در اعتراض به اقدام توهین آمیز نشریه شارلی ابدو صورت گرفت

فریاد لبیک یا رسول‌ الله دربرابر سفارت فرانسه

ادامه اعتراضات جهانی به اقدام موهن نشریه فرانسوی

با گذشت چند روز از اقدام توهین‌آمیز مجله فرانسوی شارلی ابدو علیه پیامبر گرامی اسلام، اعتراضات بین‌المللی نسبت به این اقدام همچنان ادامه دارد. در ادامه این اعتراضات روز گذشته حدود هزار نفر از ساکنان شهر نیامی پایتخت نیجر تظاهرات کردند. محل اجتماع تظاهرات‌کنندگان مسجد اعظم پایتخت بود.
کد خبر: ۷۶۰۵۲۹

به گزارش فارس، اعتراضات در پایتخت نیجر همانند اعتراضات روز جمعه در زیندر، دومین شهر بزرگ این کشور با دخالت پلیس به خشونت کشیده شد. معترضان پرچم فرانسه را به آتش کشیدند. مسلمانان کشور مالی هم پس از اقامه نماز جمعه، در یکی از خیابان‌های اصلی مرکز پایتخت (باماکو) که 90 درصد جمعیت آن را مسلمانان تشکیل می‌دهند، راهپیمایی کردند.

در الجزایر نیز هزاران معترض شعار «ما همه محمد هستیم» را سر داده و نارضایتی خود را از انتشار تصاویر موهن به مقدسات اسلامی نشان دادند. خیابان‌های پایتخت سنگال، موریتانی و سودان نیز شاهد برگزاری چنین اعتراضاتی بود. فلسطینیان نیز با برپایی تظاهرات آرام در مسجدالاقصی در بیت‌المقدس، این اقدام موهن را محکوم کردند. وزارت خارجه قطر نیز با انتشار بیانیه‌ای هشدار داد: این اقدامات شرم‌آور به نفع هیچ کس نیست و فقط آتش خشم و نفرت را شعله‌ور خواهد کرد.

در این میان، شخصیت‌ها و رهبران کشورهای دنیا نیز نسبت به کار این روزنامه فرانسوی انتقاد کرده‌اند. در همین زمینه، حیدر العبادی، نخست وزیر عراق اظهار کرد: این توهین ربطی به آزادی بیان ندارد، زیرا این آزادی به معنای داشتن مجوز توهین به دیگران و اعتقادات آنها نیست.

احمد داوود اوغلو، نخست وزیر ترکیه گفت: نمی‌توانیم این موضوع را بپذیریم ، کسی به شخصی که 5‌/‌1 میلیارد انسان در جهان پیرو ایشان هستند و این پیامبر را از جان خود عزیزتر می‌دانند، توهین کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها