعلام این سیاست، ارزش فرانک سوئیس در برابر یورو تقویت شد و بنابراین سرمایه‌گذاران شروع به تبدیل یوروی خود به طلا به عنوان یک سرمایه‌گذاری امن کردند، زیرا احتمال می‌دهند باز هم ارزش یورو کاهش یابد.

به دنبال این تحولات، قیمت اونس جهانی طلا نیز افزایش 14 دلاری را در فاصله جمعه تا دیروز ـ شنبه ـ تجربه کرد و باعث شد تا قیمت طلا در بازار ایران با وجود کاهش قیمت دلار، رشد داشته باشد.

در این باره، نیم سکه و ربع سکه نیز با افزایش قیمت روبه‌رو بودند. این سکه‌ها به ترتیب با قیمت‌ های 512 هزار و 275 تومان در بازارعرضه می‌شدند که نیم سکه با رشد 13 هزار تومانی و ربع سکه با رشد 10 هزار تومانی روبه‌رو بود.

سکه گرمی نیز که مدت‌ها بود با قیمت 172 هزار تومان عرضه می‌شد و قیمت تقریبا ثابتی داشت، دیروز 174 هزار تومان قیمت خورد که رشد 2000 تومانی را نشان می‌دهد.

در همین حال هر گرم طلای 18 عیار با افزایش حدود 3000 تومانی از 101 هزار تومان به 104 هزار تومان رسید.

این گزارش می‌افزاید: برخلاف افزایش قیمت طلا و سکه، قیمت دلار و یورو در بازار داخلی با کاهش روبه‌رو بود. دلار که در روز پنجشنبه هفته گذشته با قیمت 3500 تومان به دست مردم می‌رسید، دیروز به 3449 تومان رسید که 51 تومان کاهش نشان می‌دهد.

همچنین قیمت یورو در بازار داخلی روند نزولی را طی می‌کند. این ارز که پنجشنبه گذشته 4098 تومان بود، دیروز با قیمت 4045 تومان عرضه می‌شد که 53 تومان کاهش نشان می‌دهد.

گروه اقتصاد - روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها